Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام نصیر الاسلامی با بیان اینکه انتخابات عامل امنیت و اقتدار کشور است و با تاکید بر نقش مشارکت مردم در انتخابات و تاثیر آن در صحنه بین المللی گفت: مشارکت مردم در انتخابات در رفتار دشمنان با نظام اسلامی موثر است.

خبرگزاری شبستان _ گروه سیاسی_ فرزانه تهجا: در شرایط فعلی حضور حداکثری مردم می تواند پایه های استوار نظام اسلامی را تقویت کند و کشور را به سمت پیشرفت و توسعه و آبادانی پیش ببرد اهمیت حضور مردم در انتخابات موضوعی است که باید در ارتباط آن به انها اطلاع رسانی شود و در مورد ضرورت، اهمیت و حساسیت این امر خطیر به مردم آگاهی خوبی ارایه شود در همین رابطه گفتگویی با حجت الاسلام سعید نصیرالاسلامی، معاون فرهنگی و روابط عمومی ستاد ارتش به شرح زیر ارایه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اهمیت استفاده از فضای مجازی در انتخابات را تشریح بفرمایید؟

امروز فضای مجازی به عنوان فرصت و تهدید در دست ما قرار دارد و ما باید انتخابات امسال را بیشتر مورد توجه قرار دهیم. ما در انتخابات گذشته مساجد، معابر، حسینیه ها و وعاظ همه پای کار بودند امروز کرونا و مسایل مربوط به آن موجب شده است تا توسعه، گسترش و رشد فضای مجازی شده است تا خط دهی و جهت دهی به مردم و جوانان به معنای عام در فضای مجازی صورت گیرد که البته عمده فضای مجازی در دست دشمن است و این منفعل شدن و وضعیت ما در فضای مجازی یکی از نگرانی های اساسی ما در سمت و سو دادن به جوانان در چند نکته است .

 

هدف دشمن در انتخابات چیست؟

 

 ابتدا دشمن تلاش می کند اولا به انتخابات نه بگوییم و در آن حضور نداشته و مشارکت نکنیم و سپس اگر به این نقطه نرسیم، مشارکت حداقلی شکل بگیرد و پس از آن نیز در  مشارکت حداقلی حداقل هدف دشمن این است که کسی از صندوق خارج شود که بی دین یا ضد انقلاب نیست اما به گونه ای است که با اندیشه های دشمنان همخوانی دارد یعنی راهبرد دشمن امروز در انتخابات تعریف شده است.

 

 

در انتخابات چه نوع واکنش مردم برای دشمن مفید است؟

عدم حضور، عدم مشارکت، نه گفتن به انتخابات و یا حضور حداقلی و یا خروجی کسی از صندوق که با مبانی و اندیشه های تفکر دشمن همراهی بیشتر داشته  و این برای آنها مفیدتر است.

 

مشارکت مردم در انتخابات نشانه چیست؟

ما در اینجا نه در جمهوری اسلامی ایران بلکه استراتژی حضور مردم را در تمام دنیا می بینیم. هفته گذشته شاهد حضور مردم در انتخابات سوریه بودیم و چه بازتاب جهانی را مشاهده کردیم وقتی حضور و مشارکت بالای 90 درصد باشد محبوبیت و مقبولیتی که حکومت اسلامی دارد، مطرح می شود و برای کشور ما نیز این موضوع صادق است محبوبیت نظام جمهوری اسلامی ایران در انتخابات با مشارکت مردم و آری گفتن به نظامی که امام (ره) بنیانگذار آن بود، شکل می گیرد و ما برای آن خون ها و جان ها نثار کردیم. دفاعی که تا به امروز شکل گرفته است و انقلاب اسلامی را حفظ کرده است باید با استراتژی حضور معنا شود.

 

نتیجه و ثمره مشارکت بالای مردم در انتخابات را توضیح بفرمایید؟

در موضوع بین المللی انتخابات نیز، حضور و مشارکت مردم در آینده نزدیک تعیین کننده نوع رفتار  آمریکا با ماست و ما در جامعه بین المللی شاهد آن هستیم که آنها منتظرند مشارکت مردم را بیند و ببینند از صندوق رای ما چه کسی بیرون می آید و حتی در موضوع برجام که این قدر دشمن آن را کش می دهد منتظر آن هستند که ببیند چه اتفاقی در انتخابات می افتد.

 

مشارکت مردم در انتخابات چه تاثیری بر کشورهای مسلمان برجای می گذارد؟

معادله برخورد با انقلاب اسلامی، حل مناقشات انقلاب اسلامی و طرح این مناقشات قطعا از صندوق های رای خارج می شود. در موضوع منطقه ای توسعه قدرت ایران در منطقه و آنچه ما می بینیم که بحمدالله انتخابات مبارکی را در سوریه دیدیم که اگر این شکل از انتخابات در نظام اسلامی برگزار شود، انتخابات عراق از ما قطعا الگو می گیرد و ما می توانیم در منطقه یک محور مقاومتی که مردم آن را قبول کرده اند را شکل دهیم. امروز بشار اسد به معنای مردم سوریه و دموکراسی است که با رای مردم انتخاب شده است.

