Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان جانشین فرمانده انتظامی گیلان با تاکید بر برخورد پلیس با مخلان امنیت و سلامت انتخابات گفت: ۲۷ نفر به دلیل خدشه دار کردن سلامت انتخابات در گیلان دستگیر شدند.

سرهنگ حسین حسن‌پور در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به انتخابات پیش‌رو و اینکه از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برپایی بیش از ۴۰ انتخابات سالم است، اظهار کرد: قطعا انتخابات سالم و ایمن در سایه مشارکت حداکثری مردم میسر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برخورد جدی با هرگونه تهدید و اقدامات غیرقانونی در راستای خدشه‌دار کردن سلامت و برهم زدن امنیت انتخابات در اولویت ماموریت‌های نیروی انتظامی از آمادگی کامل نیروی انتظامی برای برگزاری انتخابات خبر داد.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان برگزاری انتخابات امن در فضایی آرام را از وظایف نیروی انتظامی قلمداد کرد و افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، با هرگونه بی‌نظمی، قانون شکنی و یا ایجاد فضای ارعاب و تهدید در انتخابات برخورد خواهیم کرد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه پلیس امنیت عمومی گیلان تاکنون در راستای تامین نظم، امنیت و سلامت انتخابات با هفت کاروان تبلیغاتی انتخابات و ۴۷ مورد تخلف انتخاباتی در راستای چاپ بنر و تراکت پیش از موعود تبلیغات برخورد کرده است، گفت: ۲۷ نفر نیز به دلیل خدشه دار کردن سلامت انتخابات در گیلان دستگیر شدند.

سرهنگ حسن‌پور به ارشاد و توجیه انتخاباتی ۸۵ نفر در راستای امنیت و سلامت انتخابات اشاره کرد و گفت: پلیس گیلان علاوه بر برخورد ۲۲۵ مورد وعده‌های انتخاباتی نامتعارف با ۵۰ نفر از افرادی که با جانب داری از کاندیداها باعث تحریک شهروندان می‌شدند، برخورد کرد.

وی با بیان اینکه همزمان با شروع تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا نظارت بر اماکن عمومی نیز در دستورکار پلیس گیلان قرار دارد، افزود: در این راستا از ۷ هزار ۲۸۳ واحد صنفی بازدید، به ۵ هزار و ۷۳ واحد صنفی تذکر، برای هزار و ۷۳ واحد صنفی اخطار پلمب صادر، از هزار و ۳۷۱ واحد صنفی اخذ تعهد و ۱۵۵ واحد صنفی متخلف نیز پلمب شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان تعداد کل شعب اخذ رأی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در گیلان را ۳ هزار و ۹۴ شعبه اعلام کرد و ادامه داد: در انتخابات پیش رو، ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر مسؤولیت تامین و حفظ نظم و امنیت انتخابات را برعهده دارند.

این مقام انتظامی در پایان با تاکید بر اینکه ایجاد هرگونه تجمع، ناهنجاری و راه اندازی کاروان‌های تبلیغات توسط هواداران کاندیداها و تجمع و تبلیغ در محل شعب اخذ رأی اکیدا ممنوع است، خاطرنشان کرد: گزارش هرگونه تخلفات انتخاباتی توسط شهروندان از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به نیروی انتظامی، می‌تواند در برگزاری انتخابات ایمن و سالم بسیار موثر باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات ۱۴۰۰ سلامت انتخابات نیروی انتظامی واحد صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۴۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصناف گیلان موافق بی بند و باری در حوزه عفاف و حجاب نیستند

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری عصر دوشنبه طی نشستی که با حضور رؤسای اتاق سراسر استان، مدیران فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای و برخی از اتحادیه‌های صنفی و همچنین اداره اماکن، معاون اجتماعی سپاه قدس و بسیج اصناف و رئیس اتاق بازرگانی گیلان در سالن جلسات اداره کل صمت برگزار شد، اظهار کرد: اصناف همواره در روزهای سخت پای کار بوده‌اند و قطعاً سرانجام دسیسه دشمن در حوزه عفاف و حجاب با پایمردی بازاریان به مثابه عملیات وعده صادق خواهد شد.

وی مقوله امر به معروف و نهی از منکر را تکلیف کلیه کسب و کارها و آحاد مردم دانست و تاکید کرد: نوع فعالیت رؤسای اصناف و مدیران اتحادیه‌ها در مقوله عفاف و حجاب رصد خواهد شد و بدون اغماض اعمال منفعلانه متصدیان صنفی در این مقوله با اعمال ماده ۲۷ و ۱۷ قانون نظام صنفی مواجه خواهد شد.

پورحیدری ضمن تحسین روحیه انقلابی اصناف گیلان در اغتشاشات سال ۱۴۰۱ اضافه کرد: خواسته ما به عنوان نهاد ناظر سازمان‌های صنفی این است که با اعتقاد و دغدغه مندی مساله عفاف و حجاب مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

رئیس کمیسیون نظارت مرکز گیلان با بیان اینکه اصناف سراسر استان موافق بی‌بند و باری در حوزه عفاف و حجاب نیستند، تصریح کرد: ۱۴۰ هزار فعال عرصه صنفی ملزم و مکلف به اجرای دقیق قانون در مقوله عفاف و حجاب هستند و قطعاً این نهاد برخاسته از مردم مقید به این فریضه الهی می‌باشد.

کد خبر 6085686

دیگر خبرها

  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت‌های اصناف در قم
  • اصناف گیلان موافق بی بند و باری در حوزه عفاف و حجاب نیستند
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت های اصناف در قم
  • برخورد قاطعانه با تخلفات انتخاباتی در‌گلستان
  • دستگیری ۲۲ متهم متواری و کشف ۹ وسیله نقلیه مسروقه طی ۴۸ ساعت
  • دستگیری عامل توزیع غیرمجاز دارو در اصفهان
  • دستگیری عامل توزیع غیر مجاز دارو در اصفهان
  • از دستگیری قاچاقچی مواد مخدر تا پلمب واحد‌های صنفی متخلف در فارس
  • کشف ۷۳ فقره انواع سرقت در گلستان/ دستگیری ۳۵۴ متهم تحت تعقیب
  • کشف ۱۴ فقره سرقت در آبادان