Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خوزستان با اشاره موافقت شورای نگهبان، ستاد ملی کرونا و وزارت کشور برای بازگشایی شعب اخذ رای از ساعت هفت صبح روز جمعه 28 خرداد، گفت: بر اساس این تصمیم، رای گیری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا یک ساعت زودتر از معمول گذشته انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه چهارشنبه در ارتباط تلویزیونی با مردم خوزستان از شبکه سراسری شما و شبکه استانی اظهار کرد: مهمترین اولویت در برگزاری این دوره از انتخابات در استان رعایت پروتکل های بهداشتی است لذا در این رابطه با همکاری عوامل بهداشتی آموزش دیده توسط مراکز بهداشت و جمعیت هلال احمر استان، فاصله‌گذاری اجتماعی در شعب اخذ رای با جدیت مد نظر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه متناسب با شرایط هر شهرستان، نحوه نظارت‌ها و رعایت فاصله‌گذاری در شعب اخذ رای متفاوت است، گفت: بیشتر از ۳۰ درصد فضای شعب، اجازه ورود جمعیت به داخل محل رای گیری داده نخواهد شد.

استاندار خوزستان با تاکید بر آمادگی کامل عوامل اجرایی به منظور برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا در استان اظهار افزود: در تمام شعب اخذ رای، لوازم و تجهیزات مورد نیاز برای ضد عفونی محیط فراهم شده است.

سلیمانی دشتکی در بخش دیگری از سخنان خود به نشست‌های متعدد با سران، بزرگان، شیوخ و نماینده احزاب سیاسی موجود در خوزستان اشاره‌  و بیان کرد: در این نشست ها دغدغه‌های اقشار مختلف بیان شد و همگان بر حضور حداکثری در انتخابات ۲۸ خرداد تاکید کردند.

نماینده عالی دولت در خوزستان اضافه کرد: انتخابات این دوره در کشور و همچنین استان خوزستان به واسطه شرایط کرونایی نسبت به ادوار گذشته از تفاوت‌های بسیار زیادی برخوردار است و به همین دلیل فضای مجازی محور بیشتر تبلیغ کاندیداها بود.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه حضور کاندیداهای ریاست جمهوری و برگزاری اجتماع ها در این دوره نسبت به گذشته با محدودیت‌های زیادی همراه بود، ادامه داد: علاوه بر این نیز باید توجه نمود که مدارس و دانشگاه‌های کشور و استان خوزستان نیز تعطیل بودند؛ این در حالی است که این مراکز همیشه مرکز ثقل رویدادهای سیاسی و انتخاباتی بوده‌‎اند با این وجود شاهد تبلیغات گسترده نامزدها در فضای مجازی هستیم و جوانان در این زمینه محوریت را بر عهده داشته‌اند.

او با بیان اینکه همزمانی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا می‌تواند باعث حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای شود، افزود: تعداد کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر در خوزستان حدودا سه هزار و ۴۰۰ نفر هستند. این تعداد کاندیدا برای کسب بیش از ۴۷۰ کرسی رقابت‌های تبلیغاتی کردند. همچنین بیش از ۱۰ هزار ۶۰۰ نفر کاندیدای شوراهای روستا برای کسب ۶ هزار کرسی در استان خوزستان به رقابت پرداخته‌اند.

سلیمانی دشتکی تعداد واجدین شرایط رای در استان بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد بیش از ۹۷ هزار نفر رای اولی هستند.

نماینده عالی دولت در خوزستان به افزایش ۱۵ درصدی شعب اخذ رای در استان به منظور رعایت دستورالعمل های بهداشتی اشاره‌ کرد و افزود: تعداد چهار هزار و ۱۸۳ شعبه اخذ رای در روز ۲۸ خرداد از ساعت هفت صبح تا ۱۲ شب فعالیت خواهند کرد.

استاندار خوزستان در پایان با تاکید بر اینکه رای دهندگان ضمن رعایت الزام های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی حتما خودکار شخصی به مراه داشته باشند، بیان کرد: کار اخذ رای بعد از ساعت ۱۲ شب از همه حاضران در شعبه(با بسته شدن در شعب) انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است که در این دوره از بین سه میلیون و ۶۳۵ هزار و ۶۳۵ نفر خوستانی واجد شرایط رای دادن، تعداد یک میلیون و ۸۳۷ هزار و ۹۳۷ نفر را جمعیت آقایان و یک میلیون و ۷۹۷ هزار و ۶۹۸ نفر را بانوان تشکیل می دهند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ریاست جمهوری شوراهای شهر و روستا استاندار خوزستان صندوق های رای رای اولی ها برنا خوزستان انتخابات 1400 کرونا ویروس انتخابات در خوزستان استاندار خوزستان ریاست جمهوری شوراهای شهر شهر و روستا شعب اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۳۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رقابت بیش از ۲۳ هزار هرمزگانی در مرحله نخست کنکور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در هرمزگان گفت: آزمون کنکور رشته‌های زبان و هنر هم با دو هزار و ۶۰۰ نفر عصر امروز ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه برگزار می‌شود.
شهرام گلزاری افزود: ۲۳ هزار و ۲۹۸ داوطلب هرمزگانی در پنج گروه امتحانی در مرحله نخست کنکور نام نویسی کرده اند.

بیشتر بخوانید؛ فرصت دوباره برای نام نویسی کنکور
وی با اشاره به اینکه داوطلبان ۶۹ درصد خانم و ۳۱ درصد آقا هستند، افزود: از این شمار ۱۶ هزار و ۶۹ تن خانم و ۷ هزار و ۲۲۹ تن آقا هستند.
نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در هرمزگان گفت: کنکور رشته علوم تجربی هم روز جمعه هفتم اردیبهشت ساعت ۸ صبح برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه داوطلبان کارت ورود به جلسه و مدرک شناسایی عکس دار همراه داشته باشند، افزود: داوطلبان یک ساعت پیش از شروع آزمون در محل حضور داشته باشند و از آوردن لوازم الکترونیکی، تلفن همراه، ساعت هوشمند و خوراکی خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد
  • آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس
  • قبض برق کسانی که کولر گازی دارند، چقدر افزایش می‌یابد؟
  • آغاز رقابت بیش از ۲۳ هزار هرمزگانی در مرحله نخست کنکور
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰
  • جمالپور: حق کشتی فرنگی خوزستان داشتن ۲ مربی در المپیک است
  • هشدار جدی عربستان درباره حج
  • لیست رویایی تیم ملی ایتالیا برای لیگ ملت‌ها؛ حضور یک بازیکن آمریکایی!
  • ماجرای دنباله دار افزایش ۵۰ درصدی قیمت پژو پارس؛ وزیر صمت و شورای رقابت چه می گویند؟ | قیمت های جدید را ببینید
  • آغاز تعیین حدود مرز‌های ارمنستان با جمهوری آذربایجان