Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- فرآیند انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا در بیش از ۵۰۰۰ شعبه اخذ رای خراسان رضوی آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، فرآیند اخذ رای جهت انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شهر و روستا از دقایقی قبل در استان خراسان رضوی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در دوره قبل انتخابات مجلس در سال 98، مجموع شعب اخذ رای استان چهار هزار و 500 شعبه بود که امسال این تعداد به بیش از پنج هزار افزایش یافت تا از ازدحام جمعیت در شعب جلوگیری شود.

فاصله‌گذاری اجتماعی و زمان حضور مردم در شعب مدیریت خواهد شد، همچنین پیش بینی شده پس از هر بار استفاده رای دهندگان از کارت رای گیری الکترونیک، که به دفعات توسط رای دهندگان استفاده خواهد شد و همچنین خودکارهای موجود در شعب اخذ رای پس از هربار استفاده ضدعفونی شوند.

عوامل نظارتی انتخابات امروز در خراسان رضوی 20 هزار نفر هستند و براساس میزان فعالیت شعب، سه یا چهار نفر ناظر در هر شعبه  اخذ رای حضور خواهند داشت.

آغاز فرآیند خلق حماسه حضور در کاشان/ 320هزار تعرفه رای پیش‌بینی شده استحضور مردم در شعب اخذ رای پیش از آغاز رای‌گیری+عکساتحاد و همبستگی مردم استان اصفهان در انتخابات 1400 / آغاز رأی‌گیری در 3 هزار و 467 شعبه اخذ ‌رأی

 اولین اقدام و مهم ترین تمهیدات کرونایی افزایش شعب بود که بیش از هزار شعبه به تعداد شعبات اخذ رای استان اضافه شد. در این راستا تمام شعباتی که حدود 600 یا 700 رای در دوره‌های سابق داشته‌اند، به دو شعبه تقسیم شدند.در شهرهایی مثل مشهد که تراکم جمعیتی بالاتری وجود دارد بیش از 30 درصد تعداد شعبات افزایش پیدا کرده است.

60 درصد شعب اخذ رای استان در مدارس جانمایی شده است و تمام شعب در روز قبل از انتخابات ضدعفونی شده‌اند.

برای شهرستان مشهد که 1 هزار و 892 شعبه در نظر گرفته شده است، بیش از 2 میلیون و 400 هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات پیش رو هستند.شهر مشهد بزرگترین حوزه انتخابات الکترونیکی شورای شهر در کشور است که  57 درصد شعب شهرهای استان و 16 درصد شعب روستاهای استان را در خود جای داده است.

انتخابات 28 خرداد در 5 هزار و 73 شعبه اخذ رای با بیش از 15 هزار صندوق اخذ رای در خراسان رضوی برگزار خواهد شد که از مجموع این تعداد 4 هزار و 249 شعبه ثابت و 824 شعبه سیار است.

انتهای پیام/281/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خراسان رضوی شعب اخذ رای شعبه اخذ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۶۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور دوم انتخابات در کلات با ۴۴ شعبه اخذ رای برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی زواریان اظهار کرد: دور نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان کلات به عنوان بخشی از حوزه انتخابیه مشهد و کلات با ۵۰ شعبه اخذ رأی برگزار شد.

معاون سیاسی فرماندار کلات بیان کرد: پس از بررسی‌های میدانی صورت گرفته ۶ شعبه اخذ رأی حذف یا در دیگر شعب ادغام شد و در نهایت فعالیت ۴۴ شعبه اخذ رأی با حضور حدود ۵۰۰ عامل اجرایی، نظارتی و انتظامی برای برگزاری دور دوم انتخابات برنامه ریزی شد.

وی ادامه داد: بر اساس سرشماری سال ۹۵ شمار واجدان شرایط رأی دادن در انتخابات ۱۱ اسفند ماه ۱۹ هزار نفر بود، اما بر اساس آمار جمعیت ساکن در شهرستان شمار واجدان شرایط رأی دادن ۲۳ هزار نفر است.

زواریان افزود: دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان کلات با برپایی ۴۴ شعبه اخذ رأی در ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

کد خبر 6085043

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی
  • عملیات آبرسانی به تنها روستای محروم از شبکه آب در باخرز خراسان رضوی آغاز شد
  • دو نسخه خطی گلستان سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد
  • نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد
  • رونمایی از نسخ خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • دور دوم انتخابات در کلات با ۴۴ شعبه اخذ رای برگزار می‌شود
  • ۹ روز مانده تا آغاز مهلت قانونی تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
  • موفقیت همیاران صلح در پرونده‌های بزرگ قضایی
  • آغاز عملیات ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال در خراسان رضوی