Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@06:51:29 GMT

انتخابات پرشور مایه سربلندی کشور است

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۶۷۷۲۸

انتخابات پرشور مایه سربلندی کشور است

به گزارش ایرنا، محمد علی نظری با انتشار بیانیه ای با موضوع انتخابات، بر حضور پرشور مردم در این همه پرسی تاکید کرد.

در این پیام آمده است: یکی از مهمترین محورهای انتخابات ، حضور حداکثری مردم است چرا که اهمیت انتخابات و تاثیر آن در اقتدار نظام و جامعه به خوبی قابل مشاهده است.

همانطور که همگان می دانند یکی از افتخارات و ارزش های جمهوری اسلامی توجه به دموکراسی و اصل مردم سالاری دینی در جامعه اسلامی است با یک نگاه کلی به جوامع دیگر و نظام انتخاباتی آن، می‌توان به این رسید که بیشتر انتخابات کشورها غالباً تشریفاتی و در جهت دستیابی به قدرت و ثروت می‌باشد و در این میان کمترین توجه به آرای مستقیم مردم می‌شود که خود اصل دموکراسی را در این کشورها و جوامع زیر سوال می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در جمهوری اسلامی ایران، این مهم به یک باور ملی در جهت خدمت صادقانه همراه با انگیزه ملی در جهت اقتدار و استقلال تبدیل شده است، از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به طور متوسط هر دو سال شاهد یک اتفاق بزرگ و ملی بوده ایم که این عمل در سرنوشت ملی و خدمت‌رسانی به مردم کشور تعیین کننده بوده و خواهد بود.

 حضور در انتخابات و برگزاری این رویداد خود روح تازه‌ای شور و نشاط با یک همدلی اجتماعی را در سطح جامعه به جریان می‌اندازد.

از انتخابات در جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اصلی‌ترین شیوه‌های حکومتداری مردمی نام برد که در نوع خود بی نظیر و الگویی برتری با نگاه ویژه به آرمانهای دین و مکتب با ترکیب جمهوریت و اسلامیت برای سایر جوامع بشری بوده است.

 با این حال طبق فرمایش رهبری معظم انقلاب که فرمودند انتخابات ریاست جمهوری مظهر آزادی و قدرت انتخابات و رشد ملت ایران است، نقش و جایگاه رئیس جمهور در کشور بسیار مهم بوده که تبلیغات رسانه‌های بیگانه و دشمنان غربی خلاف این را می خواهند به مردم ثابت کنند.

غربی‌ها در موضوع ریاست جمهوری، دشمنانه حرف می‌زند، چرا که رئیس جمهور یکی از موثرترین عنصر ها برای حل مسائل کشور است. 

باید به این نکته توجه داشت که در میان مسئولان کشور هیچ مسئولی به اندازه رئیس جمهور در قانون اساسