Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-23@11:24:15 GMT

چه کسانی مشمول بیمه بیکاری می‌شوند؟

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۶۱۵۴۶

چه کسانی مشمول بیمه بیکاری می‌شوند؟

ایران اکونومیست-دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگران گفت:کارگرانی که سابقه کار آن‌ها کمتر است متقاضی دریافت بیمه بیکاری نشوند و نگاه پس اندازی به آن داشته باشند.

هادی ابوی دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگران درباره شرایط دریافت بیمه بیکاری اظهار کرد: مطابق قانون هر کارگری طبق جدول کارانه‌ای که دارد می‌تواند در ازای کاری که انجام داده است یک مدت زمانی را از بیمه بیکاری استفاده کند که باتوجه به سابقه کار کارگر تا شصت ماه یعنی ۵۰ سال را هم شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بیمه بیکاری شرایط و قوانینی دارد که بعضی از آن‌ها آیین‌نامه‌ای بوده و خیلی قانونی نیست و موجب اعتراض فعالان حوزه کارگری است که البته برخی از آن‌ها مرتفع شده است.

وی افزود: در قوانین گذشته باید یک‌سال از فعالیت کاری کارگر می‌گذشت تا مشمول بیمه بیکاری شود که فعالان کارگری بر این عقیده هستند که کارفرما‌ها قرارداد سه یا شش ماهه عقد می‌کنند و تکلیف کارگر بعد از پایان قرارداد مشخص نیست یا الزام به عقد قرار داد دارند که تعریفی از قرارداد موقت است و مورد اعتراض کارگران که خوشبختانه با پیگیری‌های مستمر برخی از این قوانین تغییر کردند.

وی تصریح کرد: کارگر در محلی که مشغول به کار است به محض اینکه دارای سابقه‌ای می‌شود حداقل شش ماه یا بیشتر و درصورت سابقه پرداخت بیمه، مشمول دریافت بیمه بیکار خواهد شد منتهی نسبت به ایامی که پرداخت کرده است.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگران گفت: این امر مهم است تا کارگران که سابقه کار آن‌ها کمتر است متقاضی دریافت بیمه بیکاری نشوند و نگاه پس اندازی به آن داشته باشند و آن را برای روز مبادا نگهدارند مانند کرونا یا زمانی که سابقه کارشان بیش از بیست سال شده است.

وی خاطرنشان کرد: تغییر شغل مداوم و استفاده از بیمه بیکاری سبب می‌شود تا کارگر مهارت لازم در آن حوزه را از دست دهد و صندوق بیمه بیکاری هم دچار بحران شود البته که قانون صندوق را موظف به پرداخت کرده است، اما داشتن نگاه پس اندازی به آن نشان داده است که در سنین بالاتر یا مواقع بحرانی این بیمه بیشتر به درد کارگر می‌آید.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بیمه بیکاری دریافت بیمه سابقه کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۱۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب سه کارگر فارس به عنوان نخبه ملی کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، وحید خداپرست  با بیان اینکه هفته کار و کارگر، فرصتی برای پاسداشت مقام کارگرانی است که در مسیر توسعه و تعالی فارس از هیچ کوششی فروگذار نکرده انداز تدوین برنامه هایی در استان فارس برای مشارکت کارگران در حوزه جهش تولید خبر داد و گفت: معرفی الگوهای جامعه کار و تلاش در قالب جشنواره امتنان از کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه، یکی از شاخص ترین دستور کارهای مهم در این هفته است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با بیان اینکه امسال برای اولین بار، سه کارگر نمونه استان به عنوان کارگران نخبه ملی در جشنواره امتنان کشوری انتخاب شده اند، افزود: این منتخبین در طول هفته کارگر با مقام معظم رهبری و سایر مقامات کشوری دیدار خواهند داشت و از آنان تجلیل می شود.
وی برگزاری دوره های آموزشی و همایش تکریم از کارگران زن در واحدهای تولیدی و جامعه هدف، برگزاری جشنواره امتنان و تجلیل از کارگران، گروه های کار و واحد های نمونه، برگزاری جشن بزرگ کارگری در شرکت شهرک های صنعتی شیراز و نواحی صنعتی استان و ارائه خدمات رایگان مجموعه های فرهنگی، ورزشی و تفریحی کارگران استان فارس به متقاضیان جامعه هدف، برخی دیگر از این برنامه ها عنوان کرد.
۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر نام دارد و از ۵ الی ۱۱ اردیبهشت به نام هفته کار و کارگر نام گرفته است.

دیگر خبرها

  • امسال قیمت برق افزایش نمی یابد
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • کارگران از ارکان اصلی جهش تولید هستند
  • خبر مهم درباره یارانه کودکان شیرخوار؛ طرح یسنا چیست و چه کسانی آن را دریافت می‌کنند
  • خداقوت کارگر
  • انتخاب سه کارگر فارس به عنوان نخبه ملی کشور
  • جزئیات نحوه دریافت یارانه یک‌ میلیونی کودکان | این دست از کودکان یک میلیون یارانه می‌گیرند
  • به‌کارگیری ۲ واژه در نطق گذشته‌ام اشتباه بود/ از کسانی که رنجیده‌خاطر شدند عذرخواهی می‌کنم
  • به‌کارگیری ۲ واژه در نطق گذشته‌ام اشتباه بود/ از کسانی که رنجیده خاطر شدند عذرخواهی می‌کنم
  • چه کسانی مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شوند؟