Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار ناظری با تشریح اقدامات امنیتی برای برگزاری انتخاباتی سالم در ۲۸ خرداد، گفت: علاوه بر تأمین امنیت در شعب اخذ رأی؛ در فضای حقیقی و فضای مجازی هم تأمین امنیت انتخابات با ناجا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سردار عبدالرضا ناظری چهارشنبه شب (26 خرداد) در گفتگوی ویژه سیمای مرکز استان با موضوع «اقدامات پلیس در رابطه با امنیت انتخابات» ۲۸ خرداد را حماسه سیاسی و ملی دیگری پیش بینی و بیان کرد: طبق قانون، تأمین نظم و امنیت انتخابات با نیروی انتظامی است و برابر ابلاغیه ای که از طریق ستاد کل واصل شده در این مأموریت خطیر از ظرفیت بسیج و سپاه هم بهره خواهیم برد و در استان کرمان هم هماهنگی های لازم را انجام دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: نیروی انتظامی کارنامه درخشانی در 43 سال گذشته در تمامی صحنه ها مخصوصاً برگزاری انتخابات ها داشته و همواره تأمین نظم و امنیت انتخابات را بدون کوچکترین خدشه ای که به این حوزه وارد شود، در همه شرایط و صحنه هایی که انتخابات بوده، انجام داده و امسال هم با بهره گیری از تجربیات ارزشمندی که همکاران بنده در این حوزه داشتند و اشراف خوبی که در بخش های مختلف وجود داشت، آمادگی کامل را داریم.

 

وی با ابراز امیدواری بر همکاری و مشارکت سازمان ها و نهادها و مخصوصاً مردم در این مأموریت؛ اظهار کرد: ما هیچ دغدغه ای در حوزه امنیت انتخابات نخواهیم داشت و مردم با خیال راحت در کمال آرامش و امنیت رأی خود را به صندوق های اخذ رأی بیندازند و بنده به عنوان یک سرباز کوچک از همه مردم خواهش دارم که در این روز حضور حداکثری خود را در این حماسه سیاسی و اقدام افتخار آفرین برای نظام نشان دهند.

 

سردار ناظری در پاسخ به اینکه چه تمهیداتی اندیشیده اید که این انتخابات با امنیت بالا برگزار شود؟ خاطرنشان کرد: تقریباً از دی ماه سال گذشته برنامه های آماده سازی نیروها و طرح ریزی و برنامه جامع برای انتخابات تدوین کردیم؛ دستورالعمل تأمین نظم و امنیت انتخابات از سلسله مراتب فرماندهی واصل شد و ما نیز ابلاغ کردیم.

 

وی ادامه داد: قرارگاه انتظامی امام علی و 11 قرارگاه فرعی ذیل آن را که برای امور ترافیک، فضای مجازی، پیشگیری و خیلی از موضوعات مرتبط با انتخابات، راه اندازی شد و اقدامات مهمی در این راستا پیش بینی شده و اطلس انتخاباتی را هم در فضای مجازی و هم کلیه شعب با توجه به سوابقی که داشتیم، ترسیم کردیم.

 

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: سازماندهی، توجیه و آموزش نیروها در اولویت کاری ما بود به خصوص محافظین شعب اخذ رأی یک بازآموزی آموزشی داشتند و نیروهای جدیدی که در طول یکی دوسال گذشته اضافه شده باید آموزش های ویژه ای می دیدند و در بخش های مختلف از اساتید مجرب ناجا آموزش های لازم را دادیم و خود بنده در همه شهرستان های استان حضور یافتم.

 

وی با اشاره به 2 هزار و 842 شعب اخذ رأی در استان؛ بیان کرد: مهمترین موضوع یعنی آموزش و آمادگی و احراز آمادگی همه نیروهایی که مسئولیت تأمین نظم و امنیت را دارند در سطح عالی برای اجرای این مأموریت در این شرایط حساس انجام شده و هر نقطه ای از استان که صندوق اخذ رأی وجود دارد، یک نیرو{حفاظتی) در کنار آن صندوق و شعبه برای حفظ آراء و امانتی که مردم به دست ما سپرده و می سپارند، آمادگی کامل را دارند که این مأموریت را به نحو احسن انجام دهند.

 

فرمانده انتظامی استان کرمان در خصوص تعداد نیروهایی که بکارگیری شده، افزود: قریب 20 هزار نفر از ناجا و بسیج در این مأموریت خطیر ما را همراهی می کنند و در این حوزه بکارگیری شده است و حدود 11 هزار نفر را فقط برای امنیت شعب اخذ رأی در اقصی نقاط استان استفاده خواهیم کرد و مابقی هم در قالب 696 واحد گشتی چه در بخش های ترافیکی و چه در بخش های انتظامی و در مناطق مختلف به خصوص همراهی و اسکورت بعضی از صندوق ها در مناطق صعب العبور حضور خواهند داشت.

 

وی اظهار کرد: علاوه بر این، مأموریت های ذاتی خود در تأمین امنیت مردم را هم فراموش نکردیم لذا گشت ها و مأموریت های ذاتی اضافه می شود و بخشی از این نیروها به عنوان نیروهای احتیاط هستند که در صورت ضرورت برای اجرای این مأموریت بکارگیری می شوند و در مجموع همه پرسنل نیروی انتظامی از سرباز، افسر و درجه داران همه دخیل هستند و این اقدام و مأموریت خداپسندانه ای است و همه هم این مأموریت را با عشق، علاقه، انگیزه و روحیه بالا انجام خواهند داد و تجهیزاتی که برای نیروها نیاز بوده با دستور سردار اشتری تأمین شده است.

 

سردار ناظری بیان کرد: 23 فرماندهی انتظامی در شهرستان های استان با پشتیبانی معاونت های ستادی و پشتیبانی و پلیس های تخصصی که پشتیبانی اطلاعاتی می کنند چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی اجرای مأموریت می کنند.

 

وی خطاب به مردم تصریح کرد: علاوه بر تأمین امنیت در شعب اخذ رأی در فضای واقعی و حقیقی جامعه، در فضای مجازی هم تأمین امنیت با ما هست و پلیس فتا با نمایندگی در 19 شهرستان مجهز و به مردم خدمت رسانی می کند و بعضاً بحث تشویش اذهان عمومی، دروغ پردازی های معاندین، نظرسنجی های غیرواقعی و... توسط پلیس فتا رصد می شود و توصیه ما به مردم و جوانان این است که مراقب این اوضاع باشند و نشر اکاذیب و بازنشر بعضی از این موضوعات که صحت آن ها مشخص نیست را نداشته باشند.

 

فرمانده انتظامی استان کرمان درباره تبلیغات انتخاباتی و زمانی که قانون برای آن ها در نظر گرفته، توضیح داد: بنده اولاً از همه مردم به خصوص مسئولین ستادهای انتخاباتی و کسانی که در این عرصه ورود کردند چه کاندیدای شورای اسلامی شهر و روستا، چه مسئولین ستاد و چه جوانانی که در این ستادها فعالیت می کردند، از همه به خاطر همراهی و همکاری بسیار خوبی که با پلیس در این مقطع کردند، تشکر می کنم.

 

وی اظهار کرد: همکاری خوب مسئولین مربوطه باعث شد، تخلفات انتخاباتی در این دوره کاهش پیدا کند؛ چه در فضای مجازی و چه در فضای واقعی؛ اما این خواهش را دارم که 24 ساعت قبل از شروع رأی گیری توجه کنند که از 7 صبح روز پنجشنبه (27 خرداد) تبلیغات انتخاباتی به هر شکلی (چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی) ممنوع است.

 

سردار ناظری خاطرنشان کرد: بنابراین خواهش ما از مسئولین ستادهای انتخاباتی این است که حتماً همکاری کرده و به موقع تعطیل کنند و اگر یک واحد صنفی و واحد کسب و کاری هست که در این ایام به ستاد تبدیل شده، این ها دیگر از 7 صبح پنجشنبه تعطیل است و ادامه فعالیت آن ها بعد از اتمام رأی گیری و اعلام نهایی خواهد بود.

