Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@00:23:48 GMT

۶۷۸ شعبه اخذ رای به شعب اخذ رای آذربایجان غربی افزوده شد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۶۵۹۳۵

۶۷۸ شعبه اخذ رای به شعب اخذ رای آذربایجان غربی افزوده شد

قنبر کریم نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر با تأکید بر فراهم سازی زمینه‌های حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی اظهار کرد: همه ما باید در جهت حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی تلاش کنیم چرا که حضور مردم ضامن انقلاب و نظام است و آینده کشور و امنیت کشور را تضمین کرده و ایجاد قدرت و بازدارندگی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بازرسان انتخابات باید با بازرسی سالم و قاطع موجب تضمین سلامت انتخابات و مشروعیت و مقبولیت آن باشند، ادامه داد: هیئت نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری آذربایجان غربی بر اساس وظایف و اختیارات قانونی و به‌منظور حصول اطمینان از اجرای صحیح قانون انتخابات و صیانت از آرای مردم شریف و متدین آذربایجان غربی، از ۲۴ ساعت قبل از روز اخذ رأی بازرسان ویژه خود را به شهرستان‌های تابعه اعزام کرده است.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری آذربایجان غربی افزود: این بازرسین تا پایان مرحله اخذ رأی و اعلام نتیجه با بررسی کلیه فعالیت‌های مرتبط با برگزاری انتخابات اعم از فعالیت‌های هیئت‌های اجرایی، نظارتی و غیره گزارش‌هایی تهیه و به هیئت نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری آذربایجان غربی ارائه خواهند نمود تا در بررسی صحت انتخابات مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

انتخابات در ۴۳ بخش آذربایجان غربی برگزار می‌شود

کریم نژاد با اشاره به اهمیت این دوره از انتخابات، تأکید کرد: این دوره از انتخابات در آذربایجان غربی در ۱۷ شهرستان، ۴۳ بخش برگزار می‌شود، افزود: در این دوره از انتخابات به دلیل شیوع بیماری کرونا ۶۷۸ شعبه اخذ رأی نسبت به انتخابات گذشته افزوده‌شده تا روند جمع‌آوری و اخذ آرا به‌راحتی انجام گیرد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری آذربایجان غربی با اشاره به حضور ناظرین شورای نگهبان پای صندوق‌های رأی، اضافه کرد: برای هر شعبه به‌طور میانگین ۳.۵ نفر ناظر سازمان‌دهی و آموزش داده‌شده است.

کریم نژاد با اشاره به اینکه با تعامل‌های سازنده و هم‌افزایی باید موجبات حضور حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنیم، تأکید کرد: در حال حاضر آذربایجان غربی ۳ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۷۰۳ نفر جمعیت دارد که تعداد ۲ میلیون و ۴۲۱ هزار و ۲۷۷ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند.

وی با تأکید بر اینکه ۱۸ سال تمام از شرایط اصلی رأی دادن است، بیان کرد: ۷۱ درصد جمعیت استان حائز شرایط رأی دادن هستند و از این تعداد ۶۴ هزار و ۹۵۱ نفر رأی اولی خواهند بود.

بازرسان تا پایان شمارش آرا در محل مأموریت خود حضور دارند

کریم نژاد گفت: حضور به‌موقع و زودتر از عوامل اجرایی و نظارتی در روز رأی‌گیری و حتی یک روز قبل، تسلط کامل به قوانین موجود، مراقبت و نظارت بر امحای هرگونه آگهی و آثار تبلیغاتی قبل از شروع اخذ رأی در محل و محدوده شعبه اخذ رأی، ارائه گزارش فوری و به‌موقع از تخلفات انتخاباتی به هیئت نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، رسیدگی و ارائه گزارش در مورد چگونگی حفظ بی‌طرفی مجریان و ناظران انتخابات، جانب‌داری و یا عدم جانب‌داری آنان، کنترل اخذ رأی مکرر از یک رأی‌دهنده از دیگر وظایف بازرسان انتخاباتی است.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری آذربایجان غربی اظهار داشت: بازرسان فقط باکارت شناسایی صادره از جانب هیئت نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری آذربایجان غربی مجاز به حضور در محل شعبات اخذ رأی هستند.

قنبر کریم نژاد رئیس هیئت نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری آذربایجان غربی ادامه داد: ثبت وقایع به دور از تمایلات، شتاب‌زدگی و ذهنیت شخصی، عدم ترک شهرستان محل مأموریت تا پایان شمارش آرا و اطمینان از تحویل صندوق‌ها به فرمانداری و تکمیل گزارش‌های پایان بازرسی پس از شمارش آرا از دیگر وظایف بازرسان انتخابات است.

کد خبر 5237456

منبع: مهر

کلیدواژه: نظارت و بازرسی انتخابات 1400 انتخابات 1400 مشارکت مردم در انتخابات ویروس کرونا سیدابراهیم رئیسی کرمانشاه گرگان بوشهر عکس استانها آمار کرونا انتخابات ریاست جمهوری اردبیل چالش شفافیت سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شیراز کریم نژاد اخذ رأی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۵۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید

نظرسنجی جدید شبکه آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» نشان می‌دهد که علاقه مردم آمریکا به انتخابات ریاست‌جمهوری آتی به کمترین میزان خود در نزدیک به دو دهه گذشته رسیده است، به طوری که تنها ۶۴ درصد از رای‌دهندگان ثبت‌نام شده علاقه خود را به رای دادن در انتخابات نوامبر آینده اعلام کرده‌اند.

براساس گزارش الیوم السابع، این شبکه در وب سایت خود توضیح داد که نتایج نظرسنجی در مقایسه با نظرسنجی‌های قبلی انجام شده توسط این شبکه در همان دوره قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال‌های ۲۰۰۸ (۷۴%)، ۲۰۱۲ (۶۷%)، ۲۰۱۶ (۶۹%) و ۲۰۲۰ (۷۷%) بوده است.

با توجه به روند رای دهندگان بین انتخاب مجدد جو بایدن، رئیس جمهور فعلی یا دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، نتایج نظرسنجی حاکی از برتری ترامپ با اختلاف اندک، ۴۶ درصد در مقایسه با ۴۴ درصد است که نسبت به برتری ۵ امتیازی ترامپ در ژانویه گذشته کاهش یافته است. 

در همین راستا نشریه آمریکایی هیل در تحلیلی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که آبان امسال برگزار می‌شود، نوشت که این انتخابات مانند سال ۲۰۲۰ مجددا جو بایدن و دونالد ترامپ را مقابل یکدیگر قرار می‌دهد، با این تفاوت که این بار شرایط متفاوت است و این انتخابات برای مردم آمریکا نتیجه باخت-باخت خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اعلام رسمی پایان یک دوره مهم برای سرخابی‌ها
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از آیت‌الله رئیسی
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند از سیزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود
  • هماهنگی عملیات حج تمتع ایستگاه «هما» در آذربایجان غربی
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • افزوده شدن ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید