Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@19:59:00 GMT

رئیس خانه مطبوعات ایلام دار فانی را وداع گفت

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۶۴۰۰۳

رئیس خانه مطبوعات ایلام دار فانی را وداع گفت

محبوب رستمزاد دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: عصر امروز شامی شهبازی بدون علائم حیاتی به بیمارستان قائم انتقال داده شده است. 

وی با بیان اینکه علت مرگ ایست قلبی تنفسی بوده است، افزود: تلاش‌های پرسنل بیمارستان و انجام cpr بر روی وی بی‌تاثیری بوده و جان به جان آفرین تسلیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

گفتنی است؛ سامی شهبازی سرپرست دفتر روزنامه رسالت، رئیس خانه مطبوعات استان و یکی از پیشکسوتان رسانه‌ای بوده است. 

انتهای پیام/ 970877

منبع: فارس

کلیدواژه: روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی رئیس خانه مطبوعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۴۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه ثبت اختراع شد

اختراع کاربردی دانشجوی دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان، با عنوان دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه {زنبور عسل} مجهز به سنسور بیهوشی از سوی مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت شد.

به گزارش ایسنا، مصطفی شهبازی‌پاچال، دانشجوی دکترای دامپزشکی دانشگاه لرستان و اهل شهرستان دلفان گفت: یکی از ظرفیت‌های استان لرستان، زنبورداری و تولید عسل است؛ اختراع اینجانب در راستای این ظرفیت‌ها و ارتقای تولید است.

شهبازی‌پاچال افزود: «نژاد زنبورهای ایرانی دارای ضعف‌هایی است؛ تلاشم این بوده است با این اختراع، ضعف‌ها رفع شود».

وی ادامه داد: نژادهای مختلف زنبور در جهان را مورد بررسی علمی و تحقیقاتی قرار دادم؛ با تلقیح مصنوعی می‌توان در نژاد مورد نظر، نقاط ضعف را برطرف کرد.

دانشجوی دکترای دامپزشکی دانشگاه لرستان، اظهار داشت: رفتار نیش‌زنی زنبورهای بومی ایران، شدید است؛ این یک ضعف است؛ زیرا رغبت زنبوردار برای رسیدگی به کندوها، کمتر می‌شود؛ دستگاه اختراع شده توسط اینجانب، براساس تلقیح مصنوعی، باعث رفع این ضعف می‌شود.

شهبازی‌پاچال ادامه داد: توانایی زنبورهای بومی برای سپری‌نمودن فصل سرد زمستان، پایین است؛ به همین علت، در فصل زمستان، زنبورداری بومی بدون تلقیح مصنوعی، بین 40 تا 50 درصد تلفات دارد؛ این، یک نقطه ضعف است؛ با تلقیح مصنوعی از طریق دستگاه مذکور، این ایراد رفع خواهد شد.

وی، خاطرنشان کرد: «زادآوری و تولید محصولات برخی زنبورهای بومی، پایین است؛ از طریق تلقیح مصنوعی دستگاه مذکور، این ضعف هم رفع می‌شود».

شهبازی‌پاچال تصریح کرد: اگر دستگاه به مرحله تجاری‌سازی و تولید انبوه برسد می‌توانیم صادرات هم داشته باشیم.

وی از رئیس دانشگاه لرستان،  علی نظری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، مصطفی کرم‌پور و دکتر امین جایدری، رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان به خاطر استقبال و حمایت از اختراع مذکور، سپاس‌گزاری کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۶ اردیبهشت
  • دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه ثبت اختراع شد
  • همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی دار فانی را وداع گفت
  • امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت | دلیل استعفای او در سال گذشته
  • اعتبار سدسازی در ایلام قطره چکانی است
  • رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۴ اردیبهشت
  • پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی بیمارستان شهدای ملکشاهی
  • ۱۰ رشته انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام شناسایی و جمع‌آوری شد
  • جمع‌آوری ۱۰ فقره انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام
  • نادر کاشانی پیشکسوت بسکتبال درگذشت | دلیل درگذشت نادر کاشانی چه بود؟