Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@06:58:06 GMT

واکسنی متفاوت برای حل مشکلات کشور

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۶۱۸۵۲

انتخاب خوب همچون واکسنی خوب و کارآمد است که می‌تواند انسان را در برابر بسیاری از آسیب‌ها و تهدید‌ها مصون نگه دارد. از طرفی یک انتخاب بد همچون واکسنی ناکارآمد و مضر می‌تواند چالش‌های خطرناک و مرگباری را در پیش روی افراد قرار دهد. خبرگزاری میزان - علی بیرانوند - در ایام کنونی، کشور اسلامی ایران با مشکلات پیچیده و متعددی مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکلات فراوانی از جنس فرهنگ، اقتصاد و امنیت. مشکلات اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه غربی و آمریکایی بر مشکلات مردم افزوده و چالش‌های فراوان فکری و رفتاری را برای آن‌ها به وجود آورده است.   در این میان کم نیستند افرادی که به دنبال راهکار و درمانی برای حل مشکلات جامعه هستند، ولی باید دانست تا عموم جامعه نتوانند با زدن یک واکسن حیرت‌آور و شگفت‌انگیز جامعه را در برابر تهدید‌ها قوی سازند، به نتیجه مطلوب نمی‌رسند.   در این نوشتار تلاش داریم به واکسنی شگفت‌انگیز اشاره کنیم که به‌خوبی می‌تواند مرهمی برای مشکلات پیچیده جامعه باشد.

واکسنی از جنس «انتخاب خوب»
سعادت و شقاوت مادی و معنوی همه انسان‌ها و جوامع بشری در گرو انتخاب‌گری در زندگی است. از طرفی ازآنجا که خدای متعال، انسان را آزاد و مختار آفریده، اگر در حیات مادی و دنیوی بتواند انتخاب خوبی داشته باشد زمینه شادکامی خود را فراهم خواهد کرد.   انتخاب خوب همچون واکسنی خوب و کارآمد است که می‌تواند انسان را در برابر بسیاری از آسیب‌ها و تهدید‌ها مصون نگه دارد. از طرفی یک انتخاب بد همچون واکسنی ناکارآمد و مضر می‌تواند چالش‌های خطرناک و مرگباری را در پیش روی افراد قرار دهد.   در خصوص ارتباط بین یک انتخاب و نتایجی که عائد انسان می‌شود در فرهنگ قرآن کریم، آیات قابل توجهی وجود دارد: «کُلُّ امْرِئٍ بِما کَسَبَ رَهینٌ؛ [۱] و هر کس در گرو اعمال خویش است!» در آیه دیگری خدای متعال این رابطه دقیق و معنادار را این‌چنین موردتوجه و بیان قرار داده است. «لَهَا مَا کَسَبَتْ وَعَلَیْهَا مَا اکْتَسَبَتْ؛ [۲](انسان)، هر کار (نیکی) را انجام دهد، برای خود انجام داده؛ و هر کار (بدی) کند، به زیان خودکرده است.»

یک انتخاب خوب در عرصه زندگی سیاسی و اجتماعی
یکی از انتخاب‌های بسیار مهم و راهبردی در عرصه زندگی اجتماعی و سیاسی هر فردی از افراد یک جامعه، موضوع انتخاب رئیس‌جمهور است. رئیس‌جمهور از جمله شخصیت‌های درجه‌یک کشور است که بینش، عملکرد و رفتار او تأثیر مستقیمی در سعادت و شادکامی مردم در سطح کلان دارد.   در واقع حل مشکلات و چالش‌های فرهنگی، اقتصادی، نظامی و امنیتی و اجتماعی به طور مستقیم در گرو رفتار مثبت و یا منفی رئیس‌جمهور است؛ چراکه او مسئولیت مدیریت اجرایی حکومت را برعهده دارد و اوست که در رأس هرم حکومت به‌عنوان سکان‌دار اصلی نظام باید تمام زیرمجموعه نظام را به‌خوبی مدیریت کند.   از این رو اگر این‌چنین شخصیتی رفتار و عملکرد منفی داشته باشد تأثیر مستقیم آن درعملکرد مردم نمایان خواهد شد چنانکه در یک عبارت حکیمانه در منابع اسلامی این‌چنین نقل شده است: «النّاسُ على دینِ ملوکِهم؛ مردم بر دین و آیین رهبران خود هستند.»

آثار و برکات واکسن «انتخاب خوب»
یک انتخاب خوب که می‌تواند منجر به انتخاب اصلح در انتخابات ریاست‌جمهوری شود، می‌تواند در عرصه‌های مختلف آثار و برکات فراوانی را برای جامعه به دنبال داشته باشد.

نتایج مثبت فرهنگی
با انتخاب رئیس‌جمهور اصلح و توانا، می‌توان حرکت فکری و فرهنگی جامعه اسلامی را در مسیر صحیح و اصولی قرار داد تا کسی با شعار‌های انتخاباتی و غیرواقعی مردم را از مسیر واقعی سعادت و هدایت خارج نکند. در انتخابات گذشته افرادی با شعار آزادی و روح غرب‌گرایی، جویبار هدایت جامعه را از مسیر اصلی خود منحرف کردند.

نتایج مثبت امنیتی و دفاعی
رئیس‌جمهور اصلح و توانا، در حیطه امنیتی و دفاعی نیز می‌تواند عملکرد مثبتی داشته باشد و اجازه هیچ‌گونه تعرض و نفوذ به کیان اسلامی را ندهد، تلاش کند بستر‌های امنیتی و دفاعی کشور را تقویت کرده و حفظ و نگهداری آن را از جمله رسالت‌های اصلی خود قلمداد کند و تعرض به امنیت و حوزه دفاعی را از جمله خطوط قرمز مدیریت کلان کشور به شمار آورد.

نتایج مثبت علمی
یک انتخاب صحیح در انتخابات ریاست جمهوری، می‌تواند منجر به برگزیدن شخصیتی شود که برای ارتقاء کمّی و کیفی جامعه از لحاظ علمی، دغدغه و برنامه داشته و تمام تلاش و همت خود را برروی حفظ و جذب نخبه‌های علمی قرار دهد. همچنین تلاش کند که سطح علمی جامعه را تقویت و رونق بخشد. توجه به مراکز دانشگاهی و مؤسسات دانش‌بنیان و توجه به تولیدات و دستاورد‌های علمی و پشتیبانی از آنها، از جمله کار‌هایی است که در این خصوص می‌تواند اثرات مفیدی بر جامعه داشته باشد.

نتایج مفید اقتصادی
از جمله چالش‌های بسیار دردناک جامعه، فقر و بیکاری است. فقر، معضل بسیار خطرناکی است که آثار و پیامد‌های متعدد فرهنگی و اجتماعی را به دنبال دارد و حتی می‌تواند امنیت جامعه را با خطر مواجه کند. در این‌ بین، انتخاب اصلح و برگزیدن شخص کارآمد، به نوعی توجه کردن به اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید داخلی و حمایت از کار و کارگر ایرانی است.   بسیاری از قوانین ناکارآمد و لایحه‌های غیرعلمی همچون ویروسی مرگبار زمینه‌ساز تشدید بیکاری و تورم در جامعه شده است که یک رئیس‌جمهور اصلح می‌تواند با مدیریت و تدبیر در رفع آن موانع اقدام کند.

سخن آخر
نتایج و دستاورد‌های فوق، تنها گوشه‌ای از نتایج فراوانی است که یک انتخاب خوب در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری می‌تواند عائد نظام اسلامی کند. از این رو برای رسیدن به این اهداف مهم و راهبردی باید به اهمیت یک انتخاب خوب، بیشتر بیاندیشیم و با بررسی صلاحیت‌ها، بهترین و کارآمدترین فرد را برای مدیریت اجرایی کشور برگزینیم.

پی‌نوشت ها:
[۱]. سوره مبارکه طور، آیه ۲۱.
[۲]. سوره مبارکه بقره، آیه ۲۸۶.   بیشتر بخوانید: مناظرات انتخاباتی و رأی‌های خاکستری     انتهای پیام/ برچسب ها: انتخابات 1400 اخبار انتخابات

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: انتخابات 1400 اخبار انتخابات یک انتخاب خوب رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۱۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکثریت پرسنل بنیاد شهید به دلیل عدم آشنایی با مشکلات ایثارگران، جانبازان و آزادگان، ناکارآمدند

آفتاب‌‌نیوز :

رضا شرفخانی دبیر کل کانون کهنه سربازان جنگ ایران و عراق در مصاحبه خبرنگار با آفتاب نیوز گفت: عدم تطابق رشد بی رویه تعداد شاغلین بنیاد با وظایف و اموری که باید انجام پذیرد، یکی از عوامل اصلی عدم رسیدگی شایسته به امور ارباب رجوع است.

وی افزود: اکثر پرسنل پرشمار بنیاد به دلیل عدم آشنایی و قرابت با روحیات و مشکلات جانبازان و آزادگان و نداشتن تخصص لازم، ناکارامد بوده و فقط از بودجه بنیاد ارتزاق می‌کنند. در صورتی که این بودجه می‌تواند صرف حل معضلات این جامعه شریف باشد. این به نحوی است که شاغلین پرشمار غیر متخصص با مراجعه ایثارگران به بنیاد، تنها نقش یک اپراتور را ایفا و توان حل مشکلات جامعه هدف را ندارند.

وی اذعان کرد: به دلایل مطرح شده معلولین، مجروحین و آزادگان جنگ تحمیلی خواستار منفک شدن کامل از بنیاد شهید و امور ایثارگران و تجمیع در قالب انجمن یا سازمان مستقل کهنه سربازان وطن، ذیل وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و با حضور موثر نمایندگان انجمن کهنه سربازان وطن، قرار گیریم. چون ما مدافع وطن، ناموس و مرز‌های مقدس و تمامیت ارضی کشور در زمان جنگ تحت فرمان و زیرمجموعه وزارت دفاع بوده ایم.

شرفخانی گفت: بار دیگر بر این حق مشهود، قانونی، غیر قابل کتمان و پیشرانه اقتصاد کل کشور (غرامات جنگ) به فضل خداوند منان و اراده و خواست قاطبه بزرگ آسیب دیدگان جنگ تحمیلی (کهنه سربازان وطن) تاکید نموده و تا رسیدن به هدف غائی خویش از پای نخواهیم نشست. وقت آن رسیده تا همه آنان که در صدد ایجاد موانع و کاشتنن بذر ناامیدی در دل‌ها و اراده‌های آهنین جامعه بزرگ ایثارگران و جانبازان بودند نا امید شوند.

دیگر خبرها

  • راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند/اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور
  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • حل مشکلات اصلی بانوان را نباید به حاشیه راند
  • اهمیت مسئله جمعیت به درستی در جامعه تبیین شود
  • اکثر پرسنل بنیاد شهید به دلیل عدم آشنایی با مشکلات ایثارگران، جانبازان و آزادگان، ناکارآمدند
  • اکثریت پرسنل بنیاد شهید به دلیل عدم آشنایی با مشکلات ایثارگران، جانبازان و آزادگان، ناکارآمدند
  • رئیسی هر آرزویی می‌کند کسی به آن اعتنا نمی‌کند | دولت با گفتمان ایدئولوژیک، درکی از مشکلات ندارد