 

وی ادامه داد: در راه اندازی کارناوالی هایی چه الان و چه بعد از پیروزی کاندیدای خاص ممنوع است و حتماً پلیس جلوگیری می کند لذا خواهش ما این است که این اقدام را انجام ندهند.

 

فرمانده انتظامی استان کرمان در خصوص پوسترهایی که بعضاً به خودروها می چسبانند، گفت: تردد این خودروها از امروز برابر آیین نامه راهنمایی و رانندگی تخلف است و حتماً اعمال قانون خواهد شد لذا رعایت کنند و همچنین ما لغو محدودیت شبانه را که قبلاً از ساعت 23 تا 4 صبح بود را فعلاً در 27 و 28 خرداد بنا به مصوبه ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا داریم و محدودیتی اعمال نمی شود و محدودیت ترافیکی در این حوزه لغو می شود.

 

وی بیان کرد: پلیس 110 و مرکز 197 و در حوزه فضای مجازی مرکز فوریت های فضای سایبری در استان با شماره 096380 آماده پاسخگویی و دریافت گزارش های مردمی است؛ تبلیغات علیه نامزدها و نشر اکاذیب و نشر و بازنشر یک خبر توسط افراد ناآگاه یا معاند، جرم و تخلف است و به صورت 24 ساعته پیام های مردم را در این حوزه اخذ و به مراجع ذیصلاح منعکس می کنیم.

 

سردار ناظری با اشاره به اینکه محدودیت ترافیکی اطراف حوزه های انتخابیه (یعنی فرمانداری ها) در کل شهرستان ها وجود دارد، افزود: مسیر جایگزین را مشخص کردیم و پلیس راهور هر شهرستان به اطلاع مردم می رساند که مردم دچار مشکل نشوند و مردم در محدودیت ترافیکی اطراف حوزه انتخابیه با همکاران ما حتماً همکاری لازم را داشته باشند و به تذکرات آن ها توجه کنند.

 

وی بیان کرد: مردم در شعب اخذ رأی این اطمینان را داشته باشند که مسئولین بهداشتی هم در این حوزه برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا تمهیدات لازم را داشتند و آنجا پروتکل ها رعایت می شود لذا به تذکرات همکاران بنده که در شعب اخذ رأی ایستاده اند و حافظ آرای مردم هستند و امنیت را فراهم می کنند، گوش دهند.

 

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: بنابراین مردم بدانند خط قرمز پلیس در این حوزه، امنیت انتخابات است زیرا وظیفه ذاتی و مسئولیت این مهم با ناجا است لذا در این حوزه قطعاً برابر قانون و مقررات با کسانی که چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی بخواهند اقدامی را انجام دهند که به امنیت انتخابات یا نظم و انضباط اجتماعی در روز انتخابات یا بعد از انتخابات کوچکترین خدشه ای وارد شود، قطعاً پلیس با اقتدار و برابر قانون و مقررات برخورد خواهد کرد.

 

فرمانده انتظامی استان کرمان اظهار کرد: اما مطمئن هستم مردم طبق سنوات گذشته حضور پیدا می کنند؛ مردم شریف کرمان مردم موقعیت شناسی هستند و اینجا دیار حاج قاسم عزیز است و ما در مکتب حاج قاسم پرورش پیدا کردیم لذا مردم به تأسی از روح مطهر این شهید والامقام و سایر شهدا گرانقدر و هم به توصیه و فرمایشات فرمانده معظم کل قوا حتماً مشارکت حداکثری خواهند داشت و یک روز به یادماندنی در اقصی نقاط کرمان در کمال آرامش و امنیت خواهد بود و مردم هم در کمال آرامش، برگی را به اوراق پرافتخار تاریخ کرمان اضافه خواهند کرد.

 

وی ضمن تشکر از اصحاب رسانه به خصوص رسانه ملی که در این ایام شورآفرینی خوبی را داشتند، گفت: ان شاء الله با مشارکت پرشور و حداکثری در روز جمعه (28 خرداد) شاهد یک افتخار دیگری در استان کرمان و ایران اسلامی رقم بخورد.

 

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: سردار ناظری گفتگوی ویژه خبری انتخابات چه در فضای مجازی و چه در فضای فرمانده انتظامی استان کرمان تأمین نظم و امنیت امنیت انتخابات شعب اخذ رأی فضای حقیقی تأمین امنیت سردار ناظری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۸۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه مهم پلیس درباره طرح نور + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین، مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی کشور در اطلاعیه‌ای از حمایت‌های خالصانه مردم نجیب ایران زمین و دیدگاه‌های قاطع اخیر رئیس جمهور و رئیس دستگاه قضا در اجرای "طرح نور" قدردانی و تشکر کرد.

در اطلاعیه شماره چهار فرماندهی انتظامی کشور در خصوص "طرح نور"(عفاف و حجاب) آمده است:

در زمان و زمانه ای که جریان‌های رسانه‌ای بدخواه ملت ایران به دنبال اختلاف افکنی و دوقطبی سازی جامعه با اجرای" طرح نور" بودند؛ مردم عزیز و نخبگان فهیم با ادراکی قابل ستایش در کنار پلیس قرار گرفتند تا شأن، حریم، حرمت و کرامت بانوی ایرانی حفظ شود.

برای آنکه افکارعمومی و مراکز تصمیم‌گیر، شناخت بیشتری از دلایل فراجا در اهمیت اجرای طرح نور داشته باشند، طی روزهای آینده چند پرونده مهم از باندهای تبهکار سازمان یافته که در سطح بین‌المللی و داخل کشور اقدامات مجرمانه در زمینه فساد و فحشا، تجارت جنسی، پورنوگرافی و... داشته‌اند منتشر خواهد شد.

در پیوند با موضوع پیش گفته؛ گزارش‌های میدانی و اخذ نظرات مردمی در کنار حمایت‌های روسای محترم جمهور و قوه قضاییه، صداسیما و برخی نمایندگان مجلس و ائمه جمعه وجماعات و سایر نهادهای مسئول نشان دهنده شناخت مطلوب از نبض‌سنجی اجتماعی فراجا در اجرای "طرح نور" است.

همچنین بررسی‌ها و مشاهدات عینی روزانه در شهرها نشان دهنده‌ی حرکت مطلوب جامعه به سمت حفظ حریم و حرمت‌ زنان و بانوان سرزمین‌مان است.

پلیس در هیچ حالتی به دنبال پرونده سازی برای موضوعات هنجاری و ارزشی نیست و به شهروندانِ عزیز این نوید را می‌دهیم که در نهایت "طرح نور" به سمت هوشمندسازی پیش خواهد رفت.

این مهم زمانی بهتر و عملیاتی تر خواهد شد که نهادهای متولی کار که وظیفه مستقیم در اقدامات فرهنگی و ایجابی در حوزه عفاف و حجاب دارند، عملکرد قابل قبول و درخور توجهی داشته باشند.

در پایان قدردان کارکنان سخت‌کوش و پُرتلاشی هستیم که چنین خالصانه و مُشفقانه به ارتقای ارزشهای اجتماعی یاری می رسانند و انتظار داریم تا با همّت مسئولین محترم و انجام بموقع وظایف دستگاههای مسئول روند هوشمندسازی نیز، پُرشتاب تر به سرانجام مطلوب و مورد رضایت مردم برسد.

کد خبر 846502 برچسب‌ها خبر ویژه زنان - حجاب فراجا گشت ارشاد

دیگر خبرها

  • دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان
  • شکایت فرمانده فراجا از دروازه‌بان باشگاه استقلال صحت ندارد
  • ضرورت تأمین بودجه هوشمندسازی ماموریت های پلیس
  • کشف ۶۰ میلیارد ریال نوشیدنی‌های قاچاق از یک انبار در رشت
  • باشگاه دانش آموزی خبرنگار پلیس، پیشگام در حوزه‌های انتظامی و انضباط اجتماعی است
  • تشریح اقدامات پلیس فتا درمورد کنکور/ بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات
  • تشریح اقدامات پلیس فتا درمورد کنکور/ بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری
  • اقدامات پلیس فتا در زمینه ارتقای امنیت کنکور سراسری
  • تأمین آب استان اصفهان نخستین مطالبه مردم و علما است
  • اطلاعیه مهم پلیس درباره طرح نور + جزئیات