Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@13:53:31 GMT

آغاز فرایند رای گیری انتخابات ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۶۶۳۱۶

آغاز فرایند رای گیری انتخابات ۱۴۰۰

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا از ساعت۷ صبح امروز رای گیری در سراسر کشور آغاز شد و تا ساعت۲۴ ادامه خواهد داشت. در صورت نیاز و با دستور وزیر کشور، انتخابات می تواند تا ساعت ۲ بامداد روز شنبه ۲۹ خرداد تمدید شود.

۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجدین شرایط رای دادن هستند.

در حوزه انتخابات ریاست جمهوری بیش از ۶۷ هزار صندوق و در شوراها ۷۵ هزار صندوق رای استفاده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۳۳ نمایندگی، ۲۳۴ شعبه و ۴۵۰ صندوق در خارج از کشور اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری را انجام می دهند. دولت کانادا نپذیرفته است شرایط برگزاری انتخابات را فراهم کند بنابراین در نزدیک ترین شهر آمریکا به مرز کانادا این انتخابات برگزار می شود.

برای رعایت پروتکل های بهداشتی تعداد شعب اخذ رای افزایش یافته است. نرم افزار شعبه یاب در اختیار همه مردم قرار دارد. شعب پیش از آغاز رای گیری ضدعفونی می شود. همه اعضای شعب  از ماسک استفاده خواهند کرد. هلال احمر  در همه شعب ناظر بهداشتی دارد.

یک شعبه سیار برای بیماران کرونایی وجود دارد که با همکاری هلال احمر فعالیت میکند. آمار بیماران را از وزارت بهداشت گرفته شده و اگر بیماری مایل به رای دادن بود، شعبه سیار به بیمار مراجعه می کند.

کد خبر 608312 برچسب‌ها انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۶۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور دوم انتخابات مجلس در آبادان الکترونیکی برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت بختیاری عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: یک هفته قبل از انتخابات یعنی از بامداد روز سیزدهم اردیبهشت ماه امسال تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: چهار نفر از نامزدهای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه آبادان به دور دوم انتخابات راه پیدا کردند که از این تعداد ۲ نفر در روز ۲۱ اردیبهشت توسط مردم آبادان انتخاب می‌شوند و جمع نمایندگان آبادان به سه نفر خواهد رسید.

بختیاری با بیان اینکه تبلیغات نامزدها تا ساعت هشت صبح روز پنجشنبه (بیستم اردیبهشت ماه) خواهد بود، ادامه داد: انتخابات در دور اول در آبادان به طور تمام الکترونیک برگزار شد و در دور دوم هم در هشت حوزه همزمان به همین طریق برگزار می‌شود.

وی، تعداد شعب اخذ رأی را ۱۴۸ شعبه ثابت و سیار اعلام و بیان کرد: ۱۷ شعبه در بخش مستقل اروند کنار و ۱۳۱ شعبه هم در بخش مرکزی و شهر آبادان کار اخذ رأی از مردم آبادان را بر عهده دارند.

کد خبر 6088179

دیگر خبرها

  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • دور دوم انتخابات مجلس در آبادان الکترونیکی برگزار می‌شود
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • فرایند قانونی سد معشوره طی شده‌ است
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند از سیزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد