Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد آرین منش، فعال سیاسی اصولگرا، در گفتگو با خبرآنلاین، درباره میزان مشارکت در انتخابات گفت: در کل کشور من حدود ۴۰ تا ۴۲ درصد پیش بینی می کنم. در کلان شهرها کمترین میزان مشارکت را در تهران خواهیم داشت و بعد از آن در مراکز استان های بزرگ مثل شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز میزان مشارکت حدود ۳۰ درصد پیش بینی می شود که باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده اسبق مجلس با اشاره به نقش بزرگان سیاست و پیام انتخاباتی سید محمد خاتمی گفت: به هرحال دعوت بزرگان و نخبگان سیاسی و فرهنگی و علمی در میزان مشارکت مردم بی تاثیر نیست، چون مردم به بزرگان خودشان تأسی می کنند اما این انتخابات به صورت انتخابات قطبی و رقابتی در نیامد. 

وی افزود: شما حتی شاهد هستید که آقای خاتمی وقتی از مردم دعوت می کند، دعوت به مشارکت می کند.  دعوت به حمایت از یک کاندیدای خاصی نمی کند و می خواهد این پیام را به جامعه بدهد که جریان اصلاحات در صحنه انتخابات نماینده ای ندارد اما نباید با صندوق های رای قهر کرد. هرچند که  نتیجه انتخابات تقریبا از پیش مشخص شده و ریاست جمهوری آقای رئیسی تقریبا قطعی است. 

فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به انصراف کاندیداهای پوششی گفت: کسانی که وارد صحنه انتخابات می شوند، ستاد تشکیل می دهند و جمع زیادی از افراد به عنوان طرفدار آنها وارد فعالیت می شوند و کار اداره ستادها را عهده دار می شوند. با انصراف این افراد یک افسردگی در بین کسانی که وارد عرصه انتخابات شده اند ایجاد می کنند با این نیت که فردی را به عنوان کاندیدای شایسته خودشان انتخاب کرده بودند.

وی ادامه داد: کنار رفتن این ها از نظر اخلاقی گاهی مشکلاتی را برای طرفداران و فعالان ستاد آنها ایجاد می کند. این ذهنیت را ایجاد می کند که از وجود آنها استفاده ابزاری شده  وگرنه ممکن است در معادلات این انتخابات هم خیلی تاثیرگذار نباشد. وقتی نظر سنجی ها یک کاندیدا را ۱ یا ۲ درصد و حداکثر ۳ درصد دارای محبوبیت نشان می دهد، خیلی با کنار رفتن آنها چیزی تغییر نمی کند. مگر اینکه ممکن است با هم یک توافقاتی کرده باشند که از ظرفیت آنها در کابینه آینده استفاده شود.

۲۷۲۱۵

کد خبر 1526285

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: جواد آرین منش سید محمد خاتمی سیدابراهیم رئیسی مشارکت در انتخابات انتخابات ۱۴۰۰ میزان مشارکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۷۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| جدیدترین تصویر از سیدمحمد موسوی به همراه 3 فرزندش

سید محمد موسوی، والیبالیست معروف، در اینستاگرام خود تصویری را در کنار ۳ فرزند خود منتشر کرد.

دیگر خبرها

  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • واگذاری روابط حاکم بر اقتصاد به مردم شرط تحقق مشارکت مردمی در تولید
  • درخواست موزیلا برای اتخاذ تدابیر واتس‌اپ در انتخابات‌های جهانی
  • عکس| جدیدترین تصویر از سیدمحمد موسوی به همراه 3 فرزندش
  • اختصاص ۱۳۲ شعبه سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • شعار سال یک دستور عملیاتی است
  • ممکن است چهره جدیدی رئیس مجلس شود/ هیات رئیسه ترکیبی از دو جریان اصولگرا خواهد داشت
  • از محاکمه کرباسچی تا قطعی شدن کاندیداتوری سیدمحمد خاتمی /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی