Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@11:24:08 GMT

دمای هوا در اردبیل گرم می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۶۰۱۳۴

دمای هوا در اردبیل گرم می‌شود

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، امروز (پنجشنبه ۲۷ خرداد) در تمامی شهرستان‌های استان اردبیل هوای گرم تداوم داشته و در اغلب مناطق استان در ساعات بعدازظهر و عصر وزش باد پیش بینی می‌شود.

او افزود: فردا (جمعه ۲۸ خرداد) به سبب وزش باد شرقی (گاهی با سرعت تند) دمای هوا به طور نسبی کاهش می‌یابد بطوری که در بیشتر مناطق استان اردبیل (به ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی) از شدت گرمای هوا کاسته شده و پدیده غالب وزش باد انتظار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: در طول هفته آینده شرایط جوی پایدار و آسمان استان اردبیل غالباً صاف بوده و از روز یکشنبه (۳۰ خرداد) دمای هوا بتدریج افزایش یافته و در اغلب روز‌ها طی ساعات بعدازظهر وزش باد خواهیم داشت.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افزایش دما هواشناسی اردبیل وضعیت آب و هوا وزش باد استان اردبیل وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۰۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بارش‌ها در استان یزد/ تداوم بارندگی‌ها تا فردا + فیلم

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان یزد گفت: از صبح امروز بارش‌ها به مرور در استان آغاز شده است که در ساعات آینده به مناطق بیشتری از استان یزد می‌رسد و تداوم بارش‌ها برای فردا پیش‌بینی می‌شود.

سیدعباس میرحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد با اشاره به اینکه در ۱۲ ساعت گذشته بارندگی در مناطق جنوبی و ارتفاعات به مرور از اوایل صبح آغاز شده است، اظهار کرد: تاکنون ۱.۶ میلیمتر بارش در هرات، ۰.۶ در مروست و ۱.۶ در نیر ثبت شده است.

وی افزود: بر اساس نقشه‌های هواشناسی بارندگی در ساعات آینده به مناطق بیشتری از استان یزد می‌رسد.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان یزد با اشاره به اینکه بارندگی‌ها برای فردا نیز در استان پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به گرمی هوا پیش‌بینی می‌شود بارش‌ها به صورت رگباری و بعضاً با رعد و برق همراه باشد.

میرحسینی اضافه کرد: بارش‌ها در مناطق مستعد بارندگی به ویژه در ارتفاعات استان یزد به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: احتمال می‌رود بارش‌ها در نیمه جنوبی و ارتفاعات استان شدت بیشتر و بهتری داشته باشد و سیلابی‌شدن مسیرها، روان‌آب‌ها و طغیان رودخانه نیز پیامدهای این موج بارشی جوی اخیر است.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان یزد تاکید کرد: این سامانه می‌تواند موج بارشی جوی همراه با تندبادهای لحظه‌ای باشد و استحکام‌بخشی به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها باید انجام شود.

میرحسینی گفت: با توجه به ابرناکی آسمان طی امروز و فردا، دمای روزانه کاهش پیدا می‌کند و در چهارشنبه شب و پنجشنبه شب نیز کاهش نسبی دمای شبانه را در استان خواهیم داشت.

وی افزود: دمای بیشینه شهر یزد روز گذشته به ۲۵ درجه سانتی‌گراد رسید و با توجه به ابرناکی و بارش باران، دمای امروز شهر یزد تا شش درجه نسبت به روز گذشته کاهش پیدا می‌کند.

کارشناس هواشناسی استان یزد ادامه داد: همچنین دمای شبانه چهارشنبه و پنج‌شنبه شب به نسبت شب گذشته نیز چهار درجه کاهشی خواهد بود.

میرحسینی تاکید کرد: گرم‌ترین نقطه استان روز گذشته در بافق با ۳۰ درجه و خنک‌ترین نقطه نیز علی‌آباد با شش درجه بوده است.

کد خبر 745066

دیگر خبرها

  • هوای اصفهان بارشی می‌شود + جزئیات
  • آغاز بارش‌ها در استان یزد/ تداوم بارندگی‌ها تا فردا + فیلم
  • امروز وزش باد، خیزش گرد و خاک را در برخی مناطق قم به همراه دارد
  • آسمانی صاف در اروند
  • آسمان اصفهان باز بارانی می شود
  • جوی آفتابی در اروند
  • هوای خوش بهاری تا پایان هفته در گیلان
  • افزایش تدریجی دما در استان اردبیل
  • پایداری جوی در آبادان و خرمشهر
  • بارش برف و باران در راه است