Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@01:44:56 GMT

تیم ملی را به حال خود رها نکنید!

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۶۵۷۰۶

تیم ملی را به حال خود رها نکنید!

تیم ملی فوتبال ایران برای حضور موفق و قدرتمندانه در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی به تقویت بیشتری نیاز دارد.

به گزارش برنا؛ بعد از کلی نگرانی و استرس، تیم ملی فوتبال ایران توانست به دور دوم مسابقات انتخابی جام جهانی صعود کند. شاید قبل از شروع کار تیم ملی فوتبال ایران در دور برگشت کمتر کسی تصور می‌کرد تیم ملی ایران بتواند به عنوان تیم صدرنشین گروه C به مرحله بعد صعود کند چون تا پایان دور رفت، ایران با کسب ۶ امتیاز بعد از عراق و بحرین، در رده سوم جدول قرار داشت اما در نهایت تیم ملی ایران با 4 برد پیاپی توانست به عنوان تیم اول از گروهش صعود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته در سخت شدن شرایط تیم ملی برای صعود از گروهش چند عامل تاثیرگذار بودند. اول از همه عملکرد ضعیف و دور از انتظار مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی که یکی از عوامل اصلی این افتضاح است که در دیدارهای رفت مرحله انتخابی، روی نیمکت کشورمان نشست. ویلموتس بعد از دو برد مقابل هنگ کنگ و کامبوج، برابر بحرین و عراق تن به شکست داد تا معادلات صعود ایران به مرحله بعد سخت و سخت‌تر شود. ویلموتس بعد از باخت به عراق از هدایت تیم ملی کناره گیری کرد و علاوه بر مشکلات فنی و امتیازی که برای تیم ملی ایجاد کرده بود، از فدراسیون فوتبال برای گرفتن غرامت شکایت کرد.

مورد بعدی که به نظر می رسید کار تیم ملی را دشوار کرده کارشکنی کنفدراسیون فوتبال آسیا و اعطای میزبانی به بحرین بود. بحرینی‌ها با استفاده از نفوذشان در AFC و سوء استفاده از شرایط کرونایی در قاره آسیا، میزبانی مسابقات گروه سوم را که مقرر بود به صورت متمرکز برگزار شود، از آن خود کردند. بحرینی‌ها علاوه بر گرفتن میزبانی، در فراهم کردن شرایط برای تیم‌های رقیب مثل ایران و عراق عامدانه کم کاری کردند تا این دو رقیب خود را تحت فشار قرار بدهند.

برگزاری سه مسابقه از بازی‌های ایران در زمین ناهموار و چمن نامناسب و همچنین انتخاب ساعت‌های گرم برای بازی‌های ایران خود گویای کارشکنی و علاقه بحرین برای بستن راه صعود تیم ملی کشورمان بود.

با وجود شرایط سختی که تیم ملی در بحرین داشت، این تیم با هدایت اسکوچیچ توانست حریفانش را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد و علاوه بر شکستن طلسم نبردن برابر بحرین در خاک این کشور، عراق را بعد از 10 سال در مسابقات رسمی شکست داد. اسکوچیچ همچنین با کسب 7 برد متوالی از زمان حضورش در تیم ملی به رکورد «اوفارل» رسید تا این عملکرد پایانی باشد بر افتضاحاتی که می‌رفت تیم ملی را از رسیدن به جام جهانی 2022 دور کند.

البته در دشوار شدن شرایط تیم ملی تدارکات نامناسب را هم باید اضافه کرد. تیم ملی فوتبال ایران قبل از مسابقات مقدماتی جام جهانی فقط 3 بازی دوستانه برگزار کرد و نتوانست تدارکات کافی داشته باشد. این درحالی بود که بقیه تیم های هم گروه ایران مثل عراق و بحرین با حریفان تدارکاتی قدرتمندتری نسبت به تیم ملی روبه رو شدند.

با وجود تمام این مشکلات و کارشکنی ها تیم ملی فوتبال ایران توانست به عنوان تیم صدرنشین از گروه خود به مرحله بعدی صعود کند. این اتفاق اگرچه خوشایند بود ولی نباید باعث شود مسئولان فدراسیون فوتبال از تیم ملی غافل شوند. تیم ملی ایران در دور بعدی مسابقات قدماتی جام جهانی به احتمال زیاد با تیم هایی مثل عربستان، استرالیا و کره جنوبی هم گروه خواهد شد و بازی های به مراتب سخت تری نسبت به مرحله مقدماتی دارد.

این درحالی است که قرارداد دراگان اسکوچیچ سرمربی فعلی تیم ملی به پایان رسیده و فدراسیون فوتبال هنوز موضع خود را درباره اینکه آیا قرار است اسکوچیچ با تیم ملی ادامه دهد یا اینکه سرمربی دیگری سکان هدایت تیم ملی را برعهده خواهد گرفت، مشخص نکرده است.

قطعا تیم ملی فوتبال برای حضور موفق و قدرتمندانه در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی به تقویت بیشتری نیاز دارد. چه این تقویت روی نیمکت باشد چه از نظر برگزاری اردوی آماده سازی. از آنجایی که مرحله بعدی به احتمال زیاد در اردیبهشت ماه قرار است برگزار شود لازم است فدراسیون از حالا به فکر برگزاری بازی دوستانه و اردوی آماده سازی برای ملی پوشان باشد. قطعا لازم است هرچه زودتر تکلیف سرمربی تیم ملی هم روشن شود و اگر قرار است با اسکوچیچ ادامه دهیم او از الان برنامه ریزی های لازم را انجام دهد و اگر هم قرار به ایجاد تغییر است هرچه زودتر باید سرمربی جدید مشخص شود چون همین الان هم فرد جدید زمان زیادی برای آشنایی با فوتبال ایران و بازیکنان ندارد و فدراسیون بیشتر از این نباید فرصت را از دست دهد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال جام جهانی تیم ملی فوتبال تیم ملی ایران عراق جدول تیم ملی ایران بحرین مشکلات فدراسیون فوتبال کنفدراسیون فوتبال آسیا ایران و عراق زمین خاک فوتبال ایران مقدماتی جام جهانی بازی کره جنوبی سرمربی تیم ملی تیم ملی فوتبال ایران مقدماتی جام جهانی دراگان اسکوچیچ تیم ملی فوتبال ایران فدراسیون فوتبال تیم ملی جام جهانی مرحله بعد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۵۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ معرفی قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران مشخص شد! | هیجان تا آخرین لحظه؟

به گزارش همشهری آنلاین سهیل مهدی، مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ برنامه ۳ هفته پایانی لیگ برتر و مرحله یک چهارم جام حذفی را به شرح زیر اعلام کرد:
هفته بیست و هشتم لیگ برتر: ۳۱ اردیبهشت یا اول خرداد
هفته بیست و نهم لیگ برتر: ۵ یا ۶ خرداد
هفته سی‌ام لیگ برتر: ۱۰ یا ۱۱ خرداد
مرحله یک چهارم جام حذفی: ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت
همچنین او اعلام کرد پس از برگزاری آخرین بازی تیم ملی در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی در تاریخ ۲۲ خرداد مقابل ازبکستان تا پایان فصل بهار به احتمال فراوان جام حذفی نیز به اتمام می‌رسد.

به این ترتیب با توجه به رقابت میلیمتری مدعیان قهرمانی، قهرمان لیگ برتر ایران احتمالا در تاریخ 11 خرداد معرفی خواهد شد.

کد خبر 844821 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • پیروزی هم‌گروه ایران در جام ملت‌ها
  • مسعود مرادی: شخصیت داوران را تخریب نکنید
  • نریمان‌جهان: آمار من را فراموش نکنید!
  • شاگردان شمسایی با پیروزی آغاز کردند
  • ویسی:همه من و کمالوند را می‌شناسند، بهتر است عوام‌فریبی نکند
  • باخت تیم فوتسال افغانستان در برابر ایران
  • زمان دیپلماسی است، نه جنگ/ فضا را سرد کنید؛ گرم نکنید
  • مساله بحرین و استیضاح دولت هویدا + عکس های تاریخی
  • چرا سود سهام عدالت سه مرحله‌ای شد؟ برای دریافت سود به سایتی مراجعه نکنید | سهامداران برای آگاهی بیشتر با این شماره تماس بگیرند
  • تاریخ معرفی قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران مشخص شد! | هیجان تا آخرین لحظه؟