Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@05:29:57 GMT

بنیاد برکت پارسال ۳۶۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۶۵۳۸۵

بنیاد برکت پارسال ۳۶۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد

به گزارش ایرنا، محمود عسکری آزاد در حاشیه بازدید از روستاهای شهرستان کازرون فارس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میزان تسهیلات پرداختی برای این تعداد شغل ایجاد شده رقمی افزون بر ۱۲ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی یکی از ماموریت ها و رسالت های ذاتی این بنیاد را سرکشی از روستاها و شناسایی ظرفیت ها، مزیت ها و فرصت های شغلی در این مناطق دانست و گفت که سال گذشته حدود هشت هزار روستا مورد بازدید کارشناسان و مسئولان این نهاد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عسکری آزاد یادآور شد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال جاری کارشناسان و مسئولان این نهاد نیز در بیش از ۱۴ هزار روستا و منطقه محروم کشور حضور می یابند و فرصت های کار و اشتغال در این روستاها را نیز شناسایی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه یکی از ماموریت های بنیاد برکت رسیدگی  و توسعه وضعیت رفاهی ، اقتصادی و آسایش روستائیان است ، گفت: هیچ محدودیتی برای اعطای تسهیلات بانکی به روستاییان و متقاضیان از سوی این نهاد وجود ندارد.

رئیس هیات مدیره بنیاد برکت اظهار داشت: امسال بر اساس برنامه ریزی انجام شده قرار است با ایجاد بیش از ۲۰۰ هزار فرصت شغلی از سوی این بنیاد در سطح روستاها برای حدود ۶۰۰ هزار نفر نیز شغل پایدار فراهم شود.

عسکری آزاد اضافه کرد: ایجاد اشتغال پایدار که یکی از اهداف مهم بنیاد برکت در روستاها است علاوه بر جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرزمینه رونق و آبادانی روستاها را نیز فراهم می کند که این مهم در دراز مدت نیز به کاهش بسیاری از آسیب ها و چالش های اجتماعی و فرهنگی در حاشیه شهرها منجر خواهد شد.

عسکری آزاد ادامه داد: هدف ما این است که مشاغل پایدار همچون کشاورزی، دامداری و کسب و کارهای خرد و زود بازده در روستاها شکل بگیرد تا جوانان و افراد فعال و جویای کار با کمترین هزینه مشغول بکار شوند.

مسئول اجرایی بنیاد برکت استان فارس نیز گفت: بیش از پنج هزار و ۱۰۰ طرح اشتغالزایی تاکنون در مناطق روستایی ۱۳ شهرستان استان از سوی این بنیاد اجرایی شده که برای ۱۶ هزار نفر نیز شغل ایجاد شده است.

سعید خدایاری افزود: امسال نیز ۱۱ شهرستان دیگر به عنوان شهرستان های هدف از سوی این بنیاد شناسایی شده که در همه این ۲۸ شهرستان و روستاهای هدف آنها طرح های اشتغالزایی اجرایی خواهد شد.

وی گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از ۶ هزار فرصت و طرح اشتغالزایی در این شهرستان ها و روستاهای هدف در استان فارس اجرایی و همچنین برای بیش از ۱۸ هزار نفر نیز شغل پایدار ایجاد شود.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.

برچسب‌ها شیراز کازرون بنیاد برکت فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیراز کازرون بنیاد برکت شیراز کازرون بنیاد برکت فارس بنیاد برکت عسکری آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۵۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۴ میلیارد تومان تسهیلات بنیاد برکت در اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سید علی ترابی در نشست بررسی وضعیت پرداخت تسهیلات بنیاد با حضور مسئول بنیاد علوی در استان آذربایجان‌غربی با اعلام این مطلب افزود:در سال ۱۴۰۲ در مجموع ۲۳۵ نفر از سوی بنیاد به بانک‌های عامل معرفی که از این تعداد ۲۰۰ نفر تسهیلات خود را دریافت کردند.

سیدعلی ترابی تسهیلات پرداختی را در حوزه‌های مختلف کشاورزی، دامپروری، باغبانی صنعت و خدمات عنوان کرد. 

وی افزود: امسال نیز سهم شهرستان اشنویه از محل اعتبارات آن بنیاد ۲۰۰ طرح می‌باشد.

در این نشست خانم کاشفی دوست راهبرد‌های اصلی بنیاد علوی در مناطق محروم را برشمرد و گفت این راهبرد‌ها در حوزه اشتغال و کار آفرینی، آموزش، سلامت و درمان خواهد بود که در سالجاری برای تحقق آن در مناطق مختلف استان تلاش خواهد شد.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۲۴ میلیارد تومان تسهیلات بنیاد برکت در اشنویه
  • اجرای طرح هادی با بهره گیری از مصالح بومی در شهرستان بانه
  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • احیای واحدهای تولیدی راکد ۱۹۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد
  • جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی و صنعتی در استان سمنان/ ایجاد ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مردم استان سمنان
  • ایجاد چهار هزار و ۲۳۵ فرصت شغلی ویژه نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • ایجاد ۴۲۳۵ فرصت شغلی برای نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • ایجاد ۴۵۰۰ فرصت شغلی در استان سمنان
  • جشن احیای واحد‌های راکد استان سمنان برگزار شد /ایجاد ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مردم استان
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید