Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام عباس اسکندری پیش از ظهر پنجشنبه در نشست بصیرتی با عنوان «بصیرت و دشمن‌شناسی» که با حضور کارکنان اوقاف و مدیران اجرایی و فرهنگی برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت معصومه (س)، امام رضا (ع) و دهه کرامت گفت: زندگی هر دو بزرگوار، درس‌های فراوانی برای شیعیان و همه مسلمانان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خیر و برکت فراوانی به واسطه اولاد فراوان حضرت آقا موسی جعفر (ع) به ما رسیده و امامزادگان متعددی از نسل ایشان در جای جای ایران اسلامی مدفون هستند که بقاع متبرکه آنها ملجأ و پناهگاه ماست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه وجود بارگاه نورانی حضرت فاطمه معصومه (س) منشأ خیر و برکت فراوانی برای دنیای اسلام و مکتب تشیع شده است گفت: به واسطه این مرقد مطهر، حوزه علمیه‌ای در قم بنا شده که مرکز علم و دانش است.

وی ادامه داد: وجود این همه خیر و برکت به واسطه حوزه علمیه و تربیت شخصیت‌های بزرگ دینی در پرتو وجودی بانوی نور و کرامت حضرت فاطمه معصومه (س) به دست آمده است.

حجت‌الاسلام اسکندری با بیان اینکه این یک فرصت بزرگ معنوی و الهی است که در اختیار شهر قم و کشور و عالم تشیع قرار گرفته است گفت: باید قدردان این فرصت عظیم باشیم چرا که امام خمینی (ره) که دنیا را تحت تأثیر خود قرار داد هم خود از نسل امام موسی کاظم (ع) بودند و هم تربیت شده حوزه علمیه‌ای که در پرتو بارگاه نورانی کریمه اهل بیت (س) شکل گرفته بودند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به ماجرای سفر حضرت معصومه (س) به ایران به قصد دیدار با برادر بزرگوارشان حضرت امام رضا (ع) عنوان کرد: بر اساس روایات تاریخی، امام رضا (ع) از ایشان خواسته بودند که از مدینه به سمت طوس حرکت کنند، حضرت هم بر اساس ولایت‌مداری که داشتند لحظه‌ای درنگ نکرده و دستور برادرشان را اطاعت کردند.

وی با بیان اینکه مأمون می‌خواست مانع سفر حضرت معصومه (س) و همراهان او شود گفت: نقل است که در ساوه، مأموران حکومت جلوی آنها را گرفتند و هر چهار برادر فاطمه معصومه در آنجا به شهادت رسیدند؛ گفته می‌شود همین مسئله شرایط روحی ایشان را تحت تأثیر قرار دادند و به شدت بیمار شدند البته عده‌ای هم می‌گویند دلیل بیماری ایشان مسموم شدنشان بود، در هر حال حضرت خواستند به قم بروند زیرا از اهمیت این شهر به واسطه روایات اجداد مطهر خود آگاه بودند که قم، عش آل محمد (ص) خواهد بود.

حجت‌الاسلام اسکندری با اشاره به استقبال گسترده مردم قم از حضرت معصومه (س) و تجلیل ایشان از سوی بزرگان و اعاظم عنوان کرد: در نهایت بعد از ۱۷ روز ایشان به لقاءالله پیوستند و در قبرستان قدیمی بابلان به خاک سپرده شدند و در کنار ایشان برخی از خواهران ایشان و برخی دیگر از امامزادگان هم مدفون هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در بخش دیگری از سخنان خود به تأثیرگذاری انقلاب اسلامی ایران پرداخت و گفت: نه انقلاب کبیر فرانسه و نه انقلاب سوسیالیستی شوروی سابق و نه حتی انقلاب اسلامی الجزایر، هیچیک نتوانستند تأثیرگذاری در سطح انقلاب اسلامی ایران داشته باشند، به واسطه آن تحولات، کسانی که بر سر کار می‌آمدند شرایط مطلوب خود را ایجاد می‌کردند ولی در در پرتو انقلاب اسلامی، در کوتاه‌ترین فرصت یعنی تنها بعد از دو ماه از پیروزی، فرم حکومت به رأی مردم گذاشته می‌شود.

وی تصریح کرد: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی یک امر نهادینه شده است به طوری که در طول چهار دهه گذشته، به طور میانگین سالانه یک انتخابات برگزار شده است در حالی که این امر در دموکراتیک‌ترین کشورهای جهان هم دیده نمی‌شود و حتی رأی مستقیم مردم هم در انتخاب مدیران ارشد کشورشان دخیل نیست ولی در ایران مردم مستقیماً کارگزاران کشور را بر می‌گزینند به همین دلیل دشمنان از مدت‌ها پیش از برگزاری انتخابات در ایران، شروع به ناامید کردن مردم کرده و همواره سعی می‌کنند ملت ایران را از حضور پای صندوق رأی بازدارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به رهبری بی‌بدیل امام خمینی (ره) و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفت: خدماتی که انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به فرهنگ و تمدن اسلامی به ویژه در حوزه علم و فناوری و پیشرفت‌های دانشی در عرصه جهانی داشته‌اند در طول تاریخ بی نظیر است.

وی ادامه داد: در برخی قسمت‌ها ضعف و سو مدیریت دیده می‌شود ولی خدمات بسیاری توسط جمهوری اسلامی صورت گرفته که باید دیده و گفته شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: اگر مردم تا بحال در مسیر جمهوری اسلامی مانده‌اند به خاطر این است که صداقت، تدبیر، مدیریت و اخلاص را در پیشوای خود دیده‌اند وگرنه با عملکرد ما مسئولان، نمی‌توان مردم را تا این حد در صحنه نگاه داشت.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور در صحنه و انتخاب آگاهانه عنوان کرد: همه ما موظف هستیم برای مشارکت حداکثری تلاش کنیم و همگان را پای صندوق بیاوریم به طوری که مراجع تقلید گفته‌اند حضور در انتخابات واجب عینی است.

کد خبر 5237264

منبع: مهر

کلیدواژه: قم مقام معظم رهبری امام خمینی ره سازمان اوقاف و امور خیریه انتخابات 1400 مشارکت مردم در انتخابات ویروس کرونا سیدابراهیم رئیسی کرمانشاه بوشهر گرگان عکس استانها آمار کرونا انتخابات ریاست جمهوری اردبیل چالش شفافیت سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سعید جلیلی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی حضرت معصومه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۳۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزو آخرین گزینه‌ها برای حضور در این دیدار بودم / «الاعمال بالنیات» برایم معنا شد

شب نیمه ماه مبارک رمضان، در همان شبی که ماه کامل شد شاعران به افطاری دعوت شدند؛ افطاری و عید دیدنی که حدود ۵ ساعت به طول انجامیده و در آن می‌گفتند، می‌شنیدند و لذت می‌بردند؛ علی سلیمیان، همان شاعری که شعری برای مردم غزه خواند و مورد توجه رهبر انقلاب قرار گرفت، در باره حال و هوای این دیدار می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شب نیمه ماه مبارک رمضان، در همان شبی که ماه کامل شد شاعران به افطاری دعوت شدند؛ افطاری و عید دیدنی که حدود ۵ ساعت به طول انجامیده و در آن می‌گفتند، می‌شنیدند و لذت می‌بردند؛ علی سلیمیان، یکی از مهمانان این مراسم بود، همان شاعری که شعری برای مردم غزه خواند و در همین باره به خبرنگار ایمنا اظهار می‌کند: این دیدار، سرشار از معنویت و عشق بود، حضرت آقا، عزیز دل ملت ایران هستند؛ هر ایرانی غیوری دوست دارد خدمت ایشان برسد و کاری انجام دهد که بتواند دل رهبری را شاد کند؛ با توجه به اینکه ایشان عنایت ویژه‌ای به شعر و شاعران دارند، شاعران هم دوست دارند به چشم رهبری بیایند و لبخند رضایت را به لب ایشان بیاورند.

وی ادامه می‌دهد: خدا را شاکریم که رهبری شاعر، فرزانه و ادیب، شعر دوست و شاعرپرور، بالای سر ملت خود داریم؛ به نظر من همه به نوعی دوست دارند خودشان را به این دیدار برسانند اما این فرصت برای همه نیست؛ برای همین بعضی افراد، قبل از اذان، نزد رهبری کتاب می‌برند و من هم امسال کتابی به نام «تشهد» با سرودهای دفاع مقدس به ایشان دادم و ابراز رضایت کردند.

جزو آخرین گزینه‌ها برای حضور در این دیدار بودم

این شاعر درباره نحوه حضورش در این دیدار می‌گوید: بنده یکی از گزینه‌هایی بودم که شاید آخرین نفر برای دیدار، با او تماس گرفتند و وقتی گفتم هیچ سالی توفیق دیدار نداشتم، گفتند که باید حتماً در این دیدار حضور پیدا کنم؛ با توجه به اینکه شعر خوانده شده با موضوع غزه و فلسطین مظلوم مقتدر را قبلاً مسئولان و دوستان دیده بودند، گفتند که جا دارد این شعر را نزد رهبری بخوانیم.

سلیمیان با اظهار خرسندی بابت اینکه برای بار اول در این دیدار حضور پیدا کرده و با همان دفعه اول، شعرخوانی هم داشته، عنوان می‌کند: بسیاری از افراد، چندین بار در این دیدار حضور داشتند اما فرصت شعر خوانی پیدا نکرده بودند.

وی با اشاره به مطالبات رهبر انقلاب در این دیدار تصریح می‌کند: از مطالبات حضرت آقا، همان مطلبی بود که بعد از شعر بنده درباره ترجمه اشعار برای کشورهای دیگر بود که در صحبت‌های خود مفصل توضیح دادند، امروز نیاز داریم که حماسه، مقاومت و ابراز همدردی با مردم مظلوم غزه را به گوش همه برسانیم و بهترین رسانه برای این کار، شعر است؛ در واقع بُرد با طرفی است که رسانه قوی‌تری داشته باشد و حتی از موشک و پهپاد هم قوی‌تر است؛ ما نباید شعر را دست کم بگیریم؛ یکی از مطالبات ایشان این بود که رسانه شعر را قوی بدانیم، به آن قدرت دهیم و از آن غافل نشویم؛ مطالبه دیگر ایشان همان ترجمه اشعار بود که اشعار اینچنینی، ترجمه شود و به دست مبارزان و مردم فلسطینی برسد که قوت قلب بگیرند؛ این مورد، بسیار نکته مهمی بود که ایشان مطرح کردند و امید است امسال عملی شود.

این شاعر خاطرنشان می‌کند: مطالبه دیگر ایشان این بود که شعر واقعاً ارزش هنری داشته باشد یعنی صرفاً کلماتی که به نظم کنار یکدیگر چیده شده‌اند نباشد و قابل ارائه به صورت یک اثر هنری فاخر باشد؛ در روزگار خود می‌بینیم که بسیاری از افراد خودشان را به‌عنوان شاعر معرفی می‌کنند اما هنری ندارند و همین مورد باعث شده که ذائقه مخاطب اندکی تغییر کند و مردم از نظر پذیرش هنر به سطح پایینی برسند.

سلیمیان می‌افزاید: فکر می‌کنم مردم امروز باید کاملاً با سعدی و حافظ مأنوس باشند و نخواهند با یک سری شعرهای دم دستی و یا نظم که حضرت آقا به آن اشاره کردند، مشغول باشند؛ درواقع بتوانند صحیح و غلط را تشخیص دهند که این همت خود هنرمندان و شاعران را می‌طلبد.

این شعر باید قوت قلب مردم غزه باشد

وی ادامه می‌گوید: برای محقق شدن فرمایشات حضرت آقا، در درجه اول باید خود شاعران یک حرکت انقلابی در این زمینه داشته باشند و کسانی که در ترجمه اشعار تخصص دارند که آقا این کار را دولت محول کردند اما درهرصورت دولت هم باید از مردم و متخصصین کار کمک بگیرد تا آن‌ها سریع‌تر بتوانند این مهم را به نتیجه برسانند؛ حضرت آقا، شاعران را به مطالعه بیشتر توصیه کردند و اینکه ارزش هنری خود را بالا ببرند که با همت و تلاش و پشتکار محقق می‌شود؛ همچنین ایشان فرمودند که میراث قدرتمند ما در بحث رسانه، شعر است و باید معارفی مانند اخلاق، دین و تمدن را منتقل کند که امیدواریم مد نظر همه شعرا و شعر دوستان قرار گیرد.

این شاعر در پایان در خصوص نحوه سرودن شعری که در این دیدار خواند، توضیح می‌دهد: وقتی می‌خواستم درباره غزه، شعر بگویم با خودم گفتم که باید شعری بسرایی که اگر ترجمه شد و به دست مردم مظلوم غزه رسید، صرفاً ابراز همدردی و بیان زخم‌های آنان نباشد بلکه شعری ارائه دهم که احساس حماسه، قدرت و مقاومت را در آنان افزایش دهد و برایشان قوت قلب باشد؛ وقتی رهبری پس از شعر من فرمودند که اگر این شعرها ترجمه شود و به دست مردم برسد، غوغایی به پا خواهد کرد، بسیار خوشحال شدم که با نیت اینچنینی رفتم و ایشان هم دقیقاً این موضوع را بیان کردند؛ یاد حدیث «الاعمال بالنیات» افتادم و امیدوارم با ترجمه هنری، به نتایج نهایی مد نظر آقا برسد.


کد خبر 739446

دیگر خبرها

  • حمایت از تولید داخلی کشور را به یک قدرت اقتصادی تبدیل می‌کند
  • لزوم تقویت بنیان‌های فکری و معنوی دانشجویان و اساتید
  • ۱۲ فروردین تکمیل کننده نهضت و انقلاب امام‌ خمینی راحل می باشد
  • آیین اهتزار پرچم جمهوری اسلامی ایران درپایتخت مقاومت
  • هوشیار باشیم توطئه انشقاق بین مردم و نظام عملیاتی نشود
  • روز دهم فروردین، روز یادآوری حماسه عظیم مردم یزد در براندازی رژیم شاهنشاهی و یوم الله ۱۲ فروردین روز حیات طیبه انقلاب اسلامی
  • جزو آخرین گزینه‌ها برای حضور در این دیدار بودم / «الاعمال بالنیات» برایم معنا شد
  • امام حسن در جنگ با ایران شرکت نکرد / اگر امام حسن صلح نمی‌کرد، معاویه یوم‌المرحمه‌ی دوم را اجرا می‌کرد!
  • اتخاذ تمهیدات امنیتی، انتظامی و ترافیکی راهپیمایی روز قدس
  • امام خامنه‌ای: افغانستان از اصلی‌ترین مراکز فارسی است