Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مطالعه نشان داده است برای کسانی که استعداد ژنتیکی بیماری نورون حرکتی را دارند خطر ابتلا، با ورزش شدید و منظم افزایش می‌یابد.

خبرگزاری میزان - فارس به نقل از دیلی‌میل نوشت: دانشمندان هشدار دادند، برای کسانی که استعداد ژنتیکی بیماری نورون حرکتی را دارند، خطر ابتلا با ورزش شدید و منظم افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیماری نورون حرکتی (MND) نامی است که به گروهی از اختلالات داده می‌شود که سلول‌های عصبی در مغز و نخاع را تحت تأثیر قرار می‌دهد و منجر به ضعف عضلات، آتروفی و از بین رفتن عملکرد عضلات می‌شود. همچنین بر عضلات تأثیر می‌گذارد که باعث می‌شود صحبت کردن، نفس کشیدن و بلع دچار مشکل شوند.

متخصصان دانشگاه شفیلد سه آنالیز ژنتیکی در مقیاس بزرگ انجام دادند، آن‌ها به دنبال ارتباط بین بیماری نورون حرکتی و ورزش بودند
اطلاعات مربوط به این مطالعه از «Biobank UK» تهیه شده است؛ این یک پایگاه داده زیست پزشکی و منبع تحقیقاتی در مقیاس وسیع است که شامل اطلاعات ژنتیکی و بهداشتی عمیق از نیم میلیون شرکت‌کننده در انگلیس است؛ این پایگاه داده به طور منظم با داده‌های اضافی افزوده می‌شود و در سطح جهان برای محققان تایید شده است.

تیم محققان هشدار داد که ورزش شرایط پیش رونده ایجاد نمی‌کند، اما می‌تواند شروع بیماری را در کسانی که از نظر ژنتیکی مستعد هستند تسریع کند.

محققان دانشگاه شفیلد سه تجزیه و تحلیل ژنتیکی در مقیاس وسیع را با افرادی که سطوح متفاوتی از ورزش را انجام می‌دهند، مورد بررسی قرار دادند و دریافتند، گرچه ورزش به تنهایی باعث ایجاد MND نمی‌شود، اما می‌تواند شروع بیماری را در افراد با مشخصات ژنتیکی خاص تسریع کند.

این یافته‌ها از مطالعات قبلی پشتیبانی می‌کند که نشان می‌دهد خطر ابتلا به MND در طول زندگی - به طور معمول حدود ۱ در ۴۰۰ - در بین بازیکنان حرفه‌ای فوتبال ۵-۶ برابر افزایش می‌یابد. به این ترتیب بیماری نورون حرکتی به طور فزاینده‌ای بر توانایی فرد در راه رفتن، صحبت کردن، گرفتن اشیا، غذا خوردن و حتی تنفس تأثیر می‌گذارد. بیشتر بیماران در طی ۲ تا ۴ سال پس از تشخیص جان می‌بازند.

بیشتر بخوانید: آیا گیاهخواری در کنترل دیابت موثر است؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: اخبارسلامت ورزش

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ورزش بیماری نورون حرکتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۵۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بیماری‌های غیرواگیر در جامعه نگران کننده است

ودود اسحق زاده در نشست ساماندهی ایستگاه های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی در اردبیل گفت: یکی از آسیب‌های جدی در جامعه رشد بیماری‌های غیرواگیر همچون فشار خون و چاقی است.

رییس هیات ورزش های همگانی استان اردبیل با تاکید بر اینکه توسعه ورزش همگانی میان اقشار مختلف در جلوگیری از آن نقش دارد، افزود: به منظور گسترش سلامتی، نشاط و شادابی جسم به دنبال ایجاد بسترهای مناسب ورزشی در محلات و بوستان ها با تقویت ایستگاه های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی هستیم.

او متولی بسترسازی ورزش همگانی را شهرداری اعلام کرد و گفت: در کنار شهرداری تامین مربی ایستگاه ها با هیات ورزش های همگانی است که تلاش می کنیم تا با انتخاب مربیان در این ایستگاه ها نشاط و شادابی را به بوستان ها بیاوریم.

اسحق زاده اهداف ورزش های همگانی را یادآور شد و تصریح کرد: حفظ سلامت روحی و جسمی جامعه، ایجاد نشاط عمومی و شادابی جامعه و فراهم کردن فرصت تفریحات سالم برای همه از جمله این اهداف است.

رییس هیات ورزش های همگانی استان اردبیل بیان کرد: به زودی دوره مربیگری ورزش روزانه نیز برگزار خواهد شد و با حضور این مربیان در ایستگاه ها و با انجام صحیح حرکات ورزشی از آسیب دیدگی شرکت کنندگان جلوگیری خواهیم کرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • ورزش باستانی بین آحاد جامعه ترویج شود
  • مشاوره ژنتیکی بن‌بستی برای بیماری‌های ژنتیکی
  • پیوند مدفوع می تواند علائم حرکتی در پارکینسون را بهبود بخشد
  • روشی که طول عمر شما را بیشتر می‌کند
  • رشد بیماری‌های غیرواگیر در جامعه نگران کننده است
  • چاق ها، عصرها ورزش کنند
  • ورزش ممکن است پیری را معکوس کند
  • با این ورزش‌ها از مرگ زودرس نجات پیدا می‌کنید
  • هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرید!
  • ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!