Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده و «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای وی در دیدار خود در بروکسل توافق کردند در شرایطی که نیروهای نظامی ایالات متحده در حال خروج از افغانستان هستند، ترکیه در تضمین امنیت فرودگاه کابل نقش اصلی را ایفا کند.

به رغم دستیابی به این توافق، رهبران دو کشور نتوانستند مناقشه و اختلاف دیرینه خود بر سر خرید سامانه پدافند موشکی اس -۴۰۰ روسیه توسط ترکیه را که باعث تیرگی روابط واشنگتن- آنکارا شده است، حل و فصل کرده و به یک اتفاق نظر دست یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین ارتباط، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه به خبرنگاران گفت که بایدن و اردوغان در دیدار خود در روز چهاردهم ژوئن و در حاشیه نشست ناتو در مورد امنیت فرودگاه افغانستان گفتگو کردند.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از سالیوان گزارش داد که اردوغان در این دیدار خواستار پشتیبانی آمریکا برای تضمین امنیت فرودگاه کابل شد و بایدن نیز به ارائه این پشتیبانی متعهد گردید

کد خبر 5237527

منبع: مهر

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان جو بایدن سامانه اس 400 ایالات متحده امریکا فلسطین رژیم صهیونیستی جو بایدن روسیه عراق ولادیمیر پوتین ناتو افغانستان ایران رجب طیب اردوغان برجام مذاکرات وین نفتالی بنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۶۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند

روزنامه ترکیه گزارش داد که ترکیه ممکن است برای برنامه دفاعی خود علیه حزب کارگران کردستان، پ ک ک، در کردستان عراق، سامانه دفاع هوایی پیشرفته اس-۴۰۰ روسیه خود را در مرز عراق مستقر کند.

بر اساس این گزارش، اس-۴۰۰‌های ترکیه ممکن است در مرز مستقر شوند، به این معنی که در برابر پهپاد‌هایی که ادعا می‌شود توسط پ‌ک‌ک خریداری شده، دفاع خواهد کرد.

این گزارش می‌افزاید که این اولین استقرار عملیاتی این سامانه موشکی از زمان دریافت آن در سال ۲۰۱۹ است.

قرارداد روسیه و ترکیه برای اس-۴۰۰ حدود ۲.۵ میلیارد دلار برای ترکیه هزینه داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند
  • توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • نگاهی به توافق‌های جدید بین ترکیه و عراق
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق