Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@09:56:17 GMT

نامزدهای ریاست جمهوری با مردم خراسان شمالی چه گفتند

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۸۹۶۳

نامزدهای ریاست جمهوری با مردم خراسان شمالی چه گفتند

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، با توجه به محدودیت های کرونایی که این دوره از انتخابات را تحت شعاع قرار داده بود، نامزدهای ریاست جمهوری با استفاده از فضای مجازی سعی کردند نقطه نظرات خود را با مردم در میان بگذارند، در ادامه مروری از صحبت های هر یک از این نامزدها خواهیم داشت.

قاضی زاده هاشمی، برنامه دولت سلام، تمرکز زدایی از پایتخت است

وی در ادامه با بیان اینکه برنامه کلی "دولت سلام " تمرکز زدایی از پایتخت است به برنامه های خود برای توسعه و آبادانی در سراسر ایران و ازجمله استان خراسان شمالی پرداخت و گفت : مصمم هستم در این دولت بجای یک پایتخت ، ۴۸۵ پایتخت داشته باشیم و تمامی شهرها و شهرستانهای کشور صاحب اختیاراتی بشوند که هیات وزیران دارند و استانداران و فرمانداران اختیارات کل وزرا را خواهند داشت و بودجه نیز بجای اینکه دستگاهی توزیع شود بصورت شهرستانی توزیع می شود چراکه مسلما مردم خرسان شمالی مصالح خود را بهتر می شناسند و بهتر اولویت بندی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

محسن رضایی، اولویت کاری، تمرکز زدایی از برنامه های دولت است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه تبلیغاتی برای مردم خراسان شمالی به اولویت کاری خود مبنی بر تمرکز زدایی از برنامه های دولت اشاره کرد و گفت: ایجاد مناطق اقتصادی با توجه به ظرفیتها، استعدادها و قابلیتهای هر استان برای پیشرفت و تدوین برنامه ای بر مبنای توانمندیهای محلی از اولویتهای دولت خواهد بود.

وی با بیان اینکه مدیریت منطقه ای به استانها سپرده می شود، افزود: برای تحقق این هدف از نخبگان بومی برای مسئولیتهای استانی استفاده می کنیم.

 

 

سید ابراهیم رئیسی، خراسان شمالی می تواند به عنوان قطب کشاورزی تبدیل شود

وی گفت: خراسان شمالی زمینه های بسیار عالی برای توسعه یافتگی دارد از جمله در بخش کشاورزی می تواند به عنوان قطب کشاورزی تبدیل شود و با صنایع فعالی مثل پتروشیمی و آلومینا می تواند توسعه یابد و شرایطش متفاوت شود.

رئیسی با اشاره به مساله آب در استان خراسان شمالی گفت: ما بحث کمبود آب نداریم بلکه بحث مدیریت آب داریم و اگر آب درست مدیریت شود، نشان می دهد گام های درستی برداشته ایم.

وی به زمینه ارتباطات استان با کشور ترکمنستان هم اشاره کرد و افزود: با توسعه ارتباط با این کشور، زمینه اقتصادی تجاری با آسیای میانه باید تقویت و خراسان شمالی به یکی از دروازه های ارتباط صادراتی کشور تبدیل شود.

 

 

عبدالناصر همتی، هر یک از استانهای ایران دارای ویژگیهای خاص خود هستند

وی گفت: هر یک از استانهای ایران دارای ویژگیهای قومی، فرهنگی، آب و هوایی، نزدیکی به دریا و اشتراک مرزی با کشورهای همسایه هستند و علی رغم چنین ظرفیتهایی، کلکسیون مشکلات این استانها ناشی از تمرکزگرایی در تهران و کلانشهرهای کشور است.

همتی، تمرکزگرایی را موجب خالی شدن روستاها از سکنه و افزایش حاشیه نشینی و به تبع آن افزایش معضلات اجتماعی و فرهنگی عنوان و اضافه کرد: از مرکز به مسائل و مشکلات استانها و شهرستانها نگاهی سیاسی و امنیتی می شود و چنین نگاهی را باید تغییر داد چراکه اگر واقعا خواهان توسعه استانها هستیم باید ویژگیها و ظرفیتهای هر منطقه شناسایی شود و این موضوع را با برقراری جلسات با نخبگان و تعیین کنندگان هر استان پیگیری خواهم کرد تا موضوعات قومیتی و مذهبی استانها، مانع شایسته سالاری نشود.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان شمالی فضای مجازی انتخابات ریاست جمهوری ریاست جمهوری تمرکز زدایی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۸۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چریش های معطر، محبوب سفره های مردم بجنورد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان شمالی، استان خراسان شمالی، رویشگاه گونه های متنوع و منحصر بفرد گیاهان دارویی و خوراکی است که طرفداران بسیاری هم دارد؛ "چریش" یکی از این سبزی های مطبوع و خوشمزه کوهی است.

هر بوته گياه چریش چندين برگ دارد كه مانند سبزي تره قسمت انتهايي آن در غلافي سفيدرنگ پيچيده شده‌ است.

گياه چريش در فصل بهار در همه سبزی فروشی ها عرضه مي شود مردم خراسان شمالی بخصوص روستاييان با استفاده از اين گياه آشي موسوم به آش چريش و ناني به نام نان چريشي درست مي‌كنند.

آش چريشي مخلوطي از حبوبات، بلغور و گياه چريش است و نان چريشي نيز با استفاده از خمير، زردچوبه، سيب زميني، پياز، روغن حيواني و گياه چريش در تنور پخته مي‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • چریش‌های معطر، محبوب سفره‌های مردم بجنورد
  • هیات اقتصادی پیونگ یانگ عازم ایران می‌شود
  • چریش های معطر، محبوب سفره های مردم بجنورد
  • سند توسعه خراسان شمالی برای ۵۰۰ روستا عملیاتی شد
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری/ تولید مسکن ارزان با کمک دانش‌بنیان‌ها
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری
  • برگزاری جلسه تخصصی بررسی پروژه‌های سفر ریاست جمهوری و استاندارآذربایجان غربی به شهرستان ارومیه
  • کرملین: دست درازی آمریکا به دارایی های روسیه بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا