Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ وزارت خزانه داری آمریکا پنجشنبه شب به وقت تهران از صدور معافیت تحریمی ایران برای مبادلات مربوط به کووید ۱۹ (کرونا ) خبر داده است.

طبق بیانیه ای که در وب سایت خزانه داری آمریکا منتشر شده است، مجوز فعالیت های خاص به ایران برای پاسخگویی به بیماری کووید ۱۹ اعطا شده است. 

براساس این بیانیه، انجام برخی معاملات مربوط به کووید ۱۹به استثنای تعدادی از بندهایی که شامل ممنوعیت معاملات و قررات مبادلات و تحریم‌های ایران است، از ساعت ۱۲:۰۱ به وقت منطقه شرقی ۱۷ ژوئن ۲۰۲۱ (مصادف با ساعت ۲۰:۳۱، جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ به وقت تهران) مجاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طبق دستورالعمل جدید خزانه داری آمریکا، صادرات کالا و فن آوری که در ارتباط با پیشگیری، درمان، تشخیص ویروس کرونا مورد استفاده قرار می گیرند، شامل تحریم نخواهند بود. 

خزانه داری آمریکا همچنین اعلام کرد که مجوز معاملات خاص شامل بانک مرکزی ایران یا شرکت ملی نفت ایران نیز است.

فهرست کامل فعالیت‌هایی که آمریکا مدعی است از شمول تحریم‌ها علیه ایران معاف شده‌اند، به شرح زیر است: 

الف)- برخی مبادلات مرتبط با کووید-۱۹ که به موجب مقررات مبادلات و تحریم‌های ایران ممنوع بوده‌اند مجاز می‌شوند. اقدامات ذیل که به موجب قانون فوق ممنوع بوده‌اند تا ساعت ۱۲:۰۱ وقت منطقه شرقی مورخه ۱۷ ژوئیه ۲۰۲۱ مجاز هستند:

۱)- صادرات کالا یا فناوری. تمامی مبادلات و فعالیت‌های مرتبط با صادرات، بازصادرات، فروش و عرضه مستقیم یا غیرمستقیم کالاها یا فناوری‌های مورد استفاده در پیشگیری، تشخیص یا درمان کووید-۱۹ (اعم از کالاها و فناوری‌های مورد استفاده در پژوهش‌ها یا مطالعات بالینی مرتبط با کووید-۱۹) با ایران یا حکومت ایران یا با اشخاص کشورهای ثالث که این کالاها را با هدف خاص بازفروش به ایران یا حکومت ایران خریداری می‌کنند.

۲- صادرات یا انجام معاملات مربوط به کالاهای مرتبط با کووید-۱۹. تمامی مبادلات و فعالیت‌های مرتبط با واردات کالاهایی که متعاقب صدور این مجوز عمومی به ایران یا حکومت ایران صادر یا بازصدور شده‌اند و مشخص شده که معیوب و غیرقابل‌استفاده‌اند و لازم است برای آنها به دلیل اقدامات مرتبط با مرجوعی کالا، رویدادهای ناگوار یا هر نگرانی ایمنی دیگر و یا برای تعمیرات معمول یا بازگشت آن اقلام به ایالات متحده یا یک کشور ثالث اقداماتی انجام شود؛

۳- صادرات یا واردات خدمات. تمامی مبادلات و فعالیت‌های مرتبط با صادرات، بازصادرات، فروش یا عرضه خدمات به ایران یا دولت ایران به صورت مستقیم یا غیرمستقیم، یا واردات خدمات از مبدأ ایران به ایالات متحده آمریکا در هر موردی که به پیشگیری، تشخیص یا درمان کووید-۱۹ مرتبط باشد (اعم از پژوهش‌ها یا مطالعات بالینی مربوط به کووید-۱۹).

ب) برای برخی از مبادلات مربوط به بانک مرکزی ایران یا شرکت ملی نفت ایران مجوز صادر می‌شود. تمامی مبادلات و فعالیت‌های ذکرشده در بند الف این مجوز عمومی که به بانک مرکزی یا شرکت ملی نفت ایران (یا هر شرکتی که شرکت ملی نفت ایران به صورت مستقیم یا غیر مستقیم مالک بیش از ۵۰ درصد سهام آن باشد) مرتبط باشد، تا ساعت ۱۲:۰۱ وقت منطقه شرقی مورخه ۱۷ ژوئیه ۲۰۲۲ مجاز هستند.

ج) صدور مجوز برای برخی مبادلات مالی معین. انجام تراکنش‌های مربوط به انتقال وجوه یا مبادلات مالی تجاری که اقداماتی معمول و ضروری برای تکمیل مبادلات و فعالیت‌های مجازشده در بندهای الف و ب این مجوز عمومی هستند تا ساعت ۱۲:۰۱ وقت منطقه شرقی مورخه ۱۷ ژوئیه ۲۰۲۲ مجاز هستند.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 تحریم های ایران لغو تحریم های ایران خزانه داری آمریکا وزارت خزانه داری آمریکا کرونا سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 شرکت ملی نفت ایران خزانه داری آمریکا وقت منطقه شرقی ساعت ۱۲ ۰۱ کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۶۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی اعتبار شدن مجوز‌های کسب وکار‌هایی که فاقد شناسه یکتا هستند

صدور مجوزهای کاغذی که در سال های گذشته مشکلات بسیار زیادی برای صاحبان مشاغل و افرادی که به دنبال راه اندازی کسب وکار بودند ایجاد کرده بود امضاهای طلایی که خود بعضا چندین میلیون و یا چندصد میلیون برای افراد آب می خورد اما از سال گذشته با راه اندازی سامانه درگاه ملی مجوزها بساط این امضاهای طلایی برچیده شد و کم کم دستگاه های که امضاهای خود را برای راه اندازی یک کسب وکار ساده به میلیون ها تومان می فروختند جمع شدند و هم اکنون تمامی آنها به درگاه ملی مجوزها متصل و افراد می توانند  ظرف چند روز و یا حتی چند ساعت با بارگذاری مدارک و درخواست خود اقدام به دریافت مجوز کند.

حکایت مجوزهای کاغذی و دردسرهای آنها

پروسه های کاغذ بازی از سوی  دستگاه ها برای صاحبان مشاغل و یا افراد زمینه ساز مشکلاتی می‌شود که طبق قانون صدور مجوزهای کسب وکار و با برنامه ریزی که انجام داده شد اگر دستگاهی در صدور مجوز و یا استعلام افراد تاخیر داشته باشد به شکل دستگاه خودکار مجوز صادر و مسئولیت تاخیر هم با دستگاهی است که اقدام به تاخیر برای صدور مجوز کرده است.

۲۰۰ هزار تاخیر در صدور مجوزها طی سال گذشته ثبت شد

به گفته سید امیر سیاح رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار   تاخیر در صدور مجوزهای کسب وکار برای صاحبان مشاغل تا سال گذشته بسیار زیاد بود به طوری که در سال گذشته ۲۰۰ هزار تاخیر در صدور مجوزها داشتیم اما خوشبختانه با پیگیری های که صورت گرفت و صدور خودکار مجوزها این میزان بسیار کاهش یافته است و تا یکی دوماه آینده به صفر می رسد‌.

براساس این گزارش  قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار که بعد از ۱۳ سال  از سال گذشته به مرحله اجرایی رسیده است نیمی از راه های اجرای خود را طی کرده است و در حال حاضر به گام های نهایی خود نزدیک شده است.

سید امیر سیاح رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار با بیان اینکه  باید تا ۲۵ اردیبهشت ماه طبق قانون تمامی مجوزهای کاغذی الکترونیک شده و به شناسه یکتا تبدیل شوند گفت: افراد می توانند برای دریافت شناسه یکتا  به درگاه ملی مجوزها مراجعه کرده و با وارد کردن کد ملی و کد  پستی  خود و بارگذاری مجوز های کاغذی خود اقدام به دریافت کد شناسه یکتا کنند کد شناسه ها پس از پیگیری های که صورت گرفت و پس از وقفه دوساله از این پس  از طریق قوه قضائیه صادر خواهد شد‌.

براساس این گزارش  درگاه ملی مجوز‌ها دارای ۵ مرحله است که مرحله‌ اول آن شفاف شدن صدور تمامی مجوزها است به طوری که باید مشخص شود که‌ فرد در چه بازه زمانی بعد از بارگذاری مدارک خود و استعلام آن می تواند مجوز دریافت کند که بعد از جمع آوری مجوزهای کاغذی مرکز بهبود محیط کسب و کار اقدام به شفاف سازی این موارد خواهد‌ کرد. 

افرادی که شناسه یکتا نداشته باشند فاقد مجوز هستند 

 در ادامه سیاح رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار به باشگاه خبرنگاران گفت:  افرادی که دارای مجوزهای کاغذی هستند  در صورتی که کد شناسه یکتا نداشته باشند دچار مشکل خواهند شد و  کسی کد شناسه نداشته باشد از نظر حکومت جمهوری اسلامی فاقد مجوز تلقی می‌شود.

وی اظهار کرد: حدود  دو تا سه میلیون مجوز کاغذی در کشور وجود دارد که تا پیش از شروع سال ۳۰۰ هزار  مجوز کاغذی  شناسه یکتا گرفتند  اما بعد از هشدار و اولتیماتوم‌‌های که داده شد تا به این لحظه حدود ۴۰۰ هزار مجوز کاغذی شناسه یکتا گرفتند و با توجه به آنکه فرصت چندانی باقی نمانده است امیدواریم تا پایان اردیبهشت ماه سایر مجوزهای کاغذی هم به شناسه یکتا تبدیل شوند.

وی افزود: استان های لرستان و گیلان،  برای شناسه یکتا خیلی پای کار هستند و در خراسان جنوبی و همدان هم برنامه ریزی خوبی صورت گرفته است. فعالان اقتصادی که تا ۲۵ اردیبهشت مجوز‌های قدیمی خود را به مجوز‌های جدید تبدیل نکنند از خدمات دولتی محروم می‌شوند. 

 سیاح همچنین با اشاره به تکلیف قانونی برای صدور مجوز‌های همراه با تاخیر از طریق درگاه ملی مجوز‌ها گفت: این درگاه تا دو ماه آینده برای همه متقاضیان که درخواست آنها با تاخیر همراه است مجوز صادر می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • خبر خوش آسیایی برای هواداران پرسپولیس
  • مهر تأیید مجوز حرفه ای روی تسویه مالی پرسپولیس
  • ثبت ۱۰۰۰ درخواست صدور مجوز الکترونیکی در استان مرکزی
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند
  • دست برتر ایران و روایت وارونه غربگرایان
  • صدور کالا‌های صادر کنندگان گلستانی با مجوز داخلی به ۱۱۰ کشور جهان
  • آخرین جزئیات روند صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال
  • آخرین جزئیات روند صدور مجوز حرفه‌ای استقلال
  • صدور ۳۰۰ مجوز مشاغل خانگی در کاشمر
  • بی اعتبار شدن مجوز‌های کسب وکار‌هایی که فاقد شناسه یکتا هستند