Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حقیقت رأی اولی ها با شرکت در این مشارکت سیاسی ، صفحه جدیدی در دفتر بلوغ فکری و شعور سیاسی خود می گشایند و با آمدن در پای صندوق رأی ، تفکر و عقلانیت را بیش از گذشته وارد زندگی کرده و شاید اولین گام ورودشان به دنیای بزرگسالی را طی می کنند.

انتخابات ریاست جمهوری به همراه شوراهای اسلامی شهر و روستا، مهمترین رویداد ۱۴۰۰ است و از زمان شکل گیری نظام جمهوری اسلامی ایران تاکنون، همه آحاد ملت و گروه های مختلف با حضور در انتخابات سرنوشت کشور را مشخص کرده اند و با حضور پر رنگ در انتخابات مهر تاییدی بر این نظام مبتنی بر مردم سالاری دینی زده اند و رای اولی ها در انتخابات ۲۸ خردادماه امسال، اولین تکلیف ملی و انقلابی خود را در پای صندوق های رأی به انجام می رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رای اولی‌های هرمزگان هم که به سن تکلیف سیاسی رسیده اند با مشارکت حداکثری سهم بسزایی را در انتخابات پیش رو برای استان و ایران عزیز ایفا خواهند کرد و بی‌شک حضور رای اولی‌ها در شور و نشاط‌ بخشی به فضای انتخابات بسیار اثرگذار است و در این دوره نیز مشارکت حداکثری این افراد در پای صندوق‌های رای پیش‌بینی می‌شود.

اگرچه با توجه به شرایط حال حاضر جامعه و شیوع ویروس کرونا و محدودیت های حاصل از آن، تب و تاب انتخابات همچون سالهای گذشته در سطح جامعه به چشم نمی خورد ، اما به جایش شور و نشاطی گسترده در فضای مجازی برای شرکت در انتخابات به چشم می خورد و رای اولی های استان هرمزگان هم از روزهای گذشته در فضای مجازی و بستر شبکه شاد تب و تاب و جوش و خروش خاصی به وجود آورده و بی صبرانه برای خلق حماسه ای به یادماندنی لحظه شماری می کنند. آنان با ذوق برای خلق حماسه ماندگار دیگری در تاریخ کشور ایران اسلامی مشتاقانه لحظه شماری می کنند.

رفاه و عدالت اجتماعی و امید به داشتن آینده ای روشن

شمارش معکوس برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا همچنان به سرعت در حال سپری شدن است و کمتر از ۴۸ ساعت دیگر برای حضور در پای صندوق های رأی و خلق حماسه ۲۸ خرداد باقی مانده است.

همانطور که در ابتدای این مطلب عنوان شد، اولین حس ها و تجربه ها با شور و هیجان بالایی همراه است؛ چه این تجربه احساسی باشد، چه سیاسی، چه فرهنگی و چه اقتصادی، فرقی نمی کند همیشه تجربه کننده اش بی محاباتر و امیدوارتر از دیگران در این مقوله ها عمل می کند.

و حال امروز، جوانان هرمزگانی با وجود همه هجمه ها و تبلیغات منفی در برخی از خانواده ها تا شبکه های مجازی و ماهواره ای که همگی سعی در کمرنگ کردن این مشارکت سیاسی دارند، همچون جوانان هر نقطه از ایران زمین با امید به آینده ای روشن و امید به آنکه فرد منتخب وعده هایش را فراموش نکند و تیشه به ریشه اعتماد آنان نزند، از حضورشان در پای صندوق های رأی می گویند.

زری محمدی که شرکت در انتخابات ۲۸ خردادماه اولین تجربه مشارکت سیاسی اش است، می گوید: شرکت در انتخابات نمادی از مردم سالاری و مهمترین مشارکت سیاسی مردم است و انتخابات فرصتی برای آینده ای بهتر هست و از همین رو من و دوستانم خواهیم آمد تا ایران عزیزمان از همیشه آبادتر و جاودانه‌تر باشد.

وی که دانشجوی سال اول علوم آزمایشگاهی است، ادامه می دهد: خیلی ها در فامیل به من می گویند که رأی ندهم، اما من با دقت پای مناظره ها نشسته ام و برنامه ها و اهداف نامزدها را مطالعه و پیگیری کرده ام و آگاهانه فرد مورد نظرم را انتخاب کرده ام.

وی ادامه می دهد: شاید که مشکلات اقتصادی به خیلی ها فشار آورده و آنها را خسته و مایوس کرده، اما من و دوستانم معتقد هستیم که برای داشتن روزهای بهتر و اصلاح شرایط باید در پای صندوق های رأی حاضر شویم و یک فرد اصلح را وارد میدان کنیم.

محمدی می گوید: فقط امیدوارم که فرد منتخب پس از کسب اعتماد و آرای مردمی، وعده ها و برنامه هایش برای ما جوانان به ویژه زنان و دختران را فراموش نکند و موجب بی اعتمادی در ما جوانان نشود.

برقراری عدالت و رفاه اجتماعی خواسته ای است که شایان محبی دیگر رأی اولی در هرمزگان آن را دلیل شرکتش در انتخابات عنوان می کند و معتقد است: با بی اعتمادی و جوسازی های منفی راه به جایی نخواهیم برد و من و خانواده ام بر این اعتقاد هستیم که با روی کار آمدن نامزد مورد نظرمان که آگاه از برنامه هایش ، عملکرد و سوابق اجراییش هستیم، بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

تانیا عامری دیگر رأی اولی است که می گوید: هرمزگان نیازمند توجه بیشتری از سوی مسوولان است و ما در این استان ظرفیت های بسیاری برای اشتغال و بهبود وضعیت معیشت مردم داریم، اما متاسفانه در این سالها چندان مورد توجه قرار نگرفته و امروز من با امید به اینکه کاندیدای مورد نظرم به وعده هایش در خصوص این استان عمل خواهد کرد و شرایط بهتری را برای هرمزگان رقم خواهد زد، در پای صندوق رأی حاضر خواهم شد.

رای اولی ها اصلح ترین فرد را انتخاب می کنند

جوانان هر کشور از آن روی که بدنه فعال و پویا و پر انگیزه هر ملت و بهترین منابع انسانی محسوب می‌شوند، سهم موثری در تعیین سرنوشت خود، خانواده و جامعه دارند و امروز چشم بسیاری ها به انگشتان سرنوشت ساز جوانان به ویژه رأی اولی ها در این مرز و بوم است که انتخابشان از اهمیت بالایی در تعیین سرنوشت خود و دیگر افراد جامعه دارد.

رییس آموزش و پرورش کیش گفت: رای اولی‌های این جزیره با تلاش دبیران امور تربیتی مدارس برای انتخاب اصلح ترین نامزد آموزش می‌بینند.

پرویز حیدری راد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خرداد امسال ۵۱۲ دانش آموز در این جزیره برای اولین بار حضور در انتخابات را تجربه می کنند و آموزش و پرورش به دنبال آن است آنان را برای سهم آفرینی در حضور پرشور آماده کند.

وی اضافه کرد: در این راستا معلمان امور تربیتی مدارس به دور از هر گونه جانبداری دانش آموزان را در بستر شبکه شاد در زمینه های اهمیت حضور تک تک افراد در انتخابات، تصمیم گیری در تعیین سرنوشت آینده سیاسی کشور، راهی کردن افراد مختلف به شوراهای اسلامی شهر و توجه به ویژگی های منتخب آموزش خواهند داد.

حیدری راد یادآور شد: اکنون با تلاش معلمان امور تربیتی و جزیره و همچنین ستادهای وزارت خانه آموزش و پروش کلیپ های ویدیویی با موضوعات مختلف انتخابات از جمله فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخاب اصلح و ویژگی های یک دولت کارآمد آماده شده و در بستر شاد برای بهره مندی رای اولی ها منتشر می شود.

وی افزود: همچنین این معلمان به عنوان متولیان آموزش دانش آموزان برای شرکت در نخستین تجربه انتخاباتی با تک تک افراد جامعه هدف ارتباط برقرار می کنند تا نسبت به سوالات احتمالی آنان پاسخگو باشند.

مشارکت بالا در انتخابات تامین کننده اقتدار و امنیت و منافع ملی است

مشارکت بالا در انتخابات می تواند تحقق بخش و تامین کننده اقتدار و امنیت و منافع ملی کشورمان باشد که در این مسیر نقش و حضور رأی اولی ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

استاندار هرمزگان با اشاره به فضای انتخاباتی حاکم بر استان و شور و شوق سیاسی گروه های مختلف به ویژه جوانان هرمزگانی برای شرکت در این انتخاب مهم سیاسی ، گفت: جوانان آرام آرام آرایش‌های انتخاباتی را در استان شکل داده و میدان را به دست می‌گیرند تا با حضور و مشارکت بالا که تامین کننده اقتدار وامنیت ملی و منافع ملی ایران بوده، را تحقق بخشند و فضا برای دولت جدید فراهم شود.

