Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@11:04:48 GMT

هوای کرمان از عصر جمعه طوفانی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۶۴۵۵۳

هوای کرمان از عصر جمعه طوفانی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، هواشناسی در هشدار سطح زرد از وزش باد شدید و گرد و خاک از بعد از ظهر کرمان در اکثر مناطق استان خبر داد که تا اواسط هفته ادامه داد و بیشترین شدت وزش باد روز شنبه و یکشنبه در اکثر مناطق و تا پایان هفته در شرق استان پیش‌بینی می‌شود.

منطقه اثر اکثر مناطق استان از جمله کرمان، سیرجان، انار، رفسنجان، زرند، بردسیر، فهرج، ریگان، بم، زهکلوت، نرماشیر، جیرفت و رودبار جنوب است و وزش باد نسبتا شدید به‌طور متناوب، به‌ویژه درساعات بعدازظهر در اکثر مناطق استان و اثرات مخرب احتمالی آن به سازه‌ها و تاسیسات شهری، خیزش گرد و خاک و احتمال وقوع طوفان شن و خاک در شرق، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا و افزایش غلظت ریزگردها، احتمال اختلال در تردد راه‌های مواصلاتی استان  از اثرات مخاطره‌آمیز آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توصیه می‌شود از ترددهای غیر ضروری در محورهای مواصلاتی استان جلوگیری و انجام تمهیدات لازم جهت کاهش خسارت وزش باد، استحکام بنا، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی و سازه‌های در حال ساخت

کنترل پوشش گلخانه‌ها و نهالستان‌ها و آمادگی دستگاه‌های خدمـت رسان جهت انجام تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی صورت گیرد.

انتهای پیام/3388/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمان هواشناسی وزش باد شدید گرد و خاک اکثر مناطق وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۴۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی افزایش دما و گرد و خاک برای خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی افزایش دما و رطوبت در استان خبر داد.

محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی، امروز و فردا جو پایداری بر اغلب مناطق استان خوزستان حاکم است؛ تنها با گذر موج از مرزهای شرقی استان همچنان در ارتفاعات احتمال بارش‌های خفیف و نقطه‌ای دور از انتطار نیست. 

وی افزود: همچنین امروز برای اغلب مناطق استان خوزستان به ویژه بخش‌های جنوبی و شرقی، وزش باد متوسط و تندبادهای لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود بنابراین احتمال خیزش گرد و خاک‌های محلی و موقتی در برخی مناطق مورد انتظار است. 

سبزه‌زاری ادامه داد: از روز شنبه تا دوشنبه سامانه بارشی ضعیفی سبب رگبار پراکنده باران به همراه رعد و برق و وزش باد در بخش‌های شمالی، شرقی و ارتفاعات استان خوزستان خواهد شد و در دیگر بخش‌ها احتمال بارش‌های نقطه‌ای دور از انتظار نیست. روند دما تا یکشنبه افزایشی خواهد بود.

وی افزود: از امروز تا اواسط هفته آینده استقرار جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت در مناطق جنوب غربی تا جنوب شرقی و تا حدودی مرکزی خواهد شد. از اواسط هفته آینده سامانه بارشی جدیدی استان خوزستان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته اهواز با ۳۶.۷ و دهدز با ۱۳.۲درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط خوزستان گزارش شده‌اند. تغییرات دمای اهواز در این مدت بین ۳۶.۷ و ۲۱.۹ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی افزایش دما و گرد و خاک برای خوزستان
  • هوای بارانی در انتظار نیمه شرقی کشور
  • احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در رفسنجان
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانی‌ها 
  • رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در اکثر نقاط کشور
  • احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی در کرمان
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۴؛ هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۲۱ استان
  • هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۲۱ استان
  • تداوم بارش‌ها در اکثر نقاط کشور تا فردا