Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@13:48:40 GMT

رایزنی بحرین با اسرائیل در مورد صلح در منطقه

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۶۱۶۱۸

رایزنی بحرین با اسرائیل در مورد صلح در منطقه

 

به گزارش  تابناک به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، عبداللطیف الزیانی، وزیر خارجه بحرین اظهار کرد: بحرین در حال رایزنی با دولت جدید در اسرائیل است تا از سیاست‌ آن در مورد تلاش‌ها برای برقراری صلح در منطقه از راه حل مساله فلسطین مطابق با راه‌حل دو کشوری و قطعنامه‌های بین‌المللی اطلاع یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه بحرین در بیانیه‌ای اعلام کرد: این رایزنی بر اساس رویکرد منامه مبتنی بر توافق، گفت‌ وگو و همکاری میان ملت‌ها انجام می‌شود.

الزیانی ادامه داد: منامه تمایل دارد این رایزنی در چارچوب بیانیه حمایت از صلح امضا شده میان دو طرف، جهت پیشبرد روند صلح در منطقه و برقراری امنیت، ثبات و توسعه به نفع تمامی ملت‌ها انجام شود.

بحرین سپتامبر ۲۰۲۰ به عنوان دومین کشور عرب حوزه خلیج فارس پس از امارات، با عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی موافقت کرد.

سلمان بن حمد آل خلیفه، ولیعهد بحرین روز دوشنبه به نفتالی بنت، نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی انتصاب در این سمت را تبریک گفته و برای کابینه جدید آرزوی موفقیت کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 محسن رضایی شورای شهر ششم نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری القدس العربی الزیانی اسرائیل انتخابات 1400 محسن رضایی شورای شهر ششم نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۱۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله هنوز توانمندی‌های پیشرفته خود را آشکار نکرده است

رسانه انگلیسی در گزارشی به شرح توانایی‌های حزب‌الله پرداخت و این «نگین» جنبش‌های مقاومت منطقه را جدی‌ترین تهدید برای رژیم صهیونیستی دانست؛ تهدیدی که هنوز تمام توانمندی‌های خود را آشکار نکرده است.

به گزارش ایسنا، فایننشال‌تایمز، حزب‌الله لبنان را نگین جنبش‌های مقاومت منطقه دانست؛ قدرتی که با ده‌ها هزار سرباز و انبار‌های تسلیحاتی پیشرفته و متنوع، در حال حاضر مهم‌ترین عاملی است که می‌تواند رژیم صهیونیستی را در منطقه درگیر جنگی گسترده کند.

در گزارش این نشریه انگلیسی آمده است: «بر اساس تخمین‌ها، حزب‌الله بین ۲۰ تا ۵۰ هزار سرباز داشته و زرادخانه‌ای قدرتمند در اختیار دارد که شامل پهپاد‌های تهاجمی، تسلیحات سبک، ادوات توپخانه، تانک و موشک‌های نقطه‌زن پیشرفته است. سربازان جنگ‌دیده حزب‌الله در سال ۲۰۰۶ با اسرائیل مبارزه کرده و با حمایت از دولت سوریه در جنگ، توانایی‌های خود را بیش‌ازپیش تقویت کردند.»

فایننشال تایمز گزارش داد حزب‌الله از آغاز عملیات طوفان الاقصی تا امروز چندین درگیری با اسرائیل داشته، اما حملات خود را به نواحی مرزی میان لبنان و اراضی اشغالی محدود کرده است.

این رسانه، حملات هفته گذشته حزب‌الله به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی را نوآورانه توصیف کرد و گزارش داد: «حزب‌الله چهارشنبه هفته گذشته در یک حمله تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی، به سامانه گنبد آهنین اسرائیل نفوذ کرد و شهر مرزی عرب العرامشه را هدف قرار داد. به گفته تحلیلگران، در این حمله از پهپاد‌های مدرن و قدرتمندتری استفاده شد که تا امروز به کار گرفته نشده بودند.

در این حمله ۱۸ سرباز اسرائیلی زخمی شدند و فرمانده یک گروهان از گردان ۸۱۰۳ ارتش این رژیم کشته شد.

اگرچه تل‌آویو سعی دارد توانایی‌های نظامی حزب‌الله را نادیده گرفته و آن را ناچیز جلوه دهد، اما به اذعان دیپلمات‌ها، مقامات و تحلیلگران منطقه، حزب‌الله لبنان توانمندی‌های بسیاری داشته و تهدید آن برای رژیم صهیونیستی حتی از حماس هم عظیم‌تر است. این در حالی است که به اذعان این رسانه انگلیسی، حزب‌الله هنوز تمام توان نظامی خود را به رخ اسرائیل نکشیده و سلاح‌های پیشرفته‌ای که در زرادخانه‌ها دارد را به کار نگرفته است.

فایننشال‌تایمز گزارش داد گرچه در حال حاضر احتمال بروز یک جنگ تمام‌عیار در منطقه پایین آمده، اما مناقشه حزب‌الله و رژیم صهیونیستی همچنان جدی‌ترین عامل احتمالی تشدید درگیری‌ها در منطقه است.

در همین راستا، «مهند الحاج علی» معاون پژوهشی مرکز «کارنگی» در بیروت با بیان اینکه اسرائیل - به‌اشتباه - خویشتن‌داری راهبردی حزب‌الله را نشانه ضعف می‌بیند، گفت «حزب‌الله در حال آماده‌سازی نیرو‌های خود برای درگیری احتمالی با اسرائیل بوده و سلاح‌های پیشرفته خود را برای جنگی تمام‌عیار با آن نگه داشته است».

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در جنوب لبنان
  • هفت ستونی که از اسرائیل فرو ریخت!
  • ۷ ستونی که از اسرائیل فروریخت
  • رایزنی تلفنی «ماکرون» و «السیسی» درباره تحولات منطقه
  • حزب‌الله هنوز توانمندی‌های پیشرفته خود را آشکار نکرده است
  • تاکید انگلیس بر حمایت از اردن
  • تلاش ۲۰ کشور برای ممانعت از پاسخ ایران به اسرائیل | به اقدام متجاوزانه دیگر پاسخ قوی‌تر می‌دهیم | واکنش به حادثه امنیتی در سفارت ایران در فرانسه
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و صربستان
  • پاس گل میدان به دیپلماسی
  • درس های مواجهه ایران و رژیم اسرائیل