Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی همزمان با فرا رسیدن دهه کرامت، کاروان زیارتی پیاده روی از حرم تا حرم، از حرم مطهر امامزاده اسحاق بن موسی الکاظم(ع) به سمت حرم مطهر امامزاده عبدالله بن موسی الکاظم(ع) ساوه برگزار شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ساوه در حاشیه برگزاری این آئین معنوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برنامه این کاروان پیاده روز چهارشنبه 26 خرداد که منتسب به امام رضا(ع) است و همزمان با دهه کرامت بعد از اقامه نماز صبح از محل حرم مطهر امامزاده اسحاق بن موسی الکاظم(ع) به سمت حرم مطهر امامزاده عبدالله بن موسی الکاظم(ع) که برادران امام رضا (ع) هستند، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید کمالی با بیان اینکه این برنامه به همت اداره اوقاف و امور خیریه، دبیرخانه کانون خدمت رضوی و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ساوه و با حضور ارادتمندان به آستان مقدس ائمه اطهار (ع) برگزار شد، اظهار کرد: شرکت کنندگان در این آئین معنوی مسیر حدودا ۲۰ کیلومتری این بقاع متبرکه و شاخص شهرستان را پیمودند.

وی بیان کرد: این آئین معنوی پیاده روی برای نخستین بار برگزار شد و در نظر داریم در قالب یک فعالیت ورزشی معنوی به طور مستمر در مناسبت های مختلف سال نیز برگزار کرده تا علاوه بر ترویج فرهنگ پیاده روی و ورزش از فیوضات معنوی زیارت بقاع متبرکه و امامزادگان بهره مند شویم.

کمالی افزود: افراد شرکت کننده در این پیاده روی که پرچم هایی با مضامین دهه کرامت را با خود حمل می کردند  عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت نشان داده و در آستانه ولادت با سعادت امام رضا(ع) نوای یا رضا یا رضا سر دادند و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز با مدیحه سرایی، فضائل اخلاقی و ابعاد شخصیتی حضرت رضا(ع) و حضرت معصومه(س) را برای شرکت کنندگان تبیین کردند.

به گزارش ایسنا، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوه نیز گفت: امامزادگان اسحاق بن موسی الکاظم(ع) و عبدالله بن موسی الکاظم(ع) جزو امامزادگان واجب التعظیم و برادر بدون واسطه امام رضا علیه السلام هستند.

حجت الاسلام سعید عطاءالهی با اشاره به وجود چهار امامزاده شاخص در شهرستان ساوه گفت: امامزاده عبدالله بن موسی الکاظم علیه السلام، از جمله امامزادگان شاخص این شهرستان است و در عظمت این بقعه متبرکه همین بس که مرحوم آیت الله مرعشی نجفی با پای پیاده از قم به این بارگاه منوره مشرف می شدند.

وی با اشاره به برگزاری اولین کاروان پیاده روی دهه کرامت در ساوه گفت: این حرکت معنوی باید سالانه چندین بار  تکرار شود. پیاده روی یک حرکت ورزشی است و چه خوب است رنگ معنوی به خود بگیرد.

رئیس اوقاف ساوه با بیان اینکه نجات انسان و تضمین دنیا و آخرت در گروه توسل به اهل بیت علیه السلام است، افزود: دشمن به دنبال تضعیف بنیه اعتقادی و باورهای دینی مردم است اما باید با استفاده از ابزارهای مختلف و متنوع تبلیغی و ترویجی اجازه ندهیم توطئه دشمنان عملیاتی شود.

اول ذیقعده مصادف با سالروز ولادت فرخنده حضرت معصومه (س) تا دهم ذیقعده مصادف با سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است و در این ایام برنامه‌های متنوعی در شهرستان ساوه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دهه كرامت پیاده روی رضوی ساوه استانی فرهنگی و هنری استانی شهرستانها حرم مطهر امامزاده برگزار شد پیاده روی دهه کرامت امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۹۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده‌روی خانوادگی با جوایز ارزنده در یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، به مناسبت هفته سلامت همایش پیاده‌روی خانوادگی در یاسوج برگزار می شود.
این همایش به همت دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج و با اهداء جوایز ارزنده برگزار می شود.
این همایش فردا جمعه ۷ اردیبهشت از ساعت ۷:۳۰ از بقعه مبترکه امامزاده عبدالله یاسوج آغاز می شود.

 

دیگر خبرها

  • اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج
  • برگزاری پیاده روی مردمی همزمان با هفته سلامت در روستای برقبان
  • برای هفتمین سال تشرف کاروان پیاده «قافله عشق و انتظار» به مشهد انجام می‌شود
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی با جوایز ارزنده در یاسوج
  • شمس‌‍آذر هم جریمه مالی شد و هم معنوی
  • اجرای ۲۸۵ عنوان برنامه در دهه کرامت در استان
  • اهمیت اجرای برنامه‌های دهه کرامت با محوریت جوانان
  • اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع
  • جشن‌های دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج