Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-19@21:16:18 GMT

قیمت خودروهای سایپا و ایران خودرو 27خرداد1400

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۶۱۹۱۳

قیمت خودروهای سایپا و ایران خودرو 27خرداد1400

محصولات ایران‌خودرو و سایپا با افزایش قیمت در بازار فروخته می‌شوند. امروز پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ پژو پارس اتوماتیک پنج میلیون تومان و مدل‌های مختلف پراید از یک تا دو میلیون تومان گران شدند.

 

به گزارش پول نیوز، خودرو‌های سایپا و ایران‌خودرو امروز پنجشنبه ۲۷ خرداد گران شدند. در بین محضصولات ایران‌خودرو افزایش قیمت پنج میلیون تومانی پژو پارس اتوماتیک به‌چشم می‌آید و در بین خودرو‌های سایپا محصولات مونتاژشده چانگان و کیاسراتو به‌همین اندازه گران شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته در روزی که شاهد افزایش قیمت بسیاری از خودرو‌های بازار هستیم، کوئیک دنده‌ای و تندر ۹۰ پنج میلیون تومان ارزان شدند. قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران‌خودرو را در ادامه این مطلب مشاهده می‌کنید.

قیمت محصولات ایران‌خودرو

پژو پارس اتوماتیک با افزایش پنج میلیون تومانی در بازار امروز ۳۳۰ میلیون تومان قیمت دارد و در مقایسه با دیگر محصولات داخلی، افزایش بیشتری را تجربه می‌کند. همچنین سمند LX سه میلیون تومان و پژو ۲۰۶ تیپ ۲، پژو ۴۰۵ و پژو پارس LX دو میلیون تومان گران شدند. سوزوکی ویتارا اتوماتیک هم که در بازار امروز یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان فروخته می‌شود، ظرف ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۰ میلیون تومان رشد قیمت داشته است.

  قیمت روز محصولات ایران خودرو خودرو قیمت وانت آریسان ۱۷۰ میلیون تومان سمند LX ۲۰۲ میلیون تومان سمند EF7 ۲۱۷ میلیون تومان سمند EF7 دوگانه سوز ۲۵۵ میلیون تومان دنا تیپ یک ۲۶۹ میلیون تومان پژو 405  GLX ۲۰۲ میلیون تومان پژو پارس LX ۲۶۳ میلیون تومان پژو پارس اتوماتیک ۳۳۰ میلیون تومان پژو 207 دنده ای ۳۰۰ میلیون تومان پژو 206 تیپ 2 ۲۰۰ میلیون تومان پژو 206 تیپ 5 ۲۵۸ میلیون تومان پژو 206 صندوقدار ۲۵۲ میلیون تومان پژو 2008 ۸۹۵ میلیون تومان رنو تندر 90 E2 ۳۲۰ میلیون تومان هایما S5 ۶۲۰ میلیون تومان هایما S7 ۶۸۰ میلیون تومان سوزوکی ویتارا اتوماتیک یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان       قیمت محصولات سایپا

مدل‌های مختلف پراید از یک تا دو میلیون تومان گران شدند. پراید ۱۳۲ با افزایش دو میلیون تومانی ۱۲۳ میلیون تومان فروخته می‌شود و مدل‌های ۱۱۱ و ۱۳۱، هر کدام یک میلیون تومان نسبت به دیروز گران شدند. محصولات مونتاژشده چانگان و کیا سراتو نیز هر کدام پنج میلیون تومان افزایش قیمت دارند و به‌ترتیب ۴۷۵ و ۸۰۵ میلیون تومان قیمت خوردند. البته امروز شاهد کاهش پنج میلیون تومانی کوئیک دنده‌ای هستیم و در بازار ۱۵۱ میلیون تومان عرضه می‌شود.

قیمت روز محصولات سایپا خودرو قیمت پراید 111 ۱۳۴ میلیون تومان پراید 131 ۱۲۱ میلیون تومان پراید 132 ۱۲۳ میلیون تومان پراید 151 ۱۳۰ میلیون تومان تیبا 2 ۱۳۹ میلیون تومان تیبا 2 پلاس ۱۵۰ میلیون تومان تیبا صندوقدار ۱۳۰ میلیون تومان ساینا دنده ای ۱۴۶ میلیون تومان کوئیک دنده ای ۱۵۱ میلیون تومان کوئیک اتوماتیک پلاس ۲۱۶ میلیون تومان سیتروئن ۸۴۰ میلیون تومان چانگان ۴۷۵ میلیون تومان وانت زامیاد ۲۳۰ میلیون تومان کیا سراتو ۸۰۵ میلیون تومان آریو ۳۶۰ میلیون تومان شاهین ۳۹۰ میلیون تومان

 

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ایران خودرو سایپا قیمت خودرو 27 خرداد1400 قیمت خودروهای سایپا قیمت خودروهای ایران خودرو پژو پارس اتوماتیک پنج میلیون تومان میلیون تومان پژو دو میلیون تومان میلیون تومانی افزایش قیمت ایران خودرو گران شدند دنده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۱۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا مونتاژکاران هر شش ماه قیمت را بالا میبرند، اما خودروسازان داخلی نه

تین نیوز

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: طی ۱۸ ماه گذشته که تورم بالایی داشتیم قیمت خودروهای داخلی به روز نشد، در حالی که مونتاژکاران طبق مصوبه شورای رقابت هر شش ماه یک بار نرخ ها را بالا بردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، امیرحسن کاکایی اظهار کرد: قیمت خودرو از شهریور ۱۴۰۱ تاکنون یعنی طی ۱۸ ماه گذشته تاکنون اصلاح نشده در حالی که به طور میانگین طی این مدت با تورم بالایی مواجه بودیم. بنابراین افزایش قیمت خودروهایی مثل پارس، حق خودروساز است. البته قیمت گذاری دستوری طی چهار پنج سال گذشته به گونه ای خودروسازان را دچار مشکل کرده که افزایش ۵۰ درصد نیز زیان را جبران نمی کند.

کاکایی افزود: معمولا در سطح جامعه به گونه ای صبحت می شود که گویی خودروسازان ولخرجی می کنند و ما داریم پول این ولخرجی را می دهیم. در حالی که اینطور نیست. مثلا خودرو پارس با قیمت کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان درب کارخانه فروخته می شود اما قیمت آن در بازار ۸۰۰ میلیون تومان است.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است کسی در مورد کیفیت پارس ایراد بگیرد و بگوید من این خودرو را نمی خرم. کما اینکه ایران خودرو می خواست پارس را کنار بگذارد اما نگذاشتند؛ زیرا در بازار مشتری دارد و نیاز بازار است. بنابراین اگر قرار است پارس با همین کیفیت تولید شود یک قیمت تمام شده ای دارد.

کاکایی با بیان اینکه در حال حاضر خودروهای بهتری نسبت به پارس توسط ایران خودرو تولید می شود گفت: خودروهایی مثل سورن استانداردهای بهتری در مقایسه با پارس دارند اما می بینیم که خودرو پارس در بازار آزاد هم قیمت با آنها است. معنی اش این است که پارس برای مردم و مصرف کننده نهایی ارزش دارد.

وی تاکید کرد: به دلیل نحوه قیمت گذاری اشتباه، قیمت سورن در کارخانه ۱۵۰ میلیون تومان بالاتر از پارس است. یعنی پارس با توجه به ظرفیت بازار خیلی زیر قیمت فروخته می شود. خودروساز یک حق اولیه دارد که نباید خودرو را زیر قیمت تولید بفروشد. دوم اینکه باید از ظرفیت بازار استفاده کند. اما طی این سالها با نرخ گذاری به ایران خودرو و سایپا ضرر زده ایم.

این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به تورم ۴۰ درصد گفت: این برای اولین بار در ۷۰ سال گذشته است که طی سه سال متوالی با تورم ۴۰ درصد مواجهیم. عدم تعادل بین درآمد دهکهای مختلف، تنشهای اقتصادی و رشد قیمت کالاهای خوراکی و غیره به مردم فشار وارد می کند. متاسفانه در این مدت به جای اینکه مسائل را اصولی حل کنیم یا موانع تولید را رفع کنیم با نگاه سیاسی و غیراقتصادی، قیمت خودرو را در کارخانه کنترل کردیم با این تصور که در بازار آزاد نیز قیمت کنترل می شود اما اینگونه نشد. چنین سیاست هایی خودروساز را ضعیف می کند.

وی بیان کرد: سیاست قیمت گذاری در ایران خودرو و سایپا که تولیدکنندگان اصیل ما هستند و از زنجیره تامین برخوردارند در مونتاژکاران هم پیاده شد اما آنجا معقول تر عمل کردند. طبق مصوبه شورای رقابت باید هر شش ماه یک بار قیمتها به روز شود. این اتفاق برای مونتاژکاران افتاد اما برای ایران خودرو و سایپا ۱۸ ماه طول کشید؛ زیرا مونتاژکاران شوخی ندارند. بخش خصوصی هستند و اگر قیمت آنها اصلاح نشود تولید نمی کنند.

این کارشناس صنعت خورو با بیان اینکه مونتاژکاران ۱۷ درصد سود را به عنوان یک سود عقلانی در نظر می گیرند گفت: اما برای ایران خودرو و سایپا به بهانه کیفیت یک سری ضریب منفی در نظر می گیرند و بین ۶ تا ۱۰ درصد اجازه سود می دهند سودی که مربوط به ۱۸ ماه قبل است. یعنی در همین قیمت گذاری دستوری هم متاسفانه روش غلطی را به کار می برند.

کاکایی گفت: اگر کیفیت خودروها بد است چرا پارس ۸۰۰ میلیون تومان در بازار قیمت دارد؛ در حالی که قیمت آن در کارخانه کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان است. این فاصله باعث شده ایران خودرو و سایپا به شدت زیان ده شوند و معتقدم در حال له شدن هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • چرا مونتاژکاران هر شش ماه قیمت را بالا میبرند، اما خودروسازان داخلی نه
  • جنجال‌ها بر سر افزایش قیمت پژو پارس؛ حق با چه کسی است؟
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳؛ قیمت ارزان‌ترین سواری ایرانخودرو در بازار
  • این خودروی پرطرفدار ۵۵ میلیون تومان گران شد !
  • قیمت خودرو امروز ۳۰ فروردین + جدول
  • قیمت محصولات سایپا چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ ریزش قیمت خودرو‌های وارداتی
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت خودرو‌های سایپا امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ تداوم کاهش جزیی قیمت‌ها در بازار
  • قیمت خودرو امروز ۲۹ فروردین + جدول