Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرجهاد کشاورزی آستارا روز پنجشنبه در آئین افتتاح شبکه آبیاری اراضی کشاورزی دهستان چلوند و قره سو این شهرستان گفت: عملیات احداث این کانال آب از سال ۹۸ با پیشنهاد مدیریت جهاد کشاورزی آستارا آغاز شده بود و برای این پروژه ۲۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار ملی هزینه شده است.

ساسان کارجویان افزود: طول کانال هزار و ۷۵۰ متر است و روزانه ۲۵ هزار و ۹۲۰ متر مکعب آب را به اراضی کشاورزی و شالیزارهای دهستان چلوند منتقل خواهد کرد و سبب بهره وری محصول، مقابله با تنش آبی یا خشکسالی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در بخشی از شبکه یا کانال، مشکل نفوذ آب یا سرریز از دیواره ها وجود داشت که با همت و پیگیری مستمر کارشناسان، برطرف شد و اهالی منطقه از افتتاح این پروژه به دلیل جلوگیری از هدررفت آب و تامین به موقع آب شالیزارها بسیار خرسند هستند.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در آئین افتتاح این پروژه، کشت و برداشت به موقع برنج در این شهرستان را به لحاظ اشتغال بسیاری از بهره برداران به تولید این محصول، مهم دانست و بر استمرار همراهی جهاد کشاورزی با زارعان و کشاورزان تاکید کرد.

غلامرضا مرحبا گفت: تامین به هنگام آب از دغدغه های شالیکاران و زارعان است و این کانال انتقال آب در رفع این دغدغه نقش بسیاری خواهد داشت و از هر فرصتی برای تامین اعتبار ملی و تکمیل زیرساخت های توسعه همه جانبه آستارا استفاده می کنیم.

بیشترین نوع برنج در آستارا هاشمی و میانگین تولید آن چهار و نیم تن شلتوک در هر هکتار است و از هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی آستارا، سه هزار و ۲۰۰ هکتار به کشت انواع برنج محلی و پر محصول اختصاص دارد و سالانه بیش از ۱۵ هزار تن شلتوک و ۱۰ هزار تن برنج برداشت می شود.

 با وجود اینکه آستارا کمترین سطح کشت برنج در استان گیلان را دارد، سالانه بالغ بر پنج هزار تن برنج مازاد این شهرستان به مناطق دیگر ارسال می شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و مرز جمهوری آذربایجان قرار دارد. 

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها آستارا مقام معظم رهبری کشاورزی افتتاح پروژه آبیاری نماینده مجلس شورای اسلامی اراضی کشاورزی پروندهٔ خبری ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها آستارا وزارت جهاد کشاورزی سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها آستارا مقام معظم رهبری کشاورزی افتتاح پروژه آبیاری نماینده مجلس شورای اسلامی اراضی کشاورزی اراضی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۱۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰۰ هکتار اراضی پایاب سد قشلاق زیر آبیاری تحت فشار قرار گرفت

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب؛ حسن عسگری امروز در دیدار نوروزی با ماموستا رستمی نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهر سنندج با تبریک ماه مبارک رمضان و تقارن آن با بهار طبیعت و سال جدید از زحمات ایشان در طول سال ۱۴۰۲ که همواره حامی برنامه های فرمانداری سنندج بوده قدردانی کرد و اظهار داشت: ارشاد و راهنمایی های نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در طول سال گذشته همواره پشتیبان و چراغ راه برنامه ها و اهداف سازمانی فرمانداری سنندج بوده و هست.

وی در ادامه گفت: در جایی که همواره مردم نیاز به حمایت و پشتیبانی و مطالبه گری داشتند شما به عنوان نماینده مردم کردستان مطالبات به حق مردم را به گوش مسئولان گوشزد و تذکر می دادید.

فرماندار سنندج در ادامه انتخاب مجدد ماموستا فایق رستمی به عنوان نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری را به ایشان تبریک و به فال نیک گرفت و افزود: این انتخاب مجدانه نشانه آن است که شما ارتباط نزدیک و تنگاتنگی با مردم فهیم و با درایت کردستان دارید.

عسگری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در طول سال گذشته، بیان کرد: در طول سال ۱۴۰۲ نیز تمام تلاش ما این بوده است که خدمتگذار واقعی برای مردم در ارائه خدمات باشیم و در خدمت مردم استان در سفر ریاست جمهوری به کردستان بودیم و مصوبات خوبی از این سفر پر خیر و برکت حاصل شد و خصوصا در شهر سنندج نتایج خوبی در پی داشت و ادامه دارد و یکی از  دستاوردهای خوب و مهم سال ۱۴۰۲، اتصال شهر سنندج به خط ريلي کشور و راه آهن سنندج_ همدان _ تهران بود که با پیگیری مجدانه استاندار کردستان و رئیس جمهور شهر سنندج اکنون به خط ريلي کشور متصل است که این امر می تواند در توسعه آینده استان تاثیرگذار باشد و سرمایه گذار بیشتر رغبت پیدا می کند که در استان کردستان سرمایه گذاری کند.

 وی افزود: همچنین در سال گذشته برنامه های مختلف فرهنگی همچون برنامه امت احمد با مشارکت مردم در شب میلاد با سر سعادت نبی مکرم اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی در شهر سنندج برگزار شد‌.

فرماندار سنندج اضافه کرد: تقویت بخش روستایی و آبرسانی به روستاها و جاده سازی روستاهای استان و آسفالت و سنگفرش داخل روستاهای شهرستان سنندج به میزان ۱۵۸ هزار مترمربع از جمله اقدامات صورت گرفته در سال گذشته بوده است که این میزان یک رقم بی نظیر و بی سابقه ای در سطح روستاهای شهرستان سنندج بوده است.

عسگری بیان داشت: توجه ویژه به بخش کشاورزی شهرستان سنندج و یکهزار و ۵۰۰ هکتار اراضی پایاب سد قشلاق سنندج در سال گذشته زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفت که در ایجاد اشتغال و اقتصاد و رونق کشاورزی می تواند تاثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: تمام تلاش ما در سال جدید بر این است که با همت و جدیت بیشتر و توجهات شخص استاندار کردستان نسبت به شهر سنندج به عنوان مرکز کردستان این است که در سال ۱۴۰۳ در خور و شأن مردم شهرستان سنندج قدم برداریم و امیدواریم ارشاد و راهنمایی های ماموستاها و روحانیون نیز چراغ راه تلاش های مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قائم شهر شهرستان پیشرو در کشت مکانیزه برنج
  • چهارمحال و بختیاری پیشرو در تجهیز اراضی به سامانه نوین آبیاری
  • شتاب دراجرای طرح‌های آب و‌خاک آذربایجان غربی با اختصاص اعتبار ویژه
  • ◄ کدام مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  • اختصاص اعتبار ویژه برای اجرای طرح‌های آب و خاک در آذربایجان غربی
  • تجهیز بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری
  • بیش از ۲۰۰۰ هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شدند
  • تجهیز ۲ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری به آبیاری نوین
  • ۱۵۰۰ هکتار اراضی پایاب سد قشلاق زیر آبیاری تحت فشار قرار گرفت
  • شخم ۴۵ درصد از شالیزار‌های گیلان