Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-18@17:44:42 GMT

چه زمانی گواهینامه توقیف می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۶۱۴۸۲

چه زمانی گواهینامه توقیف می‌شود؟

ایران اکونومیست-رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا گفت: اگر نمرات منفی راننده متخلفی به ۳۰ برسد، گواهینامه او به مدت ۳ ماه توقیف می‌شود.

سرهنگ محمدحسن ابراهیم‌پور رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا اظهار کرد: براساس ماده ۴ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال ۱۳۸۹، به ماموران راهور ناجا این اجازه داده می‌شود که متخلفان راهنمایی و رانندگی را پس از تشخیص تخلف و انطباق آن با میزان جرایم متوقف کنند و در صورتی که فرد متخلف از دریافت قبض جریمه خودداری کند، قبض صادر شده به منزله ابلاغ قانونی تلقی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنانچه وسیله نقلیه در محل غیرمجاز متوقف باشد و یا در صورت عدم حضور متخلف، قبض به بدنه خودرو الصاق می‌شود.

وی ادامه داد: اگر نمرات منفی راننده به ۳۰ برسد، گواهینامه او به مدت ۳ ماه توقیف می‌شود و در اکثر ارتکاب تخلفات جدید در صورتی که ۲۵ نمره به راننده تعلق گیرد، گواهینامه به مدت ۶ ماه ضبط می‌شود، البته هرگاه پس از اعمال مقررات، ۲۰ نمره جدید به راننده تعلق گیرد گواهینامه او باطل می‌شود.

رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا تصریح کرد: همچنین توقیف خودرو هم شامل مواردی همچون حسب دستور مقام قضایی، تصادفات منجر به فوت و جرح، جرایم خودرویی ۳۰ میلیون ریالی و ارتکاب راننده به دو تخلف حادثه‌ساز می‌شود.

سرهنگ ابراهیم‌پور تاکید کرد: استعلام خلافی خودرو هم از ۴ طریق مراجعه به سایت راهور، سایت اینترنتی پلیس من، مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰، مراجعه به اجراییات پلیس راهور سراسر کشور و ارسال کد ۱۷ رقمی کارت یا سند خودرو به شماره پیامک ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ انجام می‌شود.

وی یادآور شد: تمام مردم عزیز از پرداخت خلافی از طریق اپلیکیشن‌های غیرمجاز به جز سامانه‌های ذکر شده خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اجراییات پلیس راهور راهور ناجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۱۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودروی bmw قاچاق در ساری

سرهنگ محمد محمد پور رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران گفت: در راستای اجرای طرح مقابله با خودرو‌های پلاک مخدوش و قاچاق و در پی کسب خبری مبنی بر تردد یک خودروی bmw قاچاق در شهرستان ساری، بررسی موضوع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان، پس از هماهنگی‌های قضائی، خودروی موردنظر را که فاقد هرگونه مدارک قانونی بوده حین تردد در سطح شهر ساری متوقف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران با بیان این که کارشناسان ارزش خودروی مورد نظر را بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این ارتبتط مالک این خودرو نیز پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ محمد پور ضمن قدردانی از تشریک مساعی مردم استان در امر مبارزه با قاچاق کالا، در خاتمه مبارزه با جرائم اقتصادی را یکی از برنامه‌های اولویت دار پلیس امنیت اقتصادی استان عنوان کرد و از مردم خواست: در صورت اطلاع از محل نگهداری هر گونه کالای قاچاق، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • راننده پرخطر رنو کشنده به دام قانون افتاد
  • توقیف خودروی bmw قاچاق در ساری
  • توقیف خودرو با بیش از ۵۰ میلیون تومان خلافی
  • توقیف خودرو قاچاق ۱۰۰ میلیاردی در مشهد
  • توقیف محترمانه خودرو یک خانم راننده توسط پلیس + فیلم
  • ارتقای کیفیت و استحکام بدنه خودرو مطالبه جدی پلیس در سال ۱۴۰۳ است
  • محدودیت‌های ترافیکی ویژه روز ارتش در ساری
  • توقیف محموله مواد مخدر در بهبهان
  • جزئیات افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی؛ روش اعتراض اینترنتی به جریمه‌ها
  • محدودیت های ترافیکی روز ارتش در سنندج اعمال می شود