Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – اکرم شعبانی؛  بیانیه فدرال رزرو پس از پایان جلسه کمیته بازار آزاد مبنی بر احتمال افزایش دوباره نرخ بهره تا سال ۲۰۲۳ موجب شکل گیری روند نزولی شدیدی در بازار فلزات گرانبها شد و طلا در پایین‌ترین سطح قیمت چهار هفته گذشته قرار گرفت. بر این اساس طلای آتی آگوست با کاهش ۴۰. دلاری به قیمت ۱۸۱۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴۰ دلار در هر اونس و نقره آتی جولای در بازار کومکس نیویورک با کاهش ۱.۰۷۸ دلاری به قیمت ۲۶.۹۵ دلار در هر اونس معامله شد.

همانطور که انتظار می‌رفت سیاست‌های پولی ایالات متحده در پایان جلسه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو بدون تغییر باقی ماند. با این حال مقامات بانک اعلام کردند که درحال‌حاضر احتمال افزایش نرخ بهره پیش از زمان پیش‌بینی شده و تا پایان سال ۲۰۲۳ تقویت شده است. سیزده نفر از ۱۸ مقام فدرال رزرو درحال‌حاضر باور دارند که نرخ بهره تا سال ۲۰۲۳ بار دیگر افزایش می‌یابد. این در حالی است که پیشتر ۷ مقام بانک بر این مسئله تاکید کرده بودند. به نظر می‌رسد تقویت اقتصاد آمریکا همزمان با کاهش همه‌گیری کرونا باعث تغییر دیدگاه بیشتر مقامات فدرال رزرو شده است. در مبحث تورم نیز مقامات بانک بر این باورند که اگرچه قیمت‌ها روند افزایشی در پیش گرفته اما نکته این است که همچنان نمی‌توان این روند تورمی را مشکل ساز خواند. بانک فدرال رزرو پیش‌بینی کرده است که تورم سالانه در پایان سال ۲۰۲۱ به ۳.۴ درصد می‌رسد که نسبت به پیش‌بینی ۲.۴ درصدی اوایل امسال افزایش ۱ درصدی داشته است.

بیانیه فدرال رزرو بر شاخص‌های سهام ایالات متحده نیز تاثیرگذار بود. هر سه شاخص اصلی در پی بیانیه منتشر شده بانک مرکزی ریزش کردند.

گزارش‌های وسط هفته بیانگر آن است که چین قصد دارد قیمت کامودیتی‌هایی را که دچار تورم شده‌اند، کنترل کند. پس از اینکه قیمت مس، سنگ آهن و زغال‌سنگ اخیرا به شکل قابل توجهی افزایش یافت، دولت چین سعی دارد در بازار این کالاها مداخله کند. کمیسیون نظارت و مدیریت دارایی‌های دولتی چین (ساساک) در همین راستا به شرکت‌ها و مشاغل دستور داده تا با نظارت بر مسائل موجود، مواجهه خود را با بازارهای کالایی خارجی محدود کنند. بر این اساس به شرکت‌ها دستور داده شده که موقعیت‌ها و قراردادهای آتی خود را به ساساک گزارش دهند. چین همچنین اعلام کرده که اداره ملی ذخایر غذایی و استراتژیک این کشور به زودی برخی از انبارها از جمله مس، آلومینیوم و روی را آزاد خواهد کرد. بر اساس این گزارش قرار است این اقلام از این پس مستقیما در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد. بر همین اساس بازارهای آتی مس بلافاصله با صف فروش روبه‌رو شد.

در بازارهای مهم خارجی، روز گذشته به دنبال انتشار بیانیه فدرال رزرو شاخص دلار آمریکا روند افزایشی قابل توجهی در پیش گرفت. قیمت نفت خام نیمکس پس از دستیابی به بالاترین سطح قیمت دو سال و نیم گذشته یعنی ۷۲.۸۳ دلار در هر بشکه، روز گذشته اندکی عقب نشینی کرد و به قیمت ۷۲ دلار در هر بشکه معامله شد. همچنین بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری آمریکا با افزایش در محدوده ۱.۵۴۶ درصدی معامله شد.

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی روند نزولی معاملات آتی طلای آگوست از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. همچنین روند افزایشی ۹ هفته‌ای در نمودارهای میله‌ای روزانه به طور کلی نفی شده است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت ۱۹۰۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی فنی ۱۸۰۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا ۱۸۵۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۱۸۶۶ دلار در هر اونس عنوان شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست طلا ۱۸۰۰ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم ۱۷۹۰ دلار در هر اونس است.

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

روند نزولی معاملات آتی نقره جولای از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. همچنین روند صعودی ۹ هفته‌ای در نمودارهای میله‌ای روزانه به طور کلی منتفی شده است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت فنی و بالاترین سطح قیمت معاملات ماه می‌یعنی ۲۸.۹۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی کامل ۲۶ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته جاری یعنی ۲۸.۱۶ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۲۸.۴۴۵ دلار در هر اونس مشاهده شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست نقره بر روی ۲۶.۵۰ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم بر روی ۲۶ دلار در هر اونس قرار گرفته است.

پربیننده ترین پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۷خرداد / بازار ارز در وضعیت حساس قیمت دلار ۲۷ خرداد ماه۱۴۰۰ قیمت دلار ۲۶ خرداد ماه۱۴۰۰ دلار در انتظار فصل جدید پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۶ خرداد / نگرانی معامله‌گران از تغییر ورق بازار

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بازار طلا دلار در هر اونس و سطح بیانیه فدرال رزرو بالاترین سطح قیمت سطح پشتیبانی سطح مقاومت قیمت دلار پیش بینی هدف بعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۳۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت دلار بازار مسکن را به کدام سو می‌برد؟

بازار مسکن از بازار‌های سنتی محبوب است که مردم همواره آن را به عنوان کالای سرمایه‌ای مطمئن می‌شناسند.

به گزارش ایلنا، مسکن از جمله کالا‌هایی است که حتی اگر تقاضایی در قبال عرضه وجود نداشته باشد، امکان افزایش قیمت آن و ایجاد رکود تورمی در این بازار وجود دارد. حالتی که برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند با ادامه افزایش نرخ دلار، امکان تکرار آن در بازار مسکن وجود دارد.

شکاف قیمت مسکن و درآمد مردم

از یک دهه گذشته فاصله قیمت مسکن و درآمد مردم هر روز بیشتر شد به‌طوریکه امروز به یک شکاف تبدیل شده و همین امر عامل رکود بازار مسکن شده، چراکه قدرت خرید مردم به خرید خانه‌ای با قیمت میانگین ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان (در شهر تهران) نمی‌رسد.

ما در حالی که مشتری برای خانه‌های عرضه شده بازار وجود ندارد و در شرایط طبیعی در مقابل افزایش عرضه و کاهش تقاضا قیمت کالا باید کاهش پیدا کند، اما مسکن با تاثیرپذیری از سایر عوامل به ویژه نرخ دلار گران‌تر می‌شود.

خیز صعودی بازار مسکن با رشد قیمت دلار

در شرایطی که قیمت مسکن در ۸ ماه اول سال گذشته کنترل شد و بازار از نوسانات قیمتی در امان بود، اما با رشد قیمت ارز، بازار مسکن هم خیز صعودی را برداشت. کارشناسان مسکن می‌گویند بازار مسکن با فاصله‌ای از افزایش نرخ دلار اثر می‌پذیرد و اثر رشد نرخ دلار را پس از گذشت مدتی در این بازار می‌توان دید.

همزمان با شروع سال جدید اعلام نرخ تورم خود عامل اثرگذار در قیمت‌گذاری در بازار مسکن است و می‌دانیم که در کشورمان همواره بین عرضه و تقاضای واقعی فاصله‌ای وجود دارد، اما عامل مهمی که اجازه رشد افسارگسیخته قیمت‌ها را در بازار مسکن نمی‌دهد، درآمد خانوار و قدرت ضعیف خرید در جامعه است بطوریکه طبق گفته دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران میزان قرارداد خرید اولی‌ها در بازار به حداقل ممکن رسیده است.

باید دید در ابتدای سال جدید کفه ترازوی کدام عامل سنگین‌تر است و کدام عامل بیشترین اثرگذاری را در تعیین قیمت‌ها در بازار مسکن خواهد داشت.

از آنجایی که مرجع قیمت‌گذاری‌ها بازار مسکن، پایتخت است و تغییرات قیمتی از بازار مسکن تهران به سایر شهر‌ها سرایت می‌کند در جدول زیر قیمت خانه در محله‌های مختلف تهران بررسی می‌شود.

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت
  • سقوط بیت‌کوین
  • ثبات قیمت جهانی طلا همچنان پابرجاست
  • افزایش قیمت دلار بازار مسکن را به کدام سو می‌برد؟
  • فوری؛ خرید و فروش مسکن متوقف شد/ ترکش دلار ۶۰ هزار تومانی، بازار مسکن را فلج کرد
  • قیمت طلا سقوط کرد/ آخرین قیمت ها در بازار طلا و سکه
  • قیمت طلا یک کانال سقوط کرد | آخرین قیمت ها در بازار طلا و سکه
  • قیمت جهانی طلا از دلار جلو زد