Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به گره گشایی از کار مردم شهرت دارند، و پیروی از آنان در این زمینه رشته اتصال به اهل‌بیت را محکم‌تر می‌کند.

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی میرباقری در سلسله جشن های ویژه دهه کرامت که شب گذشته با حضور جمعی از زائران و مجاوران در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین اقدامات اهل بیت عصمت و طهارت(ع) گره گشایی از کار مردم و کمک به آنها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: کسی که می خواهد پیرو اهل بیت (ع) باشد باید به تاسی از آن بزرگواران از کار مردم گره گشایی کند. البته این کار نیاز به اسباب و لوازمی دارد از جمله اینکه فرد باید متکی به قدرت لایزال الهی باشد.

این کارشناس دینی افزود: اهل بیت(ع) اگر از یک طرف از مردم دستگیری می کردند از طرفی دیگر دست شان در دست خدا بود و از جانب پروردگار عالم کسب فیض می کردند و گره گشایی آن بزرگواران از کار مردم به خاطر اتصال آنها به خداوند بود.  

وی ابراز کرد: اهل بیت(ع) علاوه بر کمک های مادی به گره های درونی انسان نیز توجه داشتند. وقتی گره های درونی انسان باز شود دیگر میلی به مال حرام و انگیزه ای برای ارتکاب گناه ندارد.

خطیب حرم رضوی با تاکید بر ارتباط با اهل بیت(ع)، بیان کرد: کسی که به اهل بیت(ع) متصل باشد قطعا صفات آن بزرگوران در او تجلی پیدا می کند و او هم اهل گره گشایی از کار مردم خواهد شد.

وی افزود: کسی که دستش در دست اهل بیت(ع) و متصل به خدا نباشد ممکن است شعار بدهد ولی در واقع نمی تواند کاری برای مردم بکند چرا که امکانات مادی انسان محدود است ولی وقتی انسان به خدا و اهل بیت(ع) متصل شد وسعت روح پیدا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری ابراز کرد: وقتی که انسان گره‌ای از کار مردم باز می کند با تکیه بر قدرت الهی عزیز می شود همانند امیرالمومنین(ع) که اگر همه مردم به ایشان رو می کردند و یا همه به ایشان پشت می کردند برایشان فرقی نمی کرد چرا که در همه حال خود را متصل به خدا می دانستند.

وی ادامه داد: بخش زیادی از روایات اسلامی به موضوع دستگیری از مردم اختصاص دارد از جمله اینکه کسی که اندوهی را از دل برادر مومن خود برطرف کند خداوند ثواب حج به او عطا می کند. از طرفی هم در روایات آمده اگر فردی نسبت به نیازمند بی تفاوت باشد، رشته اتصالش با اهل بیت(ع) قطع خواهد شد.

این مدرس حوزه با اشاره به آیه ۲ سوره مبارکه طلاق؛ «وَ مَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجا ِ وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ...» بیان کرد: کسی که اهل کمک به مردم باشد خداوند از جایی که گمان نمی کند به او روزی می دهد و به فضل خدا وسعت رزق پیدا می کند.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: گره گشایی از مردم گره گشایی کار مردم اهل بیت ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۲۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقل سیاسی باید مردم را به سمت بندگی خدا هدایت کند

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام محمد عبادی زاده در درس اخلاق مدرسه علمیه النبی (ص) بندرعباس، اظهار کرد: یکی از کاربردهای عقل این است که انسان را در مسیر بندگی، عبودیت و معاد که همان رسیدن به بهشت خدای متعال قرار دهد.

وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی تمام مسئولان باید تلاششان این باشد که علاوه بر سعادت و خوشبختی دنیوی، معنویات مردم را نیز تامین کنند و تعالی معنوی را برای آنها به ارمغان بیاورد.
 
نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: فلسفه خلقت انبیا همین توان عقل است در روایت داریم خداوند انبیا را مبعوث کرد تا بلوغ عقلی در جامعه نمود پیدا کند و جامعه به خرد و عقل برسد، پیامبران نیز بر اساس بلوغ عقلی مردم به رسالت رسیدند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده تاکید کرد: هر کاری در شبانه روز انجام می دهیم با قصد قربت باشد در مسیر بندگی خدا می شود و اگر به امور مباح رنگ خدای بزنید، همه اینها در کفه ترازوی عبادت می رود و باعث سنگینی می شود و بستگی به زیرکی مومن دارد که اگر قطب نمای زندگی خود را به سمت خدا تنظیم کرد هر کاری رنگ خدا می گیرد .
 
 وی افزود: عقل ناسالم انسان را به سمت شهوات که شامل قدرت طلبی، حب جاه و جمال، حب ریاست و حب خوردن و آشامیدن است سوق می دهد و او را از کمال انسانی دور میکند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده عنوان کرد: عقلی تعالی بخش است که انسان را به عبودیت و توحید می کشاند.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • داوطلبان هلال احمر ایثارگران واقعی هستند
  • ائمه جمعه در حفظ اتحاد و همدلی بین مردم نقش مهمی دارند
  • توصیه‌هایی برای انتخاب رشته صحیح و اصولی
  • ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب
  • طب ایرانی می تواند برای کشور ارزآوری داشته باشد
  • ۲۷ سال برنامه‌های «راه شب» را اجرا کردم
  • خبرگزاری مهر خلاء رسانه ای در شهرستان های تهران را پر کرده است
  • لزوم گره گشایی ترافیک شهری در رشت
  • عقل سیاسی باید مردم را به سمت بندگی خدا هدایت کند
  • گره‌گشایی با دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم