Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-23@11:18:31 GMT

هرگز اجازه نابودی الحشد الشعبی را نخواهیم داد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۶۶۶۹۳

هرگز اجازه نابودی الحشد الشعبی را نخواهیم داد

به گزارش جام جم آنلاین، «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون عراق در سخنانی گفت که از زمان تأسیس گروه مقاومت الحشد الشعبی طبق فتوای مرجعیت، برخی طرف‌های داخلی و خارجی مدام به دنبال شکایت از این گروه در محاکم بین‌المللی بوده‌اند.

به نوشته وبگاه المسله، او گفت که طرف‌های داخلی و خارجی مخالف با الحشد الشعبی مدام به دنبال نابودی کامل این گروه مقاومت هستند، اما او و گروههای سیاسی همسو با مقاومت هرگز اجازه پایان نقش‌آفرینی الحشد الشعبی را نخواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوری المالکی همچنین گفت که پیشنهاد کرده است تا میان مصطفی الکاظمی و برخی گروه های الحشد الشعبی نشستی با هدف پایان دادن به سوءتفاهمات میان طرفین برگزار شود.

به گفته رئیس ائتلاف دولت قانون، برخی طرف‌ها قصد دارند سناریویی که برای «قاسم مصلح» از فرماندهان الحشد الشعبی چیده شد و نیروهای امنیتی برای چند روز او را بازداشت کردند، برای دیگر فرماندهان الحشد الشعبی نیز تکرار شود.

نوری المالکی در خصوص برگزاری انتخابات پارلمانی در ماه اکتبر نیز گفت که اگر این انتخابات بار دیگر به تعویق بیفتد، هرگز دیگر برگزار نخواهد شد و در آن صورت خطر جدی عراق را تهدید خواهد کرد.

«عدنان فرج الساعدی» تحلیلگر و نویسنده عراقی نیز روز گذشته در یادداشتی در وبسایت المعلومه نوشت که الحشد الشعبی بزرگترین مانع بر سر راه طرح‌های آمریکا و اسرائیل در عراق و منطقه است و آنها به دنبال قطع کردن سر این سازمان قانونی و قدرتمند به هر قیمتی که شده، هستند.

مقاومت اسلامی جنبش النُجَباء عراق نیز روز دوشنبه در سالروز تأسیس بسیج مردمی عراق با صدور بیانیه‌ای، هرگونه اراده برای حذف، به حاشیه راندن یا استحاله این نهاد مردمی را توهمی محال خواند.

گروه مقاومت الحشد الشعبی در تاریخ ۱۳ ژوئن ۲۰۱۳ با فتوای جهاد کفایی آیت‌ الله سیستانی مرجع شیعیان عراق برای مقابله با یورش تروریست‌ های داعش تأسیس شد و در تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۱۶ طبق مصوبه پارلمان عراق جزو رسمی نیروهای مسلح عراق شد و تحت امر فرماندهی کل نیروهای مسلح (نخست‌وزیر) در آمد.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: داعش الحشد الشعبی نوری المالکی الحشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۶۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله بامدادی کوبنده مقاومت اسلامی عراق به هدفی مهم درجولان اشغالی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد در حمایت از غزه و پاسخ به جنایات دشمن صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی، به یک هدف حیاتی در جولان اشغالی با چندین فروند پهپاد حمله کرد.

خبرنگار المیادین گزارش داد که مبارزان مقاومت اسلامی، بامداد یکشنبه ۲۱ آوریل ۲۰۲۴ یک هدف حیاتی را در جولان اشغالی با چندین پهپاد هدف قرار دادند.

در بیانیه مقاومت اسلامی عراق آمده است: مبارزان مقاومت اسلامی در عراق در ادامه رویکرد مقاومت در برابر اشغالگری، حمایت از مردم غزه و در پاسخ به قتل عام‌های رژیم غاصب صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی اعم از کودکان، زنان و سالخوردگان، صبح امروز یکشنبه ۲۱ آوریل ۲۰۲۴ یک هدف حیاتی در جولان اشغالی را با چندین پهپاد هدف قرار داد.

در این بیانیه بر تداوم این حملات برای هدف قرار دادن و درهم کوبیدن محل تجمع و استقرار نظامیان دشمن تاکید شده است.

مقاومت اسلامی عراق بار دیگر بر در هم کوبیدن مواضع اشغالگران تأکید کرد.

کد خبر 6083901

دیگر خبرها

  • نیویورک تایمز: نابودی حماس ممکن نیست
  • السودانی: اجازه نمی‌دهیم از خاک ما برای انجام عملیات علیه دیگران استفاده شود
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه
  • حمله کوبنده مقاومت عراق به هدفی مهم درجولان اشغالی
  • حمله مقاومت عراق به مواضع رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی
  • حمله بامدادی کوبنده مقاومت اسلامی عراق به هدفی مهم درجولان اشغالی
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به جولان اشغالی
  • ارتش عراق : هیچ پهپاد یا جنگنده‌ای پیش از انفجار زاغه الحشد الشعبی مشاهده نشده است
  • قدردانی سپاه از حمایت مردم در جریان عملیات «وعده صادق»: به اردوگاه دشمنان اجازه نخواهیم داد به ساحت قدرت ایمان و همبستگی ملی ایرانیان و سرمایه بازدارندگی کشور که اینک به ارتفاع بلندتر و عظمت والاتر دست یافته، خدشه‌ای وارد سازند