Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی درباره واریز ناقص مستمری مددجویان این سازمان در خرداد ماه توضیح داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ محمد عباسی معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان بهزیستی کشور با اشاره به پخش خبری نادرست در فضای مجازی مبنی بر اینکه مستمری مددجویان بهزیستی به صورت ناقص و 50 درصد به دلیل عدم تخصیص کامل بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور پرداخت شده است، گفت: مستمری خردادماه مددجویان سازمان بهزیستی مطابق مصوبه سال جاری همچون اردیبهشت ماه پرداخت شده ولی بدلیل آنکه محل تأمین اعتبار این مستمری از دو بخش جداگانه یعنی محل اعتبارات سازمان بهزیستی و دیگری از محل اعتبارات کاهش فقر است، به صورت جداگانه به بانک عامل ارسال شده و بانک نیز این مبلغ را در 2 مرحله به فاصله حداکثر 24 ساعت به حساب مددجویان واریز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از سال 1398 تاکنون بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته مستمری بیش از یک میلیون نفر  مددجوی سازمان بهزیستی به صورت متمرکز و در ابتدای هر ماه به حساب آنها واریز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ وحیدقبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور روز 5 خرداد با اشاره به اینکه برای نخستین بار، ماده 79 قانون برنامه ششم توسعه (برقراری مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد حضرت امام (ره) به میزان 20 درصد حداقل دستمزد کارگران) محقق شد، اظهار کرد: با تحقق این ماده مغفول مانده قانون، از اردیبهشت ماه سال جاری مستمری مددجویان تحت حمایت بهزیستی بر اساس بُعد خانوار از 3،500،000 ریال تا  11،000،000 ریال پرداخت می‌شود.

قبادی دانا با اشاره به ماده 79 قانون برنامه ششم و بیان این مطلب که برابر این ماده متوسط مستمری مددجویان باید 20 درصد حداقل دستمزد باشد، گفت: هرچند طی سال‌های گذشته مستمری مددجویان افزایش‌هایی داشته است ولی میزان مستمری هیچ گاه معادل  20 درصد حداقل دستمزد نبوده است.

وی افزود: در بودجه سال 1400 این امر در راستای سیاست‌های نظام با هدف کاهش فقر مطلق و کمک به بهبود وضعیت معیشتی جامعه هدف نهادهای حمایتی، انجام شد.

ارسال پرونده مدیر کل سابق بهزیستی تهران به دلیل تخلفات مالی به مراجع قضایی

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی مستمری مددجویان سازمان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۹۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات وزیر علوم درباره طرح پژوهانه ورتبه بندی اساتید دانشگاه‌ها

به گزارش خبرنگار مهر محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری در یک برنامه تلوزیونی درباره رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها و آخرین وضعیت طرح پژوهانه اساتید گفت: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند بایستی آیین‌نامه ارتقا اساتید مورد بازنگری قرار گیرد و به‌گونه‌ای باشد که سایر برون دادهای علمی هم در آن لحاظ شود، به بحث نیاز محور بودن و مسأله محور بودن پژوهش در آیین نامه توجه ویژه ای شده است همچنین به پژوهش‌های کارفرمایی که تقاضا محور و نیاز محور هستند نیز توجه شده است، شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال حاضر اصول حاکم بر آیین‌نامه ارتقا را مصوب کرده و به وزارتین علوم و بهداشت ابلاغ کرد ه است.

وی ادامه داد: ما اکنون درحال تدوین آیین‌نامه ارتقا براساس اصول حاکمی که مصوب شده هستیم، سپس آیین نامه را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال می کنیم و آن‌جا مصوب می‌شود، بعد از این‌که مصوب شد ملاک ارتقاء مرتبه اعضای هیات علمی قرار می‌گیرد تا قبل‌از آن آیین‌نامه ارتقای مرتبه اعضای هیات علمی که الان موجود است ملاک عمل است پس در این قسمت مشکلی وجود ندارد و آنجا ضرب‌الاجلی که مشخص شده، حدود دو ماه است و بعد از دو ماه باید تکمیل و ارسال شود و ما در حال تدوین آن هستیم.

وزیر علوم افزود: در آیین‌نامه ارتقای جدید بحث تحقیقات نیاز محور، مساله محور، کارفرمایی ، و تحقیقات توسعه‌ای و کاربردی، فناور محور مدنظر قرار داده و امتیازات ویژه‌ای به این برون‌داده داده ایم و بخش آموزش را جدی دیده‌ایم چون یکی از کارکردهای اساسی دانشگاه ها آموزش است اگر آموزش خوب نداشته باشیم پژوهش خوب نیز نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: اما در خصوص طرح پژوهانه، آیین‌نامه آن آماده است منتها می‌خواستیم ابلاغ هم بکنیم، اما به دلیل اینکه در برنامه هفتم توسعه در یک حکمی آمده‌است دستورالعمل پژوهانه جامع را وزارتین علوم و بهداشت بنویسند و به تصویب هیات وزیران برسانند منتظر هستیم تا برنامه هفتم توسعه ابلاغ شود، اگر الان ابلاغ کنیم چند ماه دیگه که برنامه توسعه هفتم ابلاغ شد مجبوریم این دستورالعمل پژوهانه را در کمیسیون علمی و هوشمندسازی و در هیات دولت ارائه دهیم و امکان دارد آن‌جا بندهایی تغییر کند بنابراین برای چند ماه ابلاغ دوتا آیین نامه یه‌کم ناهماهنگی به وجود می آورد، بنابراین منتظرهستیم تا برنامه هفتم توسعه ابلاغ شود و بلافاصله دستورالعمل پژوهانه جامع را در هیات دولت مصوب کرده و عملیاتی کنیم.

کد خبر 6063997

دیگر خبرها

  • توضیحات جدید سازمان منابع طبیعی درباره قطع درختان در الیمالات مازندران
  • ۲۰۰۰ بسته معیشتی میان مددجویان کمیته امداد و بهزیستی آذربایجان‌شرقی توزیع شد
  • توضیحات وزیر علوم درباره طرح پژوهانه ورتبه بندی اساتید دانشگاه‌ها
  • آرزوهای مددجویان و نیازمندان را برآورده کنید!
  • برگزاری پویش «مثبت ماه» برای برآورده کردن آرزو‌های مددجویان
  • برگزاری پویش «مثبت ماه» برای برآورده کردن آرزوهای مددجویان
  • ارائه خدمات به ۷۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی در کردستان
  • نماینده مجلس: واریز نشدن عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد قابل قبول نیست
  • زمان واریز افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ مشخص شد
  • عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد واریز شود