 

نتیجه انتخابات با مشارکت بالا در کشور را توضیح بفرمایید؟

انتخابات عامل امنیت و اقتدار کشور است. امنیت اگر باشد و ثبات و امنیت پایدار شکل بگیرد، قطعا ما شرایط دیگری را تجربه می کنیم. امروز به حمدالله امنیت پایدار داریم اما حفظ و ثبات آن از جایگاهی که باید مورد تایید قرار گیرد و به تصویب برسد، انتخابات است و مشارکت مردم در این انتخابات آن را تثبیت می کند.

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: دشمنان ارتش انتخابات مشارکت مردم در انتخابات نظام اسلامی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۱۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه پاسداران خار چشم دشمنان انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در گفت و گو با خبرنگار مهر با تبریک فرارسیدن دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همه سبز پوشان حریم ولایت و نظام اسلامی اظهار داشت: دوم اردیبهشت، سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸؛ یادآور تدبیر حکیمانه بنیان گذار فقید نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام راحل عظیم‌الشان (ره) و حماسه‌هایی است که این نهاد متعهد، مردمی و برخاسته از بطن ملت رشید ایران از بدو تأسیس تاکنون رقم زده است.

امام جمعه گناوه خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی متعهد، مردمی و برخاسته از آرمان‌های حق طلبانه و آزادی خواهانه ملت رشید و مسلمان ایران است که در تمامی لحظات به ویژه در دوران‌های حساس و سخت که مردم نیاز به کمک داشته‌اند، یار و همراه مردم بوده است.

وی گفت: شرایط کنونی کشور نیز سپاه پاسداران، این نهاد مقدس از هیچ حمایت و کمکی دریغ نکرده و بی وقفه در حال کمک و خدمت رسانی در حوزه‌های مختلف به ملت ایران است.

امام جمعه گناوه تاکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان یکی از اولین و اساسی‌ترین نهادهای انقلابی با آمادگی رزمی، معنویت، بصیرت انقلابی، اخلاق و اقدام به‌موقع و به هنگام در صحنه نبرد به همراه حفظ جوشش و روحیه انقلابی توانست رضایت امام راحل و امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) را جلب کند و خار چشم دشمنان انقلاب اسلامی باشد.

وی افزود: در طول بیش از چهار دهه از انقلاب اسلامی، همکاری و مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همه عرصه‌ها و با همه نهادها و ارگان‌ها منجر به خلق صحنه‌های بدیع و باشکوهی شده است که نمونه بارز آن تعامل مثال‌زدنی با ارتش جمهوری اسلامی در اجرای کامل و بی نقص عملیات «وعده صادق» محقق شد.

حجت الاسلام رکنی حسینی ضمن گرامیداشت یاد رهبر کبیر و بنیانگذار انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام و ایثارگران سرافراز، بیان کرد: امید است در سایه اتکا به قدرت لایزال الهی و تحت توجهات صاحب‌الزمان (عج) و نایب ایشان رهبر عظیم‌الشان انقلاب و فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، این نیروی مکتبی و مردمی بیش از پیش در راستای حفظ ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تحقق رسالت‌های خویش موفق و پیروز باشد.

کد خبر 6084003

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • نتیجه دور دوم انتخابات نقش موثر در کارآمدی مجلس آینده دارد
  • سیل و سرما مانع عدم حضور مردم در پای صندوق های انتخابات نشد/مدیران برای رضایتمندی مردم آستین همت بالا بزنند
  • بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید و اقتصاد فراهم شود
  • علیپور: مردم برای تشکیل مجلسی مقتدر و قوی مشارکت گسترده‌ای در مرحله دوم انتخابات داشته باشند
  • جوهرۀ مردم‌سالاری دینی چیست؟
  • «مشارکت مردم» جوهرۀ مردم‌سالاری دینی
  • سپاه پاسداران خار چشم دشمنان انقلاب اسلامی است
  • بیگی، نماینده مجلس: اگر ایران پاسخی به اسرائیل نمی‌داد، نظام سلطه ما را رها نمی‌کرد/ من در راستای استیفای حقوق مردم اظهارنظر کردم، شورای نگهبان مرا رد کرد؛ گفتند اظهارات، توییت‌ها و مواضع شما مطلوب ما نبوده/ از نظر احمدی‌نژاد اظهارنظر نمی‌تواند موثر باشد
  • مماشات با کاظم صدیقی و علیرضا پناهیان مردم را به دین و نظام بدبین کرده