Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،اسید‌های چرب امگا ۳ خواص سلامتی دیگری هم دارند که شامل جلوگیری از احساس گرسنگی، پیشگیری از افسردگی و اضافه وزن است. شما تنها با مصرف یک قرص امگا۳ می‌توانید از تمام این مزایا بهره ببرید. اما گزینه‌های غذایی نیز وجود دارند که سرشار از این چربی‌های مفید هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسید‌های چرب امگا ۳ موجود در غذا‌ها منجر به کاهش التهاب در بدن، جلوگیری از آسیب اکسیداتیو و بسیاری از مزایای دیگر می‌شوند:

ماهی قزل آلا: این نوع ماهی سرشار از پروتئین، سلنیوم، پتاسیم، منیزیم و ویتامین‌های گروه ب بوده و تنها ۱۰۰ گرم از آن شامل ۲۲۶۰ میلی گرم اسید چرب امگا ۳ است. مصرف منظم ماهی قزل آلا خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند زوال عقل، بیماری‌های قلبی و افسردگی را کاهش می‌دهد.

گردو: یک اونس گدو به بدن شما ۲۶۰۰ میلی گرم امگا ۳ می‌افزاید. گردو یکی از بهترین منابع غذایی سرشار از اسید‌های چرب غیر اشباع است.

سویا: تنها با مصرف نصف فنجان سویای آب پز می‌توانید ۳۰۰ میلی گرم اسید چرب امگا ۳ دریافت کنید. اسید‌های چرب امگا ۳ موجود در گیاهان برای گیاه خواران بسیار مفید هستند. سویای سبز سرشار از فیبر و پروتئین است و به عنوان یک میان وعده سالم می‌توان آن را مصرف کرد.

روغن ماهی: روغن استخراج شده از کبد ماهی قزل آلا سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ و ویتامین‌های دی و آ است. یک قاشق غذاخوری از روغن ماهی حاوی ۲۶۶۴ میلی گرم امگا ۴ است. البته از مصرف بیش از حد این روغن باید صرف نظر کنید، چون شما به مقادیر زیاد ویتامین آ نیازی ندارید.

برنج قهوه ای: نصف فنجان از این برنج حاوی ۲۴۰ میلی گرم امگا ۳ است. ضمن این که مقادیر کافی فیبر و پروتئین را نیز به بدن می‌رساند. برنج قهوه‌ای منبع غنی از منگنز، ویتامین ب، فسفر، پتاسیم و منیزیم نیز محسوب می‌شود و از آنجا که کم کالری است، در رژیم‌های غذایی کاهش وزن طرفداران زیادی دارد.

روغن کتان: روغن کتان، روغن دیگری سرشار از امگا ۳ است، اما کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا نگه داری آن خیلی سخت است (این روغن خیلی سریع اکسید می‌شود)؛ بنابراین دان کتان به روغنش ترجیح داده می‌شود.

تخم مرغ: تخم مرغ در حال حاضر به عنوان منبعی برای همه مواد مغذی شناخته می‌شود. یک عدد تخم مرغ حاوی ۱۳ ویتامین و مواد معدنی و پروتئین با کیفیت بالاست. برخی از تخم مرغ‌های ویژه غنی شده دارای دو برابر معمول امگا ۳ هستند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مواد غذایی اسیدهای چرب سلامت بدن اسید های چرب امگا ۳ میلی گرم تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۶۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوشیدنی‌های سرشار از آهن

آفتاب‌‌نیوز :

کم‌خونی فقر آهن یکی از مشکلات شایع به‌خصوص در بانوان و کودکان است که تغذیه صحیح و گنجاندن منابع آهن در رژیم غذایی روزانه می‌تواند تاثیر خوبی در پیشگیری از این مشکل داشته باشد. در ادامه به معرفی برخی اسموتی‌های آهن دار می‌پردازیم.

اسموتی اسفناج

این اسموتی علاوه بر کمک به تامین آهن، نقش مهمی در تامین دیگر ویتامین‌ها و موادمعدنی ضروری دارد. اسموتی اسفناج همچنین سرشار از فیبرها، پروتئین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف است که برای سلامت عمومی ضروری هستند. برای تهیه اسموتی اسفناج چند برگ اسفناج تازه را با یک موز، مقداری شیر بادام و کمی عسل در مخلوط‌کن بریزید. افزودن چند خرما نیز به غلظت اسموتی و طعم دلچسب‌تر آن کمک می‌کند. این نوشیدنی ویتامینه برای تحریک سطح انرژی بدن در طول روز عالی است و در پیشگیری از کمبود آهن نیز تاثیر خوبی دارد. 

اسموتی چغندر

چغندر یکی از سبزیجات بسیار مغذی است، زیرا مقدار فراوانی آهن، منیزیوم و فولات دارد که نقش مهمی در حفظ سلامت عمومی خواهند داشت. نوشیدن منظم یک لیوان آب چغندر تازه می‌تواند در افزایش دریافت آهن موثر باشد و از طرفی بخش مهمی از ویتامین‌ها و املاح ضروری برای عملکرد مطلوب بدن را نیز تامین می‌کند. برای تهیه این اسموتی، مقداری چغندر را با هویج و در صورت تمایل سیب در مخلوط‌کن بریزید. کمی آب یا شیرنارگیل نیز اضافه کرده و این نوشیدنی را میل کنید.

آب سیب

آب سیب یکی از بهترین نوشیدنی‌های سرشار از آهن است که به تقویت سلامت و پیشگیری از کمبود‌های غذایی از جمله آهن کمک می‌کند. آب سیب همچنین سرشار از دیگر ویتامین‌ها و موادمعدنی مانند ویتامین C و پتاسیم است که در بهبود سلامت عمومی بدن تاثیرگذار است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت
  • نوشیدنی‌های سرشار از آهن
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • مواد غذایی ضد التهاب
  • اگر قصد باروری دارید این خوراکی‌ها را حتما بخورید
  • ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی
  • سبزیجات سرشار از پروتئین را بشناسید
  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | طبع زیتون گرم است یا سرد ؟ ؛ هر آنچه درباره زیتون باید بدانید