Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@16:03:29 GMT

حضور حداکثری سبب تغییر سیاست‌های کلان می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۶۱۴۸۷

حضور حداکثری سبب تغییر سیاست‌های کلان می‌شود

ایسنا/اصفهان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اصفهان گفت: باید به آینده خود حساس باشیم و اگر جامعه بتواند حضور خود را در روز ۲۸ خرداد متجلی کند، اراده ملت به عرصه ظهور می‌رسد که نشانه قدرت، قوت سیاسی و افتخار ملی است.

جعفر شاه نظری در گفت‌وگو با ایسنا درباره لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ۲۸ خرداد و انتخاب آگاهانه، اظهار کرد: به لحاظ خرد جمعی و از نظر آموزه‌های دینی انسان در سرنوشت فردی و جمعی خود نقش محوری و فعال دارد که براساس این نقش قطعاً حضور و اختیار بر اساس آگاهی لازم است و انسان هر اندیشه یا رفتاری را انتخاب کند در هویت و سرنوشت خودش ایفای نقش می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بنابراین انتخاب آگاهانه و اختیار براساس آگاهی دو امر لازم است که انسان بر اساس رفتار خود این انتخاب آگاهانه را داشته باشد. براساس این چند نکته بدیهی است که از نظر اجتماعی و همان‌طور که در قرآن آمده است تغییرات سیاست‌های کلانی که برای مدیریت یک جامعه تدوین می‌شود یا سمت و سویی مدیریتی که در روابط و تحولات سیاسی شکل می‌گیرد قطعا مبتنی بر خواست و حضور فعالانه مردم است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اصفهان، گفت: در تاریخ ایران به طور عام و در تاریخ معاصر این حضور در عرصه‌های مختلف به خوبی نمایان شده است. در دوران جنگ حضور پرشور مردم سبب شد مرزهای ایران حفظ شود و حضور مردم در زمان امام راحل و مقام معظم رهبری موجب شده است که از کیان نظام اسلامی و انقلاب حفاظت شود.

شاخصه فرهیختگی را در انتخاب رئیس جمهور مد نظر قرار دهیم

شاه نظری ادامه داد: بنابراین باید به آینده خود حساس باشم و اگر جامعه بتواند حضور خود را در روز ۲۸ خرداد متجلی کند اراده ملت به عرصه ظهور می‌رسد که نشانه قدرت و قوت سیاسی و افتخار ملی است. حضور حداکثری سبب می‌شود که ملت در سرنوشت خود نقش ایفا کنند. نگرش‌ها و بینش‌ها متفاوت است و جامعه باید به تصمیم اکثریت احترام بگذارد و دولتی که با رأی بالا سر کار بیاید در حل مشکلات کشور موفق‌تر عمل می‌کند.

وی افزود: انتخاب درست به این معنا است که مردم براساس شاخص‌هایی که یک فرد برای نشستن بر کرسی ریاست جمهوری باید داشته باشد، مطابق آن شاخص‌ها به او رأی دهند. به این معناکه رئیس‌جمهور منتخب باید فرد خردمندی باشد که موجب پیشرفت و توسعه کشور شود نه اینکه فردی کوتاه‌نظر باشد که برای امیال یا گروه‌های خاصی کار کند، بنابراین اولین شاخص و معیاری که در انتخاب رئیس‌جمهور باید به آن توجه کنیم شاخصه فرهیختگی و بلند نظری آن فرد است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اصفهان، گفت: مردم باید فردی را انتخاب کنند که دارای تجربه کافی و قدرت مدیریت بالا باشد، چراکه جایگاه ریاست قوه مجریه جایگاهی بسیار خطیر است. شاخص مهم دیگر این است که رئیس‌جمهور منتخب باید آسایش و رفاه را برای مردم رقم بزند، چراکه مردم می‌خواهند زندگی کنند نه اینکه زجر بکشند. مردم در سایه رفاه می‌توانند زندگی خود را تحول کنند. شاخص‌های آرمانی جز شاخصه‌هایمان باشد و باید ببینیم در بین نامزدها این شاخص‌ها چقدر وجود دارد.

شاه نظری خاطرنشان کرد: هدف انقلاب ترسیم استقلال، آزادی و جمهوریت بود به این معناکه به مردم بها داده شود و در راستای خدمت به آنان جمهوریت محقق شود و استقلال کشور براساس ارزش‌های اسلامی و انقلابی تامین شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی استانی علمی و آموزشی انتخابات ۱۴۰۰ مشاركت حداكثري رئیس جمهور شاخص ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۱۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ طرح از سیستان و بلوچستان به عنوان ایده برتر ملی انتخاب شد

رضا جعفری  اظهار کرد: طرح ملی شهریاران همزمان با سراسر کشور در سیستان وبلوچستان نیز آغاز شد که در نهایت و پس از اتمام مهلت قانونی تعیین شده جهت شرکت، سیستان و بلوچستان موفق به کسب رتبه دوم کشوری شد.

وی افزود: سیستان و بلوچستان با ثبت ۱۰ هزار و ۸۱۶ ایده و اقدام با مشارکت مردم در رده های بالای کشوری قرار گرفت و در مرحله دوم نیز ۶۷۷ طرح به مرحله داوری رسید که شامل ۴۰۶ ایده و ۲۷۱ اقدام بود.

به گفته دستیار ویژه استاندار سیستان و بلوچستان در امر مردمی سازی دولت، تمامی طرح‌های معرفی شده و قابل قبول پس از داوری مجدداً مورد ارزیابی قرار گرفت و از میان ۶۷۷ مورد تایید شده، ۵۰ مورد شامل ۱۸ اقدام و ۳۲ ایده به عنوان طرح‌های برتر انتخاب شد.

وی تاکید کرد: از میان این ۵۰ طرح نیز بخش عمده‌ای به حوزه ضعف در زیرساخت‌ها با تعداد ۱۹ مورد بود که در ادامه نیز محور چالش‌های مرزی امنیتی، ورود غیرقانونی اتباع و انواع قاچاق با ۱۵ مورد در رده دوم قرار گرفته است.

جعفری ادامه داد: در بخش‌های بیکاری سوء مدیریت در گسترش صنایع و کم توجهی به ظرفیت‌های طبیعی استان نظیر مرز، دریا، معادن و کشاورزی و مشکلات آبی نیز به ترتیب هفت و ۲ ایده و طرح به ثبت رسید و هفت مورد دیگر مربوط به سایر محورها بود که از سیستان وبلوچستان تایید و به عنوان برتر انتخاب شد.

وی افزود: زود بازده بودن، استفاده از ظرفیت مردم در اجرا و مراحل انجام کار و واسپاری امورات به دست مردم، توجه به وظیفه اصلی دولت که نظارت و پشتیبانی و تسهیل گری است و عام المنفعه بودن و گروهی بودن ایده‌ها و اقدامات به شکلی که شخصی و موردی نباشد جزو شاخصه های اصلی این انتخاب بوده که خوشبختانه جوانان و حلقه‌های میانی سیستان و بلوچستان موفق شدند ۵۰ طرح و ایده برتر را به نام خود ثبت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بورس تغییر جهت داد
  • رمزگشایی از سیگنال‌های برجامی آمریکایی‌ها پس از عملیات وعده صادق/ آیا ایران به دنبال تغییر در دکترین ساختن بمب اتمی است؟
  • حمید مطهری سرمربی موقت تراکتور شد
  • تراکتور انتخاب کرد: حمید مطهری در تبریز
  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری
  • گام اساسی دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی اقتصادی
  • ربیعی، وزیر اسبق کار: انتخاب تعطیلی پنج شنبه به جای شنبه متاثر از تفکری است که مقابل حاکمیت تفکر «توسعه و پیشرفت» ایستاده است
  • حسینی، نماینده مجلس: به جای تغییر در تیم اقتصادی دولت باید به دنبال بهبود سیاست‌ها بود/ اتفاقات بین‌المللی در قیمت ارز به شدت تاثیرگذار است
  • برگزاری یادواره ۸ شهید هنرمند شهرستان بوانات
  • ۵۰ طرح از سیستان و بلوچستان به عنوان ایده برتر ملی انتخاب شد