Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  در هر انتخابات شاهد این هستیم که برخی از مردم رأی سفید به صندوق می‌اندازند و یا در برگه رأی اسم کسانی را می‌نویسند که جزو کاندیدا‌های انتخابات نیستند و یا کلمات و عبارت‌های نامربوط در برگه می‌نویسند. اما چرا نباید آراء سفید و باطله در صندوق انداخت.

بیشتربخوانید

حضور حداکثری باعث ناامیدی دشمنان می‌شود

چند نکته در این باره قابل بیان است:

یک.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر شرکت در انتخابات را یک تکلیف شرعی و ملی بدانیم، آراء سفید یا باطله، هرچند از زوایه حضور در یک صحنه تأثیرگذاری اجتماعی، در بالارفتن درصد مشارکت نقش دارد و از این منظر ارزشمند است، اما در واقع ناقص انجام دادن یک تکلیف محسوب می‌شود. انتخابات یعنی فرصت اعلام نظر و تصمیم گیری برای اداره امور کشور در چهارسال و از یک منظر در هشت سال آینده. رأی سفید و باطل یعنی واگذارکردن حق اعمال نظر خود به دیگران و به نوعی کنار کشیدن از صحنه.

دو. ممکن است برخی از مردم بگویند که با دیدن مناظره‌ها و برنامه‌های کاندیداها، در مورد هیچ یک از نامزد‌ها به جمع بندی نهایی نرسیده اند و به همین دلیل تمایل ندارند در برگه رأی اسم کسی را بنویسند. هرچند که نظر آن‌ها در مورد نامزد‌ها محترم است، اما این عده باید توجه کنند که در هر صورت اکثریت شرکت کنندگان، یکی از همین گزینه‌های موجود را به عنوان رئیس جمهور آینده کشور انتخاب می‌کنند و مملکت بدون رئیس جمهور باقی نمی‌ماند. اگر کسی اندکی تأمل کند، در می‌یابد که قطعاً همه نامزد‌های ریاست جمهوری، در یک سطح نیستند و رویکرد‌ها و تفکرات آن‌ها با هم فرق دارد. همین تفکرات چه بسا منجر به پیشرفت یا عقب ماندگی کشور شود. از طرفی در صحنه‌های اجتماعی و سیاسی، از آنجایی که نمی‌توانیم در یک خلأ زندگی کنیم، بنابراین همواره در معرض انتخاب هستیم و انسان عاقل و بالغ همواره در میان گزینه ها، بهترین گزینه موجود را انتخاب می‌کند نه اینکه همه گزینه‌ها را کنار بگذارد.

سه. به خلاف آنچه که برخی از مردم گمان می‌کنند. رأی سفید و باطل، خود نوعی رأی دادن است. در حقیقت، این نوع رأی، یعنی یاری نکردن گزینه اصلح.

چهار. گاهی اوقات آراء سفید و باطله در نتیجه انتخابات تأثیر می‌گذارد. مثلاً در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲، بنابر آمار منتشر شده، کمتر از ۳۰۰ هزار رأی موجب شد تا انتخابات به دور دوم کشیده نشود. این در حالی است که در همان انتخابات، آراء باطله بیش از یک میلیون رأی بود. به عبارت دیگر، اگر مثلاً یک سوم از همین آراء باطله، به نام هر یک از نامزد‌های دیگر بود، انتخابات به دور دوم می‌رفت و چه بسا در ۸ سال گذشته شاهد حضور فرد دیگری در قامت ریاست جمهوری می‌بودیم و مردم نیز این همه مشکلات را تحمل نمی‌کردند.

پنج. هدف این نوشتار تحمیل یک فرد خاص برای رأی دادن نیست، بلکه هدف بیان این مطلب است که همه شرکت کنندگان در انتخابات، با هر نوع تفکر و گرایشی که دارند، حتماً نام یکی از کاندیدا‌ها را در برگه رأی بنویسند و نسبت به آینده کشور و نقش خود در اداره جامعه حساس باشند.

منبع: جهان نیوز

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری نامزد ها رأی سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۹۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موارد عجیبی که گارانتی خودرو را باطل می‌ کنند

تین نیوز

امروزه ارائه گارانتی برای خودرو تولیدی از سوی خودروسازان به امری بدیهی تبدیل شده و می توان گفت تقریباً تمامی شرکت های خودروساز جهانی از این امر پیروی می کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روزیاتو، گارانتی خودرو در جهان قدمتی بیش از ۱۰۰ سال دارد و برای اولین بار شرکت فورد در سال ۱۹۰۸ به منظور ادای احترام به حقوق مشتری و نشان دادن کیفیت خودروهای تولیدی، محصول فورد T را ۹ ماه گارانتی کرد. پس از آن به تدریج دیگر خودروسازان هم به بحث گارانتی خودرو ورود کردند و امروزه اغلب خودروسازان مطرح جهانی برای محصولات تولیدی خود خدمات پس از فروش گسترده ای ارائه می دهند.

در سال ۱۳۹۵ نمایندگان مجلس با هدف ساماندهی به وضعیت خدمات پس از فروش و ارتقای سطح کیفی خودروها در ایران، «قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو» را به تصویب رساندند. این قانون پس از انتشار دستورالعمل جامعی با عنوان «شرایط و ضوابط خدمات پس از فروش صنعت خودرو» از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) به عنوان نهاد نظارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت، نهایی شد.

پس از آن در سال ۱۴۰۲ دوره تضمین خودروسازها به دو سال یا ۴۰ هزار کیلومتر (هر کدام که زودتر فرا برسد) رسید و بخشنامه مربوط به «ابطال گارانتی در صورت مراجعه نکردن خودرو پس از پنج ماه به نمایندگی و کارکرد پایین» لغو شد.

 

دلایل عجیب وغریب ابطال گارانتی خودرو

برخی افراد گمان می کنند خودرویی که گارانتی داشته باشد به این معنی است که تمام هزینه ها و ایرادات فنی آن بر عهده شرکت سازنده خواهد بود، در حالی که چنین نیست و گارانتی خودرو در ایران قوانین و ضوابطی دارد. اما در ادامه به برخی از عجیب ترین دلایل ابطال گارانتی خودرو اشاره می شود که خریداران خودرو صفرکیلومتر باید از آن آگاه باشند.

تغییر اندازه رینگ و لاستیک

برخی از مشتریان پس از تحویل خودرو اقدام به افزایش اندازه رینگ یا لاستیک می کنند. این موضوع از نظر خودروساز می تواند جلوبندی خودرو را تحت فشار قرار دهد و در نتیجه خدمات گارانتی برای بخش جلوبندی خودرو باطل می شود.

نصب روکش صندلی

روکش صندلی برای آن دسته از خودروهایی که از ایربگ های جانبی بهره می برند یا تنظیم شان به صورت برقی است، می تواند گارانتی صندلی های خودرو را از کار بیندازد. چراکه اکثر روکش صندلی های موجود در بازار فاقد استاندارد ایربگ هستند و امکان دارد از تنظیم راحت تر صندلی خودرو جلوگیری کنند.

کف پوش سه بعدی

نصب کف پوش یا زیرپایی سه بعدی یکی از عجیب ترین مواردی است که می تواند گارانتی سیستم گیربکس خودروهای دنده دستی را باطل کند. شرکت تولیدکننده بر این باور است، کف پوش های سه بعدی به دلیل ضخامت بالایی که دارند، مانع از گرفتن کامل پدال کلاچ می شوند و همین موضوع می تواند باعث خرابی گیربکس شود.

نصب برچسب شیشه دودی

علاوه بر اینکه استفاده از برچسب های شیشه دودی با درصد بالاتر روی خودرو غیرقانونی است، حتی منجر به ابطال گارانتی نیز می شود. شرکت خودروساز اعتقاد دارد تا زمانی که خودرو مشمول گارانتی است، استفاده از این برچسب ها می تواند گارانتی شیشه بالابرها و کلیدهای مربوط به آن را باطل کند.

هرگونه دستکاری در بخش فنی خودرو

انجام هرگونه دستکاری اعم از نصب قطعات برقی غیراستاندارد، تقویت موتور، دستکاری بدنه خودرو و… می تواند منجربه ابطال گارانتی شود. اما یکی از عجیب ترین اقداماتی که باعث از کار افتادن گارانتی خودرو می شود، نصب استرس بار است.

استرس بار به نوعی یک میله فلزی محسوب می شود که به کمک آن ثبات و پایداری یک خودرو هنگام حرکت های ناگهانی و سریع در پیچ های تند یا هنگام مانورهای خطرناک از سوی راننده، تا حد زیادی حفظ می شود. این قطعه در بسیاری از خودروهای روز دنیا نیز استفاده می شود، اما خودروساز داخلی معتقد است نصب آن باعث آسیب دیدن سیستم تعلیق خودرو خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران الکترونیک برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات مجلس در تهران الکترونیکی برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران الکترونیک برگزار می شود
  • پریدر استعفا داد،جوانمرد تنها گزینه جدی/ حضور سرپرست و نایب رئیس سابق فدراسیون شطرنج در انتخابات
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان
  • موارد عجیبی که گارانتی خودرو را باطل می‌ کنند
  • جنگ لیست‌ها در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان | رقابت این ۴ نقر به قالیباف