Web Analytics Made Easy - Statcounter

سایت باشگاه پرسپولیس با انتشار مطلبی نسبت به برنامه‌ریزی لیگ برتر انتقاد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس، سرخپوشان ایران قهرمانی نیم فصل این دوره رقابت‌های لیگ برتر را با اختلاف 2 امتیاز نسبت به نزدیک‌ترین رقیب، از آن خود کردند. پرسپولیس و رقیبش در بالای جدول بازی‌ها در پایان هفته هفدهم هم امتیاز شدند و با 34 امتیاز در حد نصاب دو امتیاز برای هر مسابقه قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رقابت دو تیم از این زمان شکل میلی‌متری به خود گرفت و هر گونه اعمال اراده برای تغییر شرایط له یا علیه یکی از دو رقیب، امتیاز و فرصت بزرگی برای طرف مقابل به حساب می‌آمد. عامدانه یا غیرعمد بودن این شرایط نیز، وضعیت را تغییر نمی‌دهد.

یکی از موارد حساس در این شرایط (که فقط هم بحث هواداری نیست و روی آن تحلیل‌های فنی وجود دارد)، تاثیر روانی و انگیزشی تقدم و تاخر بازی‌ تیم‌ها نسبت به یکدیگر است و این جدای از تاثیر و فشاری است که به عوامل برگزاری بازی موخر وارد می‌شود و می‌تواند عملکرد آنها را تحت تاثیر قرار بدهد. حساسیت‌های از این دست، برای ابتدای فصل وجود ندارد یا کمتر است چون تا مشخص شدن رقبای اصلی باید هفته‌هایی از رقابت‌ها بگذرد. تاثیرگذاری این پدیده از زمانی مشهود می‌شود که تیم‌ها در بالا یا پایین جدول برای قهرمانی یا کسب سهمیه‌ آسیایی شانه به شانه هم قرار می‌گیرند. مقطع زمانی که در همین لیگ جاری، شاهد سنگین شدن کفه ترازو برنامه‌ریزی به سود رقیبان پرسپولیس بوده‌ایم. همان‌طور که عنوان شد؛ دو تیم پرسپولیس و سپاهان از پایان هفته هفدهم، امتیاز برابری پیدا کردند. از آن زمان شش هفته مسابقات برگزار شد که در جریان آن یک هفته به رویارویی دو تیم اختصاص داشت و  در پنج هفته دیگر، پرسپولیس برای چهار مسابقه زودتر از نزدیکترین رقیب خود وارد میدان شده است. رقیب ما در سه مورد دیگر با اطلاع از نتیجه بازی پرسپولیس وارد مسابقه شده است. تنها موردی که رقیب سرخپوشان زودتر به میدان رفت هم به لطف حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان بود. در این شرایط، برنامه بازی‌های هفته‌های 24 و 25 هم اعلام شد که رقیب پرسپولیس باز هم در جریان آن با اطلاع از نتایج سرخپوشان وارد میدان خواهد شد. این وضعیت در حالی وجود دارد که پرسپولیس به خاطر عدم حضور شش ملی‌پوش خود، عملا تمرینات کاملی نداشته و از این منظر هم تحت فشار است. بیش از 50 درصد ترکیب اصلی، فرصت ریکاوری و استراحت نداشته‌اند و درگیر تمرین تیم ملی بوده‌اند. این نفرات در بازگشت نیز فرصت ریکاوری و هماهنگی مجدد را ندارند و در این شرایط، سوپرجام در بدترین زمان ممکن از سال و فصل برای پرسپولیس تدارک دیده شده است. این موضوع در کنار موردی که مطرح شد، اصل شرایط برابر و عادلانه برای رقابت در دو جام را خدشه‌دار می‌کند. انتظار این بود که در جریان اعلام برنامه‌های هفته‌های بعدی لیگ، این مورد با اصلاح برنامه‌های قبلی لحاظ شود. سازمان لیگ فوتبال در حال حاضر برنامه رقابت‌های هفته‌های 26 و 27 را اعلام کرد. بازی هفته بیست و هفتم، تقریبا همزمان است و فقط در هفته بیست و ششم پرسپولیس بازی خود را تقریبا با پایان بازی رقیب خود انجام می‌دهد. این مورد، متفاوت است با زمانی که یک تیم، یک یا دو روز بعد از رقیب خود به میدان می‌رود. عجیب اینکه بعضا مشاهده شده برخی در شبکه‌های اجتماعی و جوامع هواداری با فشار روی داور و سازمان برگزار کننده بازی‌ها سعی در امتیاز گرفتن از آن‌ها دارند که این وضعیت، کار پرسپولیس برای بازی عادلانه را دشوار می‌کند. در واقع شروع بازی پرسپولیس در پایان بازی با سپاهان در هفته بیست و ششم اصلا معادل برگزاری بازی در یک یا دو روز فاصله زمانی نیست. به این ترتیب معادله برنامه مسابقات لیگ در چهار بازی پیش‌رو همچنان به زیان پرسپولیس خواهد بود.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۰۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین ۴۰۰ برنامه‌ در هفته کار و کارگر استان مرکزی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی از پیش‌بینی ۴۰۰ برنامه‌ در هفته کار و کارگر در استان مرکزی خبر داد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، جمشید امیدی پیش از ظهر امروز به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به نامگذاری هفته کار و کارگر امسال با عنوان مشارکت کارگر، جهش تولید، ایران قوی اظهار داشت: برگزاری جشنواره امتنان و تجلیل از گروه‌های نمونه استان از جمله برنامه‌های هفته کار و کارگر است. تاکنون 440 نفر کارگر، 59 نفر گروه کار و 121 واحد در استان در سامانه امتنان ثبت نام کردند و 108 مورد ارزیابی توسط کمیته ارزیابی انجام شده است.

