Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@15:39:59 GMT

۴۶۰ هزار نفر در ایلام واجد شرایط رای هستند

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۸۸۴۳

۴۶۰ هزار نفر در ایلام واجد شرایط رای هستند

به گزارش روابط عمومی استانداری ایلام، الیاس فتاحی روز پنجشنبه اظهار داشت: از این تعداد واجد شرایط رای ۱۰ هزار نفر را رای اولی ها تشکیل داده اند.

وی یادآور شد: انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و نیز ریاست جمهوری در ۱۲ شهرستان، ۲۷ بخش، ۲۷ شهر، ۳۵۶ روستای استان ایلام برگزار می شود.

فتاحی یادآور شد: در دوره گذشته ۲ هزار و ۳۳۰ داوطلب برای انتخابات شورای شهر و روستا ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۸۳ نفر زن با هشت درصد رشد بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اشافه کرد: در این دوره تعداد داوطلبان ۲ هزار و ۱۱۴ نفر و تعداد داوطلبان زن نیز ۲۱۹ نفر است که با وجود کاهش تعداد ثبت نامی ها نسبت دور قبل، تعداد زنان داوطلب در این دوره نسبت به دور پنجم حدود ۲۰ درصد رشد داشته است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه تعداد نامزدهای شورای شهر(تایید صلاحیت شده) ۵۰۹ نفر هستند که برای ۱۳۷ کرسی اصلی رقابت می کنند، ادامه داد: تعداد اعضای شورای شهر ایلام هفت نفر اصلی و پنج نفر علی البدل و  سایر شهرهای استان پنج نفر اصلی و سه نفر علی البدل هستند. 

وی اضافه کرد: تعداد ۸۲۶ شعبه در سطح استان پیش بینی و راه اندازی شده که با توجه به وضعیت کرونا و ضرورت فاصله گذاری و رعایت پروتکل ها نسبت به دور قبل ریاست جمهوری تعداد ۸۶ شعبه اضافه شده است، از این تعداد ۷۱۶ شعبه ثابت، ۱۱۰ شعبه سیار، ۳۷۲ شعبه شهری و ۴۵۴ شعبه روستایی است.

رییس ستاد انتخابات ایلام در خصوص روند انتخابات شوراها و عملیات اجرایی آن گفت: با توجه به اینکه ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهر در اسفندماه و شورای روستا در فروردین ماه انجام گرفت بنابراین بررسی صلاحیت ها نیز در زمانبندی متفاوتی انجام شد.

وی ادامه داد: به دلیل اهمیت انتخابات و نقش‌ تعیین کننده و سرنوشت ساز آن، مبنای کار در همه مراحل، از جمله اجرا، نظارت و دیگر مراحل براساس فرمایشات مقام معظم رهبری و قانون اساسی انجام شد.

فتاحی افزود: انتخابات مردم را در مسیری قرار می دهد که با اتکا به آرای عمومی و تشکیل مجالس مختلف از جمله انتخاب رییس جمهوری و اعضای شوراهای شهر و روستاها، امور جاری کشور به مردم واگذار می شود.

وی تاکید کرد: در استان ایلام شرایط برای برگزاری انتخاباتی پرشور فراهم شده است و استان برای برگزاری انتخابات ۲۸خرداد در آمادگی کامل قرار دارد.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر استان ایلام سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر استان ایلام انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر استان ایلام سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۸۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛  فرماندار حوزه انتخابیه کرج فردیس واشتهارد برای این دوره ۸۷۶ صندوق اخذ رای پیش بینی شده است.

رمضانی در ستاد هماهنگی برگزاری دور دوم این دوره انتخابات گفت: ۱۴هزار عوامل اجرایی ونظارتی هم  بکار گیری شده اند.

به گفته وی انتخابات بصورت نیمه الکترونیکی و در برخی مناطق بصورت محله محور برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • کشور محیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات فعال می‌شوند
  • رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳
  • الکترونیکی بودن دور دوم انتخابات مجلس در آبادان
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند از سیزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات برپا می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس 13 اردیبهشت شروع می‌شود/ پیش‌بینی هزار و 20 شعبه اخذ رای