فریدون همتی در گفت وگو با ایرنا اظهار امیدواری کرد: با هماهنگی خیلی خوبی که در استان هرمزگان بوجود آمده است، بهتر از گذشته یک انتخابات باشکوه، باعظمت و با آرامش و در عین حال پررقابت در بین شوراهای شهر و روستا و کاندیداهای ریاست جمهوری در فضای پرنشاط هرمزگان برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار رای دهنده واجد شرایط در استان هرمزگان داریم، بیان داشت: از این تعداد حدود ۸۰ هزار نفر جوانان رای اولی بوده که برای نخستین بار شناسنامه شان مهمور به مهر انتخابات باشکوه ۱۴۰۰ می‌شود.

همتی یاد آور شد: امسال باتوجه به شرایط کرونایی ،در نقاطی از استان هرمزگان که ترافیک جمعیتی بالا بوده و با توجه به حضور برخی ها در محل کار در ساعت های رأی گیری ، ۵۵۵ شعبه سیار در نظر گرفته شده تا کار با سرعت بالایی انجام شود.

استاندار هرمزگان گفت: یک  میلیون و ۶۰۰ هزار برگه تعرفه انتخاباتی برای انتخابات ریاست جمهوری در این استان تامین شده است.

این مقام مسوول ادامه داد: همچنین ۵۵۰ هزار تعرفه انتخاباتی شورهای شهر و روستا برای شعبه‌های سه نفره، ۷۵۰ هزار تعرفه برای شعبه های پنج نفره، ۶۵ هزار تعرفه برای شعبه‌های هفت نفره و ۵۵۰ هزار تعرفه برای شبعه‌های ۱۱ نفره اختصاص یافته است.

همتی خاطرنشان کرد: تزریق واکسن کرونا برای تمامی عوامل اجرایی انتخابات پیش روی در استان پیش بینی شده است.

پیش بینی مشارکت ۷۰ درصدی مردم هرمزگان در انتخابات

رییس ستاد انتخابات هرمزگان نیز گفت: حضور مردم در انتخابات تأکیدی بر مشروعیت نظام درعرصه‌های جهانی و همچنین تاکیدی بر حفظ امنیت و اقتدار کشور است و با وجود مشکل‌های معیشتی، سختی ها و کرونا مردم پای صندوق رای حاضر خواهند شد و مشارکتی در حدود ۷۰ درصد را پیش بینی می‌کنم.

علی رئوفی در گفت وگوبا ایرنا افزود: انقلاب اسلامی ۴۳ سال از عمر خود را پشت سر گذاشته و با تنگناهای مختلف و جنگ‌ها و نبردهای گوناگونی روبه‌رو بوده مانند جنگ نظامی، نبرد فرهنگی و غیره که به پشتوانه مردم از هر کدام با سربلندی خارج شده است ، مردم در هر کدام از این عرصه‌ها بلوغ سیاسی، اجتماعی و فکری خود را نشان داده‌اند.

وی یاد آور شد: امروز هم که بیماری کرونا عالم گیر و عرصه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی را متأثر کرده و آسیب‌های فراوانی به همراه داشته است که سرریز آن می‌تواند در مشارکت اثرگذار باشد ولی مردم در انتخابات حضور پرشور خواهند داشت.

وی یاد آور شد: همه ما می‌دانیم که مساله دیگر تحریم‌ها و درگیری کشور با جنگ اقتصادی تحمیلی از سوی دشمنان نظام اسلامی است که مردم آن را در سفره‌های خود احساس می‌کنند و این نیز می‌تواند بر میزان مشارکت اثر گذار باشد ولی بازهم مردم با شرکت در انتخابات بار دیگر دست رد به سینه دشمنان می زنند.

به گفته رئوفی، مردم این روزها تبلیغات به شدت منفی برضد حق تعیین سرنوشت خود را دیده و شنیده‌اند که از آنان می‌خواهد پای صندوق‌های رأی حاضر نشوند که این بدخواهی است و در برابر این بدخواهی ها بایستی برای تغییر باید پای صندوق رأی حاضر شوند.

وی اضافه کرد: بدخواهان حتی آشوب را تبلیغ می‌کنند که آشوب و هرج و مرج و ایجاد ناامنی به نفع هیچ‌کس نیست و برای حفظ امنیت و تمامیت ارضی کشور باید بر اقتدار نظام و مشروعیت آن در عرصه‌های مختلف افزود که بهترین راه آن حضور پای صندوق‌های رأی است.

رییس ستاد انتخابات هرمزگان ادامه داد: ۱۰ اصل قانون اساسی در خصوص انتخابات است و مردم سالاری بهترین راه و مسیر برای تغییر و مردم سالاری است که نسبت به سایر روش‌ها خطای کمتری دارد لذا حتی اگر کسانی به نظام اسلامی اعتقادی ندارند اما نباید نسبت به سرنوشت کشور و حفظ تمامیت ارضی ایران بی‌تفاوت باشند و بایستی از حق رأی خود دفاع کرده و از آن استفاده کنند.

رئوفی اضافه کرد: یک میلیون و ۱۸۹ هزار و ۸۶۹ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات ۲۸ خرداد در این استان هستند که ۶۰۱ هزار و ۹۷۵ نفر مردان و ۵۸۷ هزار و ۸۹۵ نفر آنان را زنان تشکیل می‌دهند که از این تعداد ۳۴ هزار و ۳۹ نفر رأی اولی است.

برچسب‌ها ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی هرمزگان پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی هرمزگان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی هرمزگان پای صندوق های رأی شرکت در انتخابات پای صندوق استان هرمزگان تعیین سرنوشت مشارکت سیاسی مردم سالاری رأی اولی ها رای اولی ها شهر و روستا هزار تعرفه رأی حاضر پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۹۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه معین الدین سعیدی به مراسم ازدواج دختر یک مسئول در هتل اسپیناس پالاس /عده‌ای در ناراحت کردن مردم فوق تخصص دارند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، معین الدین سعیدی نماینده چابهار در خصوص تفاوت فضای برخورد با نوع پوشش، قبل و بعد از انتخابات، گفت: با گذشت یک ماه و نیم از انتخابات فکر می‌کردیم همه فارغ از پوشش حضور پیدا کنند، اما الآن چه اتفاقی افتاده است که همان افراد بد شده اند؟! البته قطعا می‌دانم دشمن حساب شده در حال برنامه‌ریزی است که به هر حال فلسفه حجاب را زیر سوال ببرد، در حالیکه فلسفه بسیار مترقی دینی است. لذا با کسانی که به طور حساب شده در زمین دشمن بازی می‌کنند باید برخورد شود، اما روش برخورد با دختران سرزمینم به شدت با شعارهای زمان انتخابات تناقض دارد.

وی در گفتگو با جماران، با بیان این که مگر رئیس جمهور نمی‌گفت من گشت ارشاد مدیران را راه‌اندازی می‌کنم؟! مدعی شد: همین چند شب گذشته یکی از مسئولان عالی سابق کشور مراسم دختر خود را در هتل اسپیناس پالاس برگزار کرد که در آنجا باید گشت ارشاد مدیران ورود پیدا می‌کرد. با این روش‌ها ما نمی‌توانیم مطلوب را حاصل کنیم. سیره امامین انقلاب و حاج قاسم سلیمانی نیز این چنین نبوده است و امروز هم دفتر مقام معظم رهبری نیز به این نوع رفتارها تذکر جدی دادند.

سعیدی با اشاره به اینکه حجاب یک واجب شرعی است، گفت: من معتقد هستم حجاب یک واجب شرعی و سیاسی است اما در کنار آن تقویت سفره‌های مردم یک واجب شرعی، سیاسی و تقویت ارزش پول ملی هم یک ضرورت شرعی است و اینکه اصلاح نظام بانکداری باید اتفاق بیافتد و این‌ها اولویت‌های مهم‌تر مردم هستند.

نماینده چابهار در پایان گفت: عده‌ای در ناراحت کردن مردم فوق تخصص دارند و عامدانه فضای عمومی را در جامعه از بین می‌برند و دوقطبی‌هایی را ایجاد می‌کنند که در شان مردم ایران نیست.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898174

دیگر خبرها

  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟
  • کنایه تند نماینده مجلس به مراسم ازدواج دختر یک مسئول در هتل اسپیناس پالاس
  • سعیدی: روش برخورد با دختران سرزمینم با شعار‌های زمان انتخابات تناقض دارد
  • کنایه معین الدین سعیدی به مراسم ازدواج دختر یک مسئول در هتل اسپیناس پالاس /عده‌ای در ناراحت کردن مردم فوق تخصص دارند
  • سعیدی، نماینده چابهار: عده‌ای در ناراحت کردن مردم فوق تخصص دارند/ حجاب واجب است اما تقویت ارزش پول ملی و سفره مردم هم واجب است
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود