Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-03-28@11:54:01 GMT

ارزهای دیجیتال چطور کار می کنند؟

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۶۳۵۵۳

ارزهای دیجیتال چطور کار می کنند؟

ارز دیجیتال یا رمز ارز، ارز هایی هستند که با پروتکل های رمز گذاری شده طراحی شده اند و احتمال تقلب و کلاهبرداری حین تراکنش در آنها بسیار کم است.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از بهار نیوز، بازار ارزهای دیجیتال که دهمین سال رو پشت سر می گذارد هم اکنون از محبوبیت زیادی برخوردار است و افراد زیادی خواستار خرید ارز های دیجیتال شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارز دیجیتال یا رمز ارز، ارز هایی هستند که با پروتکل های رمز گذاری شده طراحی شده اند و احتمال تقلب و کلاهبرداری حین تراکنش در آنها بسیار کم است.

مهمترین ویژگی های ارز های دیجتال نامتمرکز بودن آنهاست. هیچ سازمان دولتی یا نهاد خاصی ارز های دیجیتال را تحت کنترل خود ندارد.

بلاک چین شبکه ی گسترده ای است که رمز ارزها در بستر آن مبادله می شوند.

انواع مختلف رمز ها ایجاد شده اند و تنوع بسیار بالای آنها برای اقناع هر فردی برای سرمایه گذاری کافی است.

دیگر مزیت ارز دیجیتال سهولت سرمایه گذاری و در دسترس بودن امکانات برای شروع خرید و فروش ارز دیجیتال در این بازار است، به این صورت که شما تنها با نصب یک کیف پول و ایجاد حساب در صرافی آنلاین می توانید به خرید و فروش رمز ارز در کمتر از نیم ساعت بپردازید.

 

ارزهای دیجیتال چطور کار می کنند؟

همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد، رمز ارز ها بر بستر بلاک چین کار می کنند به این معنی که با انجام و تایید یک تراکنش یک بلوک به بلوک های قبلی اضافه می شود و یک مشخصه به نام هش به هر بلوک اختصاص داده می شود که اختصاصی برای هر بلوک توسط حل مسائل ریاضی پیشرفته ایجاد می شود که این اختصاصی بودن هش امکان تقلب و کلاهبرداری را به شدت کاهش می دهد به طوری که عملا آنقدر هزینه ی دستکاری شبکه برای تبهکار بالاست که رقبتی به آن پیدا نمی کند.

تا اینجا با کلیت ارز های دیجیتال اشنا شدیم، در ادامه به نحوه ی خرید و فروش ارزهای دیجیتال می پردازیم.

پس از ایجاد یک کیف پول برای نگه داری ارز دیجیتال که به صورت رایگان برای انواع پلتفرم ها(تلفن همراه، لپ تاپ، وبسایت) موجود است. به یک صرافی آنلاین نیازمندیم تا به حساب کیف پولمان ارز دیجیتال مورد نظرمان را واریز کند.

هنگامی که حساب صرافی آنلاین خود را شارژ کردید،آدرس دریافت ارز مورد نظر در کیف پولتان را وارد کنید سپس منتظر بمانید تا تراکنش شما تایید شود. این مدت زمان تا تایید تراکنش صرف چه چیزی می شود؟

تایید تراکنش توسط ماینر ها انجام می شود تا در نهایت هش(hash) اختصاصی معامله به دست آید.

در واقع پس از ارسال درخواست انجام تراکنش این درخواست باید توسط یک ماینر روی شبکه ی بلاکچین انتخاب شود و تا قبل از آن در استخر تراکنش های تایید نشده باقی می ماند.

زمانی که یکی از ماینر ها تراکنش مورد را انتخاب کرد آن را به شکل یک بلاک در می آورد که شامل اطلاعات دیگری هم چون زمان انجام تراکنش و ... است.

ماینر ها بررسی می کنند که تراکنش مورد نظر قابل اجرا است و در نهایت با افزودن آن بلوک خود،بلوکی از تراکنش ها را ایجاد می کنند. برای اضافه کردن این بلاک از تراکنش به یک امضا نیاز است که به آن اثبات کار می گویند و با حل یک مسئله بسیار پیچیده انجام می شود.

ماینری که اولین امضای واجد شرایط را پیدا کند آن را برای سایر ماینر ها منتشر می کند.

و صحت امضا توسط دیگر ماینر ها تایید می شود و پس از تایید، این بلوک به بلاک چین اضافه می شود.

برای بیشتر ارز ها این مکانیسم که به آن الگوریتم اجماع گفته می شود انجام می شود.

پس از اتمام این فرایند که اکثرا مدت زمان کوتاهی طول می کشد، رمز ارز مورد نظر شما به کیف پولتان اضافه شده است.

 

می تواند ارز هایتان را به دید بلند مدت نگه داری کرده و یا انها را به یکدیگر تبدیل کنید.

فروش رمز ارز ها به صرافی نیز به سهولت و در کمترین زمان ممکن قابل انجام است.

ادرس صرافی آنلاین برای دریافت رمز ارز را کپی کرده و در قسمت ارسال ارز در کیف پول خود وارد کنید و با مشخص کردن مقدار ارز انتقال داده شده تایید انجام انتقال را بزنید. پس از انجام تراکنش می تواند در مدت زمان کوتاه معادل ریالی ارز مورد نظرتان را دریافت کنید.

خرید و فروش ارز های دیجیتال یکی از بازار های مالی قابل اعتماد به شرط داشتن استراتژی و دانش کافی است.

 

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ارز رمز رمز دیجیتال مبادله ارز رمز رمزگذاری اخبار ارز رمز ارز های دیجیتال ارزهای دیجیتال صرافی آنلاین ارز دیجیتال خرید و فروش ماینر ها شده اند کیف پول رمز ارز ارز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۳۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزایای خیابان‌های دیجیتال برای شهرها

فناوری‌ها و استارتاپ‌های نوظهور به‌تازگی روی راه‌حل‌هایی برای ایجاد خیابان‌های دیجیتال کار می‌کنند تا آن‌ها را به محلی ایمن‌تر و البته کارآمدتر برای همه کاربران از جمله عابران پیاده، دوچرخه‌سواران و رانندگان تبدیل کنند و در نتیجه، طراحی شهری، برنامه‌ریزی و اقتصاد شهری را بهینه سازند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، خیابان‌های دیجیتال، مناطقی هستند که برای انواع کاربران از جمله عابران پیاده، دوچرخه‌سواران و رانندگان طراحی شده‌اند تا بتوانند با کمک سیستم‌های فیزیکی‌سایبری به طور ایمن و کارآمد از آنها استفاده کنند. خیابان‌های دیجیتال ترکیبی از زیرساخت‌های سنتی خیابان‌های عمومی و فناوری هوشمند هستند که خیابان‌های سنتی را بسیار ایمن‌تر و کارآمدتر می‌کنند. در دسترس بودن بی‌درنگ مکان‌های پارکینگ خیابانی، نمونه‌ای عالی از خیابان‌های دیجیتال است.

استفاده از سیستم‌های فیزیکی‌سایبری باعث کاهش ازدحام و مشکلات مربوط به پارکینگ می‌شود و عمدتاً مدیریت جاده را بهبود می‌بخشد که منجر به کاهش تعداد تصادفات رانندگی، میزان آلودگی و زمان صرف‌شده در ترافیک می‌شود و به داشتن جامعه‌ای سالم‌تر کمک خواهد کرد. بنابراین، بزرگترین مزیت خیابان‌های دیجیتال این است که شهرها می‌توانند با دریافت داده‌های بی‌درنگ و تجزیه‌وتحلیل مستمر وضعیت خیابان، چالش‌های ترافیکی را به سرعت مدیریت کنند و در صورت نیاز زیرساخت‌های خیابان را بهبود بخشند و از این طریق جاده‌ها را برای همه کاربران ایمن‌تر نگه دارند. در ادامه راه‌حل‌های برتر خیابان‌های دیجیتال عنوان می‌شود که هرکدام متناسب با شرایط و نیازهای جامعه قابل اجرا هستند.

روشنایی هوشمند خیابان

روشنایی خیابانی که به‌طور خودکار با زمان حضور کاربر سازگار شود، در مقایسه با برنامه‌ریزی سنتی روشنایی مبتنی بر زمان‌بندی، هزینه‌ها را بسیار کاهش می‌دهد و مصرف انرژی مبتنی بر تقاضا را بهینه می‌کند. چراغ‌های خیابانی هوشمند مجهز به حسگرهای حضور و نور محیط هستند تا در زمان حضور عابران پیاده روشن شوند و با توجه به تعداد کاربران و موارد کاربری، میزان نور چراغ را برای روشنایی خیابان تنظیم کنند. این چراغ‌ها به یک شبکه هوشمند متصل هستند که بر عملکرد صحیح و خرابی آنها نظارت دارد. میامی آمریکا با بیش از ۵۰۰ هزار، پاریس با بیش از ۲۸۰ هزار و مادرید با بیش از ۲۲۵ هزار از جمله شهرهایی هستند که از روشنایی هوشمند بهترین استفاده را می‌کنند.

مبلمان شهری هوشمند

مبلمان شهری هوشمند شامل نیمکت‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس، ایستگاه‌های دوچرخه و مکان‌های شارژ وسایل الکتریکی هستند که با دسترسی به اینترنت و جمع‌آوری داده‌ها در مورد ترافیک عابران پیاده و استفاده از امکانات عمومی، خدمات مناسب را در اختیار شهروندان قرار می‌دهند. یک شرکت کروات، نیمکت‌های هوشمند مقاوم در برابر آب‌وهوا و وندالیسم‌های (خرابکاری‌های) خیابانی تولید کرده است که مسقف با پنل‌های خورشیدی هستند و پورت‌های USB و شارژرهای بی‌سیم را در دسترس کاربران قرار می‌دهند. سنسورهای این نیمکت‌ها، اطلاعاتی در مورد پارامترهای هوا، میزان و شرایط استفاده از نیمکت، وضعیت سیستم، تعداد دستگاه‌های شارژ شده و دیگر موارد مهم را جمع‌آوری می‌کنند و آنها را در اختیار صاحبان نیمکت قرار می‌دهند تا بر اساس آنها تصمیم‌گیری کنند.

شارژر بی‌سیم خودروهای الکتریکی

شارژ بی‌سیم خودکار جایگزینی برای شارژ پلاگین است که برای شارژ باتری‌های وسایل نقلیه الکتریکی مختلف پاسخگو است و امکان افزایش محدوده رانندگی را نیز فراهم می‌کند. برای مثال، اتوبوس‌های برقی را می‌توان در ایستگاه‌ها شارژ کرد تا تأثیری بر برنامه مسیرشان نداشته باشد. یک شرکت آمریکایی یک شارژر القایی ساخته است که امکان شارژ وسایل نقلیه الکتریکی را بدون نظارت و تحت هر شرایط آب‌وهوایی فراهم می‌کند. این شارژر انرژی الکتریکی را از طریق هوا، آب و یخ به دستگاه‌ها منتقل می‌کند.

کانتینرهای زباله زیرزمینی

در یک خیابان دیجیتال، جمع‌آوری زباله به صورت هوشمند انجام می‌شود، مثلاً با نصب حسگرها روی سطل زباله، زمانی که پر باشد، سیگنال مربوطه را برای کامیون‌های جمع‌آوری زباله ارسال می‌کند و از این طریق باعث تردد کمتر کامیون‌ها و بهینه‌سازی هزینه‌های جمع‌آوری زباله می‌شوند. استفاده از کانتینرهای زباله با امکان پرس زباله داخلی یکی دیگر از روش‌های کاهش تعداد دفعات تخلیه است که در بعضی خیابان‌ها انجام می‌شود.

یک شرکت ترکیه‌ای، کانتینرهای زباله مخصوص خیابان طراحی کرده است که زیر زمین قرار می‌گیرند و به این ترتیب با کاهش حجم فضای اشغال‌شده در سطح خیابان، باعث صرفه‌جویی در فضای خیابان و کاهش آلودگی بصری می‌شوند. این کانتینرها به نحوی طراحی شده‌اند که از نشت شیرابه زباله جلوگیری می‌کند و همچنین یک سیستم کنترل از راه دور دارد که به راننده کامیون جمع‌آوری زباله اجازه می‌دهد تا خالی کردن سطل را مستقیماً از داخل کامیون انجام دهد.

پارکینگ‌های دیجیتال

حدود یک‌سوم ترافیک شهری، ترافیک حاصل از خودروهایی است که در جستجوی جای پارک هستند. گاراژهای پارکینگ دیجیتال، مجهز به سنسورها و دوربین‌هایی هستند که اطلاعات مربوط به تعداد جای پارک موجود را به مرکز کنترل داده ارسال می‌کند و این داده‌ها از طریق اپلیکیشن‌های پارکینگ در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد و به آنها کمک می‌کند بدون صرف وقت در صف‌های پارکینگ، جای پارک پیدا کنند. پرداخت هزینه جای پارک را نیز می‌توانند مستقیماً از طریق گوشی هوشمند خود انجام دهند. علاوه بر این، داده‌های مربوط به فضای خالی برای پارکینگ برای نشان دادن اطلاعات مربوط در وب‌سایت‌ها و برنامه‌های عمومی استفاده می‌شود تا ترافیک مسیرهای منتهی به پارکینگ را پیش‌بینی کنند.

شهر باسک اسپانیا برای تسهیل پیدا کردن مکان پارک توسط معلولان، حسگرهایی را در مکان‌های مخصوصی تعبیه کرده که به اپلیکیشن ویژه‌ای متصل است و هنگام خالی بودن، اطلاعات جای پارک را به معلول ارسال می‌کند تا بدون هیچ دردسری به آنجا وارد شود.

چراغ‌های راهنمایی دیجیتال

چراغ‌های راهنمایی دیجیتال از دوربین‌هایی استفاده می‌کنند که جریان ترافیک را کنترل می‌کنند و آن را در علائم راهنمایی‌ورانندگی منعکس می‌کنند. به این ترتیب اگر ترافیک سنگین باشد، چراغ راهنمایی سریع‌تر به سبز تغییر می‌کند و اگر ترافیک نسبتاً روان باشد، چراغ قرمز طولانی‌تر می‌شود.

حمل‌ونقل هوشمند

یک خیابان دیجیتال از حمل‌ونقل چندوجهی پشتیبانی می‌کند. اگر مسئولان شهری بدانند چند نفر در یک مکان هستند و چه زمانی آنجا هستند، می‌توانند خدمات موثرتری به مردم ارائه دهند. اتوبوس‌های شهری به یک مرکز کنترل داده متصل می‌شوند و مردم می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت یا اپلیکیشن مربوطه، به اطلاعات لحظه‌ای درباره زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه دسترسی داشته باشند. همچنین فناوری‌های استفاده شده در خیابان‌های دیجیتال، شهرداری را قادر می‌سازد تا با مدیریت تردد مردم، وسایل نقلیه و دوچرخه‌ها، به کاهش تراکم ترافیک کمک کنند و سلامت سفرهای روزانه را ارتقا دهند. به عنوان مثال، در صورت بسته شدن یک خیابان و یا بروز مشکلات ترافیکی، مسیر جایگزین به شهروندان پیشنهاد می‌شود. در نهایت، حمل‌ونقل خودران نمونه‌ای عالی از کاربرد فناوری هوشمند در یک شهر است.

شهر اقتصادی ملک عبدالله عربستان از یک شبکه حمل‌ونقل کارآمد در داخل شهر بهره می‌برد که شامل جابه‌جایی از طریق اتوبوس‌های تقاضامحور و ون‌های الکترونیکی همراه با گزینه‌هایی برای اسکوترهای دوچرخه و سه‌چرخه، دوچرخه‌های مکانیکی و دوچرخه‌های برقی می‌شود.

راه‌حل‌های هوشمند پارک در خیابان و خارج از خیابان نیز ادغام می‌شوند و به افراد اجازه می‌دهند تا از طریق یک برنامه تلفن‌همراه هوشمند، برای خود سواری موقت و جای پارک رزرو کنند. به این ترتیب ساکنان و بازدیدکنندگان می‌توانند صرف‌نظر از این‌که در حال تردد به محل کار هستند یا صرفاً به گردش در شهر می‌پردازند، یک تجربه جابه‌جایی یکپارچه داشته باشند.

تأثیر خیابان‌های دیجیتال بر محیط زیست

خیابان‌های دیجیتال با کنترل تردد وسایل نقلیه، افزایش استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی و مدیریت بهتر شبکه حمل‌ونقل سهم عظیمی در کاهش انتشار دی‌اکسیدکربن و سایر گازهای گلخانه‌ای دارند. تمرکز این خیابان‌ها بر استفاده انرژی از منابع پایدار است و نمونه آن را می‌توان در سایبان‌های ایستگاه‌ها و نیمکت‌هایی مشاهده کرد که به پنل خورشیدی مجهز شده‌اند. این موضوع در ساختمان‌ها و خانه‌های یک خیابان دیجیتال نیز قابل اجرا است. به علاوه، روشنایی هوشمند این خیابان‌ها به کاهش چشمگیر مصرف برق کمک می‌کند.

مسئولان شهری می‌توانند سنسورهای کیفیت هوا را روی تجهیزات خیابانی نصب کنند و با جمع‌آوری داده‌های لازم در مورد آلودگی و سایر مشکلات زیست‌محیطی هشدارهای اولیه را اعلام کنند. آنها می‌توانند در صورت افزایش سطح آلودگی از آستانه تعیین‌شده، اقدامات مدیریتی لازم را برای کنترل تردد در خیابان‌ها و معرفی مسیرهای جایگزین انجام دهند.

دمای هوا در شهرها بیشتر از مناطق اطراف است و این افزایش دما در بعضی مناطق شهر بیشتر مشاهده می‌شود که به آن جزایر گرمایی گفته می‌شود. به کمک سنسورهای نصب‌شده می‌توان محل این جزایر گرمایی را روی نقشه مشخص کرد و راه‌حل‌های مناسب را برای برنامه‌ریزی شهری این مناطق اجرا کرد.

ایمنی و مراقبت در خیابان‌های دیجیتال

یکی از جنبه‌های مهم خیابان‌های دیجیتال، ایجاد احساس امنیت در بین مردم است که به کمک سنسورهای مختلف، هم برای امنیت اموال عمومی و هم برای حفظ امنیت شهروندان حاصل می‌شود. این سنسورها شامل دزدگیر، دوربین‌های نظارتی، سیستم تشخیص حریق و سامانه هشدار سیل هستند که داده‌های لازم را در اختیار مجریان قانون، مدیران شهری، بخش کمک‌های اضطراری و یا کاربرهای شخصی قرار می‌دهند. به این ترتیب با پیشگیری یا کاهش خطرات و پیامدهای حوادث نامطلوب از جمله تصادفات، آلودگی محیط زیست و بلایای طبیعی به افزایش ایمنی در شهر کمک می‌کنند.

در بعضی خیابان‌ها نوعی سنسور مخصوص برای مشاهده سلامت افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد که داده‌های مبتنی بر نیاز به فوریت‌های پزشکی مانند افتادن و بلندنشدن فردی را تشخیص داده و برای متخصصان ارسال می‌کند. سنسورهای تشخیص کیفیت هوا نیز می‌توانند با اعلام شرایط هشدار برای بیماران تنفسی، مانع از تردد این افراد در مناطق با کیفیت هوای پایین شوند و مدیران شهری اقدامات لازم برای مدیریت شرایط را به سرعت انجام دهند.

طراحی شهری کارآمدتر به کمک فناوری دیجیتال

از آنجایی که داده‌های استفاده شده در خیابان‌های دیجیتال به صورت بلادرنگ و دقیق هستند، امکان برنامه‌ریزی بهینه برای کاربری زمین را فراهم می‌کنند. داده‌های حاصل از خدمات حمل‌ونقل، مهندسی و برنامه‌ریزی در یک پلت‌فرم گسترده ترکیب می‌شوند، تجزیه‌وتحلیل و تجسم شهر به عنوان یک کل را بهبود می‌بخشد و برنامه‌ریزی کاربری زمین را به طور چشمگیری بهینه می‌کنند.

داده‌های ترافیکی که توسط روشنایی خیابان جمع‌آوری می‌شود، می‌تواند مکان مناسب را برای راه‌اندازی یک رستوران جدید در یک محله نوسازی‌شده نشان دهد. داده‌های مربوط به تراکم مسیرهای عابر پیاده نیز می‌تواند به کارآفرینانی کمک کند که می‌خواهند یک فروشگاه جدید باز کنند. علاوه بر این، تخمین‌های اندازه جمعیت می‌تواند برای واکنش مؤثر به اختلالات عمومی و اعزام کارکنان پاک‌سازی پس از رویدادها مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبر 739071

دیگر خبرها

  • سوئیفت و راه‌اندازی پلتفرم جدید برای ارز دیجیتال بانک‌های مرکزی
  • کشف کلاهبرداری میلیاردی به شیوه خرید ارز دیجیتال در کازرون
  • تهدید بمب گذاری در بیش از ۵۰ مؤسسه آموزشی در پاریس
  • کشف ۵ دستگاه ماینر غیرمجاز قاچاق در مراغه
  • ایلان ماسک، FREN، Doge، میم کوین ها، و داستان همیشگی
  • گوگل از عملکرد خود در اروپا دفاع می کند
  • کشف ۳۳ دستگاه ماینر توسط ماموران پاسگاه انتظامی کوی لور اندیمشک
  • فروردین ۱۳۵۷؛ ریال ایران دوازدهمین ارز معتبر جهان شد
  • امکان بهره‌گیری از وام‌های بلمبارد برای ترید در بازارهای فیوچرز
  • مزایای خیابان‌های دیجیتال برای شهرها