Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@14:49:36 GMT

هفتانه کتاب- 145| ویژگی‌های یک سیاست‌مدار را بشناسید

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۶۲۳۹۹

هفتانه کتاب- 145| ویژگی‌های یک سیاست‌مدار را بشناسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، «رجل سیاسی» دیدگاه‌های رهبر انقلاب اسلامی درباره‌ خصوصیات و ویژگی‌های یک سیاست‌مدار تراز انقلاب اسلامی را در یک کتاب تجمیع کرده است، از همین جهت اثر حاضر می‌تواند آیینه‌ تمام‌نما و کاملی از شرایط و ویژگی‌های یک مسؤول و دولت‌مرد در نظام اسلامی محسوب شود.

«رجل سیاسی» شامل هفت فصل است که به ترتیب عبارتند از: «باورهای سیاستمدار تراز»، «شناخت‌های لازم برای سیاست‌مدار تراز»، «شاخص‌های سیاست‌مدار تراز»، «اهداف سیاست‌مدار تراز»، «وظایف سیاست‌مدار تراز»، «الگوهای سیاست‌مدار تراز» و «جلوه‌هایی از الگوی سیاست‌مدار تراز» که در قالب شخصیت‌های تراز صدر اسلام و ابتدای انقلاب اسلامی تشریح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند این اثر شامل دیدگاه‌های تجمیعی رهبر انقلاب درباره‌ سیاست‌مدار تراز انقلاب اسلامی است، اما مخاطبان آن محدود به افراد و چهره‌های صرفاً سیاسی نیست و بسیاری از افراد و اقشار جامعه، فارغ از مسؤولیت داشتن یا نداشتن در نظام اسلامی می‌توانند مخاطب این کتاب محسوب شوند.

مسؤولان و چهره‌های سیاسی از آن جهت مخاطب اثر محسوب می‌شوند که با معیارهای یک سیاست‌مدار تراز آشنا شوند و مخاطب عادی هم از آن جهت که با این معیارها آشنا شده و در فرایندهایی مانند انتخابات بتوانند افراد و چهره‌هایی را انتخاب کنند که به معیارهای سیاست‌مدار تراز نزدیک باشد، این مهم در وضعیت فعلی که در آستانه‌ انتخابات ریاست جمهوری به سر می‌بریم اهمیت و ضرورت دوچندانی پیدا می‌کند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

بعضی سعی می‌کنند جامعه را و جوان‌های ما را دچار ناامیدی کنند. بگویند آقا فایده‌ای ندارد، نمی‌شود، نمی‌رسیم؛ چه جوری ممکن است با این همه مخالفت و دشمنی! این نقطه‌ مقابل همت بلند برای رسیدن به آرمانهاست... شما وقتی که در یک راهی می‌روید که دشمنی بر سر راه آن هست، برای شما مانع ایجاد می‌کند [اما] این مانع بایستی مانع نشود از رفتن شما، از ادامه‌ حرکت شما، تسلیم فشارها نشویم، رضایت به وضع موجود ندهیم، که اگر رضایت به وضع موجود دادیم نتیجه‌اش عقبگرد است.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ح۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: رجل سیاسی مقام معظم رهبری معرفی کتاب هفتانه کتاب انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۲۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای دور کردن آموزش‌وپرورش لرستان از حاشیه و سیاست‌زدگی

به گزارش خبرنگار مهر، یونس بهاروند امروز یکشنبه در شورای اداری آموزش‌وپرورش لرستان، اظهار داشت: در دو سال گذشته در لرستان ۲۱۶ مدرسه با اولویت مناطق محروم ساخته شده است که در مقایسه با هشت سال دولت گذشته که فقط ۲۰۳ مدرسه بود در خور تحسین است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۱ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات مدارس در لرستان هزینه شده است، گفت: خوشبختانه با مساعدت وزیر ۷۵ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات مدارس اعم از تجهیزات آزمایشگاهی، ورزشی، کارگاهی و … در نظر گرفته شده است.

سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش لرستان، دانش‌آموزان را امانت مردم در مدارس عنوان کرد و بیان داشت: باید همه با هم تلاش کنیم تا کارهای مثبت گذشته ادامه پیدا کند و به‌دوراز حاشیه و سیاست‌زدگی دستگاه تعلیم‌وتربیت را به کارکرد اصلی خود برسانیم.

بهاروند، خط‌قرمز خود را حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و کشور دانست و افزود: در کشوری که در مقابل تمام استکبار جهانی می‌ایستد باید به خود ببالیم که جا دارد از همه نیروهای نظامی و امنیتی، به‌ویژه سپاه پاسداران به‌خاطر عملیات تنبیهی وعده صادق قدردانی کنیم.

وی در آستانه هفته معلم، افزود: همه کاندیداهای مجلس شورای اسلامی قابل‌احترام هستند؛ چون از فیلترهای مهمی برای خدمت به کشور عبور کرده‌اند و دستگاه تعلیم‌وتربیت استان به‌دوراز هر حاشیه‌ای تنها به دنبال اعتلای نظام تعلیم‌وتربیت و تربیت دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی است.

کد خبر 6084428

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین دلیل توفیق سپاه، بافت مردمی آن است
  • داشتن عزم راسخ برای دفاع از آرمان‌ها ویژگی نیروهای مسلح است
  • پلیس تراز به بازار نشر آمد
  • تلاش برای دور کردن آموزش‌وپرورش لرستان از حاشیه و سیاست‌زدگی
  • ولایت مداری و مردمی بودن، مهمترین ویژگی ارتش
  • ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه تربیت هنرمند در گام دوم انقلاب
  • شیرمردان و شیرزنان سپاهی در خط مقدم حراست از ایران
  • ولایت‌ مداری و مردمی بودن مهمترین ویژگی ارتش است
  • حجاب مقوم عاملیت زن مسلمان
  • «پرویز داوودی»، به‌مثابه مدیر تراز انقلاب اسلامی