Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@07:25:55 GMT

دادستان: فضای انتخابات در استان همدان قانونمند است

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۶۷۵۹۱

دادستان: فضای انتخابات در استان همدان قانونمند است

حسن خانجانی روز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای فرایند رای گیری تخلفی در مرکز استان نداشتیم اما در شهرستانها موارد تخلف مانند پاره کردن بنر نامزدها مشاهده می شود اما خیلی گسترده نیست.

وی تصریح کرد: شب گذشته یک مورد تخلف به ما گزارش و در اسرع وقت رسیدگی شد اما در شهرستانهایی مثل نهاوند ۲ مورد تخلف داشتیم که هنوز به تایید نهایی نرسیده تا تصمیم قطعی در مورد آنها گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خانجانی به همکاری رسانه ها و خبرنگاران برای ارائه گزارش و مستندات تخلف انتخاباتی تاکید و از آنها خواست در این راستا با هیات های اجرایی و نظارت همکاری کنند. 

دادستان همدان نظارت بر میتینگ های تبلیغاتی را وظیفه هیات های نظارت دانست و گفت: آنها گزارش را تهیه و به ما ارجاع می دهند و مورد رسیدگی قرار می گیرد.

او فضای انتخاباتی امسال را از حیث قانونمندی خوب ارزیابی کرد و گفت: تاکنون گزارش تخلف قابل توجهی نداشتیم.

ک میلیون و ۴۲۵ هزار و ۹۷۰ نفر از جمعیت استان همدان شامل ۷۲۲ هزار و ۷۳۳ مرد و ۷۰۳ هزار و ۲۰۷ زن واجد شرایط شرکت در این دوره از انتخابات هستند.

همچنین ۳۰ هزار و ۹۰۲ نفر از جمعیت واجد شرایط این استان رای اولی هستند که برای نخستین بار با شرکت در انتخابات و حضور در پای صندوق های رای نقش خود را در تعیین سرنوشت و آینده کشور ایفا می‌کنند.

به گزارش ایرنا، «عیسی جعفری» نماینده مردم شهرستان های بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی تیرماه سال ۹۹ به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت و انتخابات میان دورای مجلس برای انتخاب نماینده مردم دراین حوزه انتخابیه ۲۸ خرداد برگزار می شود.

استان همدان با ۱۰ شهرستان، هفت حوزه اصلی و ۱۹ حوزه فرعی (شامل سه شهرستان و ۱۶ بخشداری) دارای ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در ۹۱۷ روستای استان همدان و ۲ تیره عشایری «جمور» و «ترکاشوند» نیز برگزار می‌شود. در این دوره از انتخابات ۲ هزار و ۹۶۶ نفر به عنوان اعضای شورای روستایی و ۱۷۴ نیز به عنوان عضو شورای شهر و در مجموع سه هزار و ۱۴۰ نفر به عنوان منتخبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان همدان برگزیده خواهند شد.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ همدان انتخابات ریاست جمهوری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات میان دوره ای مجلس یازدهم شورای اسلامی پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ همدان انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ۱۴۰۰ همدان انتخابات ریاست جمهوری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات میان دوره ای مجلس یازدهم شورای اسلامی استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۷۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر شورای مجازی استان کرمانشاه معرفی شد

با حکم استاندار کرمانشاه، افشین آزادی به‌عنوان دبیر شورای مجازی استان معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، امروز _ پنجشنبه سی‌ام فروردین _ در نشستی با حضور رئیس کمیته تحلیل، تولید و ساماندهی نشر محتوای مرکز ملی فضای مجازی، استاندار کرمانشاه و برخی مدیران استان، دبیر شورای مجازی استان معرفی شد.

بر اساس این گزارش، افشین آزادی به‌عنوان دبیر شورای مجازی استان کرمانشاه، حکم خود را از محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه دریافت کرد؛ آزادی هم‌اکنون مدیر حوزه هنری استان کرمانشاه است.

به گزارش ایمنا، شورای فضای مجازی استان به ریاست استاندار و ذیل شورای عالی فضای مجازی کشور به عنوان بالاترین رکن تصمیم‌گیرنده در خصوص سیاست‌گذاری فضای مجازی در استان به شمار می‌رود.

کد خبر 745857

دیگر خبرها

  • دبیر شورای مجازی استان کرمانشاه معرفی شد
  • ۲۲ روز مانده تا تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /انتخابات مرحله دوم در کدام حوزه ها الکترونیکی است؟
  • اسامی منتخبان زن مجلس دوازدهم/ رقابت ۷ خانم در دور دوم
  • صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم
  • پرونده تخلف رییس اتحادیه نانوایان مشهد به دادسرا رسید
  • برپایی دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان میانه در ۲۱ اردیبهشت
  • اجرای طرح جدید شورای نماز در روستا‌های همدان برای اولین بار در کشور
  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • اجرای طرح جدید شورای نماز در روستا‌های استان برای اولین بار در کشور در استان همدان
  • انجام بیش از ۵۳۰۰ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی استان همدان