وی افزود: اختراع، نوآوری، ارزآوری، بهره‌وری، انتقال تکنولوژی، میزان اشتغال، ایمنی، مسائل زیست محیطی از جمله شاخص‌های ارزیابی سامانه امتنان است که در نهایت براساس ارزیابی‌ها 8 واحد نمونه استانی برتر، سه کارگر و دو گروه کار نمونه انتخاب شدند. امسال برای نخستین بار از استان مرکزی کارگر نخبه ملی و واحد نمونه ملی انتخاب شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با اشاره به پیش‌بینی 400 برنامه‌ در هفته کار و کارگر، عنوان کرد: دیدار کارگران با مقام معظم رهبری از جمله برنامه‌های شاخص روز کار و کارگر است که سهیمه استان 42 نفر است.گلباران مزار شهدا، همایش پیاده‌روی جامعه کار و تولید، برگزاری میز خدمت، همایش ایمنی و بهداشت، برگزاری دوره آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، بازدید دانش‌آموزان از شرکت‌ها و واحدهای تولیدی، بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، برگزاری مسابقات ورزشی، برگزاری زنگ ورزش صبحگاهی، بازدید از بیمارستان تأمین اجتماعی، برگزاری مراسم تجلیل از کارگران و واحدهای تولیدی نمونه از جمله برنامه‌های روز کار و کارگر در سطح استان است. 

امیدی با بیان اینکه وضعیت تولید و اشتغال در استان مرکزی از یک روند مطلوب برخوردار است، گفت: آمار شاغلین 15 ساله و بیشتر سال 1401 نسبت به سال 99 به میزان 4.2 درصد رشد داشته است، به طوری که 15 هزار و 720 فرصت شغلی از سال 1401 به جامعه شاغلین استان مرکزی اضافه شده است. نرخ بیکاری از 7.8 درصد در سال 1400به 7 درصد در سال 1402 رسیده است. این در حالی است که نرخ بیکاری استان 8 درصد نسبت به سال 1400 کاهش داشته است.

وی ادامه داد: نرخ مشارکت اقتصادی در سال 1400 نیز 36.6 و سال 1401 ثابت بوده و سال 1402 نیز براساس میانگین‌گیری به 36.3 درصد رسیده است. یکی از علت‌های کاهش نرخ مشارکت اقتصادی این است که به جهت سخت و زیان‌آور بودن محیط شغلی کارگران زودتر از محیط کار خارج می‌شوند. ضریب پوشش بیمه‌ تأمین اجتماعی استان در سال 99 نیز 68.5 درصد و سال 1402 نیز 75.11 درصد رسیده است که 6.56 درصد نسبت به سال 99 ضریب پوشش بیمه تأمین اجتماعی افزایش داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: لیست بیمه شدگان اجباری در پایان بهمن ماه سال 1402 نسبت به 1401 نیز 16هزار و 671 نفر که معادل 7.17 درصد افزایش داشته است و نزدیک به 10 هزار نفر به لیست بازنشستگان اضافه شده است. این در حالی است که 35 هزار و 599 نفر لیست بیمه‌شدگان اجباری در سال 1402 نسبت به سال 99 اضافه شده است. 

امیدی افزود: تعداد کارگاه‌های فعال در پایان بهمن ماه سال 1402 نسبت به بهمن سال 1401 نیز 6.25 درصد  معادل یک هزار و 482 کارگاه افزایش داشته است این در حالی است که نسبت به سال 99 به میزان 8 درصد رشد داشته است. تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری از 4 هزار و 564 در سال 99 به 2هزار و 942 نفر در سال 1402 رسیده است که در پایان سال 1402 نسبت به سال 99 نیز  35.5 درصد تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری کاهش پیدا کرده است. 

وی بیان کرد: تعهد استان مرکزی برای ایجاد اشتغال در سامانه رصد ملی 10 هزار و 996 تعهد بوده است، در حالی‌که 19 هزار و 607 مورد اشتغال در سامانه رصد ملی به ثبت رسیده است که نشان از تحقق 178 درصدی دارد. همچنین تعداد 4 هزار و 587 مجوز  مشاغل خانگی در استان مرکزی نیز به ثبت رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: براساس نتایج حاصل از پایش ملی محیط کسب و کار ایران در بهار 1402 رقم شاخص ملی 6.05 ثبت شده است، به طوری که نمره بدترین ارزیابی 10 است. استان مرکزی در ارزیابی شاخص استانی محیط کسب‌وکار در بهار سال 1401 نیز رقم 5.50 و رتبه دوم را کسب کرد و در سال 1402 نیز رقم 5.17 و رتبه یک را کسب کرد. استان مرکزی و زنجان و آذربایجان غربی به ترتیب بهترین وضعیت کسب‌وکار را نسبت به سایر استان‌ها در ارزیابی محیط کسب و کار کسب کردند.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • تدوین ۴۰۰ برنامه‌ در هفته کار و کارگر استان مرکزی
  • تورم سالانه قم پس از ۱۹ ماه به زیر ۴۰ درصد رسید
  • پیام مهم برای سرمربیان پرسپولیس و استقلال
  • موضع کنعانی نسبت به کشف گور‌های دسته جمعی در محیط بیمارستان ناصر در غزه
  • موضع ایران نسبت به کشف گورهای دسته جمعی در محیط بیمارستان ناصر در غزه
  • موضع ایران نسبت به کشف گور های دسته جمعی در محیط بیمارستان ناصر در غزه
  • آرتتا از برنامه‌ریزی مسؤلان فوتبال انگلیس انتقاد کرد
  • برنامه ریزی برای سلامت همه اقشار جامعه/ ترویج نان سالم یک اولویت باشد
  • رکورد ویژه استقلال در تاریخ لیگ برتر
  • برنامه ۶ بازی پایانی پرسپولیس و استقلال و فانوس به‌دستان لیگ