Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-29@09:58:26 GMT

برگزاری جشنواره عکس شاهچراغ(ع)

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۶۰۱۱۳

برگزاری جشنواره عکس شاهچراغ(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، صابر سهرابی پنجشنبه ۲۷ خرداد در مراسم رونمایی از پوستر و اعلام فراخوان شرکت در جشنواره عکس استانی شاهچراغ(ع) با اعلام اینکه جشنواره مورد نظر توسط انجمن سینمای جوانان استان فارس و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار می شود، به شرایط فراخوان اشاره کرد و گفت: شرکت در جشنواره یاد شده برای همگان آزاد و رایگان بوده و محدودیت سنی ندارد و محدوده جغرافیایی شرکت کنندگان استان فارس است و هر عکاس می‌تواند با حداکثر پنج قطعه عکس شرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، افزود: عکس‌ها باید با فرمت jpeg در اندازه‌ی، ضلع کوچک حداقل ۲۴۵۰ پیکسل و حداکثر حجم فایل ۱۰ مگابایت، باشد. 

او با بیان اینکه ارسال عکس های گرفته شده با موبایل بلامانع است، گفت: رزولوشن عکس‌های موبایلی باید حداقل ۸ مگاپیکسل باشد که ویرایش عکس در حد اصلاح نور و رنگ و کراپ تا آنجایی مجاز است که به اصالت عکس خدشه‌ای وارد نکند و دبیرخانه‌ جشنواره از پذیرش عکس‌های فتومونتاژ، کولاژ، پانوراما و HDR معذور است.

سهرابی گفت: عکس‌های ارسالی، نباید دارای امضای عکاس، پاسپارتو، حاشیه، تاریخ، واترمارک، لوگو یا هرنشانه‌ی تصویری باشند و از نظر برگزار کننده، ارسال کننده‌ عکس مالک اثر شناخته می‌شود. هرگونه مسئولیت ناشی از آن و پاسخگویی به پیامدهای حقوقی ناشی از آن با ارسال کننده‌ اثر خواهد بود و ارسال آثار به معنای پذیرش تمامی مقررات این جشنواره و تصمیم‌گیری در مورد مسائل پیش‌بینی نشده با برگزارکننده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، با بیان اینکه مهلت ارسال عکس ۲۸ تیرماه ۱۴۰۰ و نشانی دبیرخانه را shahecheragh.festival@gmail.com اعلام و اضافه کرد: جوایز جشنواره بین ۵ تا ۲۰ میلیون ریال، در نظر گرفته شده و داوران جشنواره نیز محمد امین دانشور، سجاد آورند و مریم نعمت الهی هستند.

برگزاری جشن‌های مردمی با محوریت حرم مطهر

مدیرکانون فرهنگی و هنری مساجد فارس، نیز گفت: جشن‌های مردمی با محوریت حرم مطهر احمد بن موسی (ع)، سخنرانی، روشنگری ها در حوزه انتخابات، معرفت افزایی اهل‌بیت (ع)، نمایشگاه آئینی، مسابقه کتاب‌خوانی با موضوع زندگینامه حضرت شاه‌چراغ (ع) از برنامه‌هایی است که در دهه کرامت با رویکرد حضرت شاهچراغ(ع) در نظز گرفته شده است.

حجت‌الاسلام حسین امیدی خاطرنشان کرد: مسابقه‌های هنری در رشته خوشنویسی، تجسمی، شب‌شعر، تلاوت قرآن مجید هدیه به روح حضرت معصومه (س)، حضرت شاه‌چراغ (ع) و حضرت رضا (ع) و نیز در آغاز فعالیت پر کردن اوقات فراغت ۱۰۰ هزار دانش‌آموزان مسجدی با هدف ایجاد روحیه امید، نشاط و شادابی در سطح جامعه در ابتدای تیرماه مصادف با میلاد امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

مدیر کانون مساجد استان فارس اضافه کرد: زیارت حضرت شاهچراغ (ع)، جشن‌های خانگی ویژه روز دختر و گرامیداشت حضرت معصومه (س) و نیز امام رضا (ع) و حضرت شاه‌چراغ(ع) با رعایت پروتکل بهداشتی و تشکیل نشست‌های قرآنی در مساجد از دیگر برنامه‌های در دست اجرا به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت در استان فارس است و  برپایی جشنواره رادیویی چلچراغ نیز توسط معاون فرهنگی و تبلیغی حضرت احمد بن موسی (ع) در شامل، برگزاری دهه کرامت با تشکیل ۸ کمیته و مشارکت ۳۲ دستگاه اجرایی در قالب برنامه‌های مولودخوانی، تجلیل از خانواده شهدا، بانوان موفق که در عرصه‌های هنری، مذهبی، ورزشی فعالیت دارند و نیز رونمایی افتتاح انجمن خوشنویسی کاتبان در ابتدای دهه کرامت اجرا می‌شود.

امیدی با بیان اینکه "جشنواره رادیویی چلچراغ" از سوی صدا و سیمای مرکز فارس از دیگر برنامه‌های دهه کرامت است که تاکنون هزار و ۲۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال‌شده، گفت: خطبه‌خوانی، گلباران ضریح مطهر احمد بن موسی (ع)، برگزاری نمایشگاه در این برنامه گنجانده شده و همچنین جشنواره سرود ملی امین ولایت با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، از دیگر برنامه‌ها است.

انتهای پیام/ن

 

منبع: فارس

کلیدواژه: فرهنگ جشنواره شاهچراغ عکس صابر سهرابی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۰۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم احیای شبهای قدر در ۱۰۰ نقطه شهری و روستائی نهاوند

حسین گروسی در گفتگو با خبر نگار مهر، با برشمردن برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی به برنامه ریزی و انجام هماهنگی‌های لازم جهت مراسم احیای شبهای قدر اشاره کرد و گفت: مراسم معنوی و پرفضیلت شبهای قدر در ۱۰۰ منطقه شهری و روستایی این شهرستان برگزار خواهد شد.

وی افزود: در راستای شکوه بخشی به این مراسمات از سه سخنران شاخص کشوری جهت حضور در جمع مردم نهاوند دعوت به عمل آمده است و در سه شب ۱۹، ۲۱ و ۲۳ رمضان از بیانات این خطیبان مدعو به صورت جداگانه استفاده خواهد شد.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند در ادامه یادآورشد: در شب ۱۹ ماه مبارک رمضان حضرت حجت الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، در شب ۲۱ رمضان جناب آقای دکترسید محمد حسینی معاون پارلمانی و امورمجلس ریاست محترم جمهوری و در شب ۲۱ جناب حجت الاسلام والمسلمین احمد حسین شریفی رئیس دانشگاه ملی قم در جمع مردم روزه دار و خداجوی شهرستان نهاوند سخنرانی خواهند کرد.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند اظهارداشت: مراسم شبهای قدر در شهر نهاوند بصورت متمرکز در مصلی حضرت امام خمینی (ره) با همکاری ستاد نمازجمعه، آستان مقدس شاهزاده محمد و علی (ع) هیئت فاطمیون و شهدای گمنام به صورت مجزا و مستقل برای شبهای قدر برنامه ریزی و هماهنگی شده است.

حجت الاسلام گروسی گفت: اقامه نماز جماعت، قرائت دعاهای ماه مبارک رمضان، مداحی و سوگواری ایام شهادت حضرت علی (ع)، قرائت دعای جوشن کبیر، قرائت و جز خوانی قرآن کریم و تاکید بر اجرای صحیح طرح زندگی با آیه‌ها از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده در ایام شب قدر در مساجد شهرستان نهاوند است.

کد خبر 6063562

دیگر خبرها

  • میزبانی دهکده بهار ایران از مسافران نوروزی تا عید فطر
  • شهرداری بجنورد ۵۰ هزار درخت کاشت
  • برگزاری مراسم احیای شبهای قدر در ۱۰۰ نقطه شهری و روستائی نهاوند
  • شهرداری بجنورد ۵۰ هزار درخت کشت کرد
  • برگزاری جشنواره المان های نوری در مشهد+ تصاویر
  • اعلام ویژه برنامه های لیالی قدر در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)
  • برگزاری جشنواره نوروز کریمانه در شیراز
  • برگزاری جشنواره خدمت کریمانه در بخش شمیل
  • ویژه برنامه‌های لیالی قدر در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)
  • برگزاری جشنواره‌های متنوع در بوستان لاله تا پایان ماه رمضان