Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@20:18:49 GMT

احتمال غبارآلود شدن شرق و جنوب شرق کشور

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۹۱۷۱

احتمال غبارآلود شدن شرق و جنوب شرق کشور

به گزارش «تابناک»، صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان اینکه طی ‌پنج روز آینده بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف و آفتابی خواهد داشت اظهار کرد: از فردا تا یکشنبه (۲۸ تا ۳۰ خرداد) در ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و بارش ‌پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد ‌پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: امروز و فردا (۲۷ و ۲۸ خرداد) در ارتفاعات شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان در ساعات بعدازظهر رشد ابر و رگبار ‌پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته ضیاییان، طی ‌پنج روز آینده در شرق و جنوب شرق به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید رخ خواهد داد که در برخی نقاط باعث خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود. تا شنبه (۲۹ خرداد) در مناطقی از ایلام، خوزستان و بوشهر وزش باد شدید رخ می‌دهد که در برخی نقاط احتمال خیزش گرد و خاک یا غبار آلود شدن هوا وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: امروز (۲۷ خرداد) خلیج فارس و شرق دریای عمان و فردا (۲۸ خرداد) خلیج فارس، تنگه هرمز و شرق دریای عمان مواج است. همچنین فردا و شنبه (۲۸ و ۲۹ خرداد) دریای خزر مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی روزهای آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۸ خرداد) صاف همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد و طی روز شنبه (۲۹ خرداد) نیز صاف تا کمی ابر و گاهی همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 محسن رضایی شورای شهر ششم نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هواشناسی پیش بینی وضع هوا شرق کشور وزش باد گرد و خاک انتخابات 1400 محسن رضایی شورای شهر ششم نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۹۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی افغانستان برای وقوع سیلاب در ۲۹ ولایت

ریاست هواشناسی در خبرنامه ای از احتمال بارش شدید باران و سرازیرشدن سیلاب‌ در ۲۹ ولایت کشور هشدار داده است.

این ریاست بارندگی شدید و سرازیرشدن آنی سیلاب‌ را برای روزهای جمعه و شنبه (۳۱ حمل و ۱ ثور) در ولایت‌های بدخشان، تخار، بغلان، پنجشیر، نورستان، کنر، ننگرهار، لغمان، کاپیسا، کابل، پروان، سمنگان، بلخ، سرپل، فاریاب، بامیان، میدان‌وردک، لوگر، پکتیا، خوست، پکتیکا، غزنی، دایکندی، بادغیس، غور، هلمند، ارزگان، قندهار و زابل پیش‌بینی کرده است.

به گفته ریاست هواشناسی، احتمال بارش ۱۵ تا ۳۰ سانتی‌متر برف و ۱۵ تا ۶۰ میلی‌متر باران در بعضی از ولایات وجود دارد.

این در حالی است که در روزهای پسین اکثر ولایات کشور شاهد بارش باران شدید و سرازیرشدن سیلاب بوده‌است.

روز گذشته وزارت داخله طالبان در امور رسیدگی به حوادث اعلام کرد که براثر این بارندگی‌ها و سیلاب در کشور دست‌کم ۷۰ نفر جان باخته‌اند و صدها خانه تخریب و هزاران مواشی تلف شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی افغانستان برای وقوع سیلاب در ۲۹ ولایت
  • رگبار و وزش باد شدید در ۴ استان کشور
  • احتمال وقوع سیل بر اثر تشدید بارش‌ها در سه استان کشور 
  • هشدار بارش‌های شدید در چند استان
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور تا فردا ادامه دارد
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۱/۲۹؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۱/۲۹؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • افزایش رگبار باران و وزش باد از فردا
  • بیشینه بارش‌ها در ۵ استان کشور/ خلیج فارس و دریای عمان مواج است
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور تا فردا