Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@11:11:51 GMT

مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی تا ۱۵ تیرماه تمدید شد

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۶۰۶۹۳

مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی تا ۱۵ تیرماه تمدید شد

بهروز مهدلو در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ۳۱ خردادماه پایان مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی اشخاص حقیقی (صاحبان مشاغل) بود اما با توجه به تصویب ستاد ملی کرونا مهلت تسلیم اظهارنامه‌ها تا ۱۵ تیر ماه سال جاری تمدید شد.

وی ادامه داد: صاحبان مشاغل حداکثر تا این تاریخ فرصت دارند اظهارنامه‌های مالیاتی ۱۴۰۰ را ارسال کنند و بهتر است افراد ارائه اظهارنامه‌ها را به روزهای آخر موکول نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان درباره شرایط استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم سال ۱۴۰۰ برای اظهارنامه‌های مالیاتی نیز ابراز داشت: سازمان امور مالیاتی و اتاق اصناف مانند هرسال بر اساس این تبصره توافق نامه‌ای انجام می‌دهند که امسال نیز جداول آن ابلاغ شده است و مودیان در صورت تمایل می‌توانند از این توافق استفاده کنند و اگر نه می‌توانند از خود اظهاری استفاده کنند.

مهدلو با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی از اظهارنامه‌های سال ۱۳۹۸ وارد رسیدگی نشد و خود اظهاری مودیان بیش از ۲۵ درصد بود، در مورد نحوه تعیین مالیات مقطوع بابت عملکرد سال ۹۹ برای صاحبان مشاغل، گفت: بنا به اختیاراتی که تبصره ماده ۱۰۰ به سازمان امور مالیاتی داده است این سازمان می‌تواند مالیات گروه‌هایی از مشاغل را به صورت مقطوع تعیین کند که تکالیفی از جمله تسلیم اظهارنامه و نگهداری اسناد و مدارک از مودیان برداشته می‌شود.

وی ادامه داد: امسال با توجه به شرایط کرونا مالیات‌های بین صفر تا سه میلیون تومان، بدون افزایش قطعی می‌شود و مودیان باید با مراجعه به سامانه فرم ماده ۱۰۰ را تکمیل کنند که این به منزله تسلیم اظهارنامه خواهد بود و مالیات قطعی می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان افزود: اگر مالیات مودیان در سال ۱۳۹۸ بین سه تا شش میلیون تومان بوده است با چهار درصد افزایش، مالیات‌های بین شش تا ۱۲ میلیون تومان با هشت درصد افزایش و از ۱۲ میلیون تومان به بالا با ۱۲ درصد افزایش قطعی خواهد شد.

مهدلو خاطرنشان کرد: مودیان در صورتی می‌تواند از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کند که میزان فروش یا درآمد خدمات آنها از یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان بیشتر نباشد و اگر بیشتر شد باید اظهارنامه ارائه کند.

کد خبر 5237044

منبع: مهر

کلیدواژه: اظهارنامه مالیاتی خوداظهاری قانون ماده 100 سازمان امور مالیاتی اداره کل امور مالیاتی اصفهان انتخابات 1400 مشارکت مردم در انتخابات ویروس کرونا سیدابراهیم رئیسی کرمانشاه بوشهر گرگان عکس استانها آمار کرونا انتخابات ریاست جمهوری چالش شفافیت سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اردبیل انتخابات شورای شهر و روستا اظهارنامه های مالیاتی تسلیم اظهارنامه امور مالیاتی میلیون تومان ماده ۱۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۰۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر منصور آریا به تور مالیات افتاد | ۶۵ هزار متر زمین در تهران به تملک دولت درآمد

به گزارش همشهری آنلاین پس از حدود ۱۳ سال از تشکیل پرونده مه‌آفرید خسروی ملقب به امیرمنصور آریا به اتهامات متعدد از جمله اختلاس ۳۰۰۰ میلیارد تومانی بانک صادرات، تسهیلات ۴۰۰ میلیارد تومانی بانک ملی، زمین‌خواری در کیش و دیگر اتهامات، سرانجام پرونده مالیاتی این گروه تعیین تکلیف شد.

آنطور که سازمان امور مالیاتی اعلام کرده با گذشت بیش از ۳۰۰۰ روز از تعویق وصول حقوق بیت‌المال از شرکت‌های متعلق به گروه امیرمنصور آریا، مشتمل بر ۱۱ شخص حقیقی و حقوقی و با بدهی بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال، سرانجام برابر احکام نمایندگی صادره از دادگستری استان گیلان و دادسرای تهران مراحل شناسایی، بازداشت و مزایده پلاک ثبتی مرغوب این شرکت‌ها به مساحت بیش از ۶۵ هزار متر مربع واقع در بزرگراه فتح تهران انجام شد.

این پلاک ثبتی در آخرین روز کاری سال ۱۴۰۲ به تملک دولت درآمد.

با این اقدام می‌توان گفت یکی از پرونده‌های معوقات کلان نظام مالیاتی کشور با همکاری قوه قضاییه و پیگیری‌های سازمان امور مالیاتی کشور مختومه شد.

کد خبر 840945 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه قوه قضائیه دولت سیزدهم

دیگر خبرها

  • نتانیاهو تمدید مهلت طرح جنجالی جذب سرباز را از دادگاه رژیم صهیونیستی خواستار شد
  • مهلت ارسال چکیده به کنفرانس مطالعات هند تمدید شد
  • مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد
  • نرخ جدید مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد
  • انتقال پرونده مالیاتی ۹ شرکت تولیدی به اداره مالیات استان قزوین
  • تور مالیات؛ ملک ۶۵ هزار متر مربعی «امیرمنصور آریا» در تملک دولت قرار گرفت
  • امیر منصور آریا به تور مالیات افتاد | ۶۵ هزار متر زمین در تهران به تملک دولت درآمد
  • امیرمنصور آریا در تور مالیات افتاد
  • انتقال ۹ پرونده مالیاتی شرکت تولیدی به اداره مالیات قزوین
  • ابر بدهکاران مالیاتی نقره داغ شدند