Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، دومین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با استقرار عوامل اجرایی در ۵هزار و ۵۹ شعبه ثابت و سیار خراسان رضوی از دقایقی قبل آغاز شد.

این تعداد شعب در ۳۳ شهرستان خراسان رضوی در حالی از ساعت ۷صبح آغاز به کارکردند که ۴هزار و ۲۴۶شعبه ثابت و ۸۱۳شعبه سیار هستند به‌طوری‌که ۲هزار و ۵۶۵ شعبه ثابت و ۱۴۳ شعبه سیار در مناطق شهری و هزار و ۶۸۱ شعبه ثابت و ۶۷۰شعبه سیار در مناطق روستایی استان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس ۴میلیون و ۶۱۶ هزار واحد شرایط رأی دادن در خراسان رضوی که حدود ۱۲۰ هزار نفرشان رأی اولی هستند، علاوه بر انتخاب یک نفر به‌عنوان رئیس‌جمهور و یک نفر برای مجلس خبرگان رهبری، باید از میان  نامزدهای تأیید صلاحیت شده هشت هزار و ۶۰۰نفر را برای شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب کنند.

همچنین شهر مشهد با هزار و ۵۱۴ شعبه اخذ رأی به‌عنوان بزرگ‌ترین حوزه انتخابات الکترونیکی شورای شهر در کشور است، به‌طوری‌که درمجموع شهرستان برای اخذ آرای مردم هزار و ۸۹۲ شعبه در مناطق مختلف شهری و روستایی مشهد در نظر گرفته‌شده که این میزان ۵۷ درصد شعب مجموع خراسان رضوی است.

گفتنی است؛ بر اساس قانون انتخابات تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، هیجده سال تمام و عاقل بودند از شرایط انتخاب‌کنندگان است.

انتهای پیام/ ٧٠٠۴٢

 

منبع: فارس

کلیدواژه: آغاز انتخابات خراسان رضوی شروع رأی گیری خراسان رضوی شعبه ثابت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۶۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مسابقات مهارت لوازم اندازه گیری منطقه ای خراسان رضوی در حوزه نصب کنتور تکفاز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر دفتر آموزش و برنامه ریزی نیروی انسانی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: مدیریت‌های برق شهرستان‌های تربت حیدریه، نیشابور، سبزوار، قوچان، تربت جام میزبان برگزاری این دوره از مسابقات هستند که نخستین روز از این رقابت‌ها در تربت حیدریه برگزار شد.

محمدحسین مقدسان افزود: نمایندگان دفاتر بازرسی، ایمنی، آموزش و روابط عمومی در این دوره از مسابقات حضور داشته و داوری این مسابقات را برعهده دارند.

وی گفت: برگزاری نخستین روز از این مسابقات به میزبانی مدیریت برق تربت حیدریه با حضور هفت گروه از سیمبانان شهرستان‌های مه ولات، رشتخوار، تربت حیدریه (۲ گروه)، زاوه و گناباد انجام گرفت که گروه دوم مدیریت برق تربت حیدریه بیشترین امتیاز را کسب کرد.

مدیر دفتر آموزش و برنامه ریزی نیروی انسانی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی افزود: هر گروه از شهرستان‌های خراسان رضوی شامل ۲ سیمبان است که در مجموع مهارت سیمبان‌های مدیریت‌های برق استان در نصب کنتور‌های تکفاز در این مسابقه ارزیابی می‌شود.


دیگر خبرها

  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند از سیزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات برپا می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس 13 اردیبهشت شروع می‌شود/ پیش‌بینی هزار و 20 شعبه اخذ رای
  • اختصاص ۱۳۲ شعبه سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • اختصاص ۱۳۲ صندوق سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • عملیات آبرسانی به تنها روستای محروم از شبکه آب در باخرز خراسان رضوی آغاز شد
  • غاز حرکت دومین کتابخانه سیار تایباد خراسان رضوی
  • آغاز مسابقات مهارت لوازم اندازه گیری منطقه ای خراسان رضوی در حوزه نصب کنتور تکفاز
  • دور دوم انتخابات در کلات با ۴۴ شعبه اخذ رای برگزار می‌شود
  • موفقیت همیاران صلح در پرونده‌های بزرگ قضایی