Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ایرج ناصری‌مقدم مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی با اشاره به تولید کروسین زعفران در سطح آزمایشگاهی گفت: از هر ۱۰کیلوگرم زعفران، یک کیلوگرم کروسین گفته می‌شود، که بیش از ۱۰میلیارد ریال ارزش داشته و به عنوان عصاره مهمی در تولید محصولات بهداشتی، غذایی و آرایشی کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با توجه به اینکه کروسین در واقع عامل رنگ گیاه زعفران است که خواص دارویی بسیار زیادی نیز دارد و با خلوص ۹۹.۹۸ درصد تولید شده است، افزود: برای اجرای طرح صنعتی در این بخش ۱۰۰میلیارد ریال تسهیلات بانکی به زودی در اختیار قرار خواهد گرفت که امیدواریم شاهد موفقیت در این زمینه باشیم.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی با بیان اینکه هم اکنون ۶۹۷ تشکل روستایی و اتحادیه تولیدکنندگان خراسان رضوی زیر پوشش تعاون روستایی هستند، ادامه داد: به واسطه فعالیت این شمار تشکل روستایی بیش از ۵۵۰هزار نفر نیز در روستا‌های خراسان رضوی زیر پوشش شبکه تعاون روستایی هستند که از این حیث نیز خراسان رضوی رتبه نخست کشور را دارد.

ناصری مقدم بیان کرد: خرید حمایتی، تضمینی و توافقی محصول از جمله اقدامات حمایتی از روستاییان و کشاورزان است که در این راستا خرید تضمینی گندم و کلزا جزو این گروه خرید‌ها است و تا کنون به ترتیب بیش از پنج هزار تن گندم و ۲هزار تُن خرید کلزا در استان انجام شده است.

او تصریح کرد: سال گذشته مجموعا بیش از ۸۳۰هزار تُن خرید توافقی انواع محصولات در استان انجام شده و در قالب خرید حمایتی نیز حدود ۱۲.۵هزار تُن زعفران و ۴۷تُن کشمش از کشاورزان خریداری شد.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی از توزیع ۱۳۶هزار تُن آرد برای مصرف نانوایی‌های روستایی و خانه‌پز در روستا‌ها به عنوان دیگر اقدامات شاخص حمایتی و خدماتی این سازمان تاکید کرد: تامین بیش از ۱۳۹ هزار تن کود مصرفی کشاورزان و توزیع آن در بین روستاییان، تولید، ضدعفونی و توزیع ۲۴هزار تُن بذر اصلاح شده، توزیع ۶۲۱ هزار لیتر انواع سموم و دیگر نهاده‌ها از دیگر اقدامات شاخص این سازمان در خراسان رضوی است.

اصری مقدم اظهار کرد: هم اکنون ۸۷روستابازار در کشور فعالیت دارد که ۴۳مورد آن در خراسان رضوی است که تاپایان امسال این رقم به ۱۰۰مورد افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام//ا.د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کروسین زعفران زعفران ایرانی تولیدات کشاورزی خرید حمایتی تعاون روستایی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۴۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمساح خونی، پیشتاز فروش اکران نوروزی در خراسان رضوی

سوسن محمدزاده در گفت‌وگو با قدس خراسان درباره میزان فروش فیلم‌های اکران نوروزی سینماهای خراسان رضوی اظهار کرد: در هفته اول فروردین ماه ۶۷ هزار و ۳۶۳ نفر در دو هزار و ۱۶۷ سانس فیلم‌های اکران نوروزی را در استان تماشا کردند. 

رئیس گروه سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه سینماهای استان در سال جدید ۴۶ میلیارد و ۵۰ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال فروش داشتند، یادآور شد: فیلم سینمایی تمساح خونی به کارگردانی جواد عزتی با فروش ۳۴ میلیارد و ۶۰ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال در ۸۵۶ سانس، پرفروش‌ترین فیلم اکران نوروزی خراسان رضوی است.

وی افزود: فیلم بی‌بدن به کارگردانی مرتضی علیزاده نیز با فروش ۶ میلیارد و ۸۱ میلیون و ۱۰۰ هزار ریالی رتبه دوم فروش را کسب کرد.

محمدزاده ادامه داد: فیلم سینمایی آپاراتچی به کارگردانی قربانعلی طاهرفر با فروش دو میلیارد و ۳۴۱ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال در ۲۵۸ سانس، رتبه سوم فروش اکران نوروزی را به خود اختصاص داد.

رئیس گروه سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی یادآور شد: فیلم آسمان غرب به کارگردانی محمد عسگری با فروش یک میلیارد و ۲۵۴ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال در ۱۱۶ سانس و فیلم ایلیا جستجوی قهرمان به کارگردانی سیدعلی موسوی‌نژاد با فروش یک میلیارد و ۱۰۳ میلیون ریال در ۲۱۴ سانس رتبه‌های چهارم و پنجم فروش را کسب کردند.

وی افزود: همچنین فیلم‌های نوروز به کارگردانی سهیل موفق و پرویزخان به کارگردانی علی ثقفی به ترتیب با فروش ۹۲۶ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال و ۲۵۶ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال کمترین فروش اکران نوروزی را در خراسان رضوی داشتند.

خبرنگار: فریده خسروی

دیگر خبرها

  • تشکیل قرار گاه استانی نهضت ملی مسکن روستایی در جغتای
  • استرداد بیش از ۵ میلیارد ریال وجه به شاکیان واحدهای صنفی
  • افتتاح نخستین مرکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در بندرعباس
  • افتتاح مرکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در بندرعباس
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض الحسنه با هدف حمایت از تولید
  • تمساح خونی، پیشتاز فروش اکران نوروزی در خراسان رضوی
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض الحسنه به تولید در ۱۴۰۳
  • هم افزایی و هم اندیشی بانک توسعه تعاون و سازمان تعاون روستایی در نخستین روز کاری سال جدید
  • هم افزایی و هم اندیشی بانک توسعه تعاون و سازمان تعاون روستایی در نخستین روز کاری سال جدید
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض‌الحسنه با هدف حمایت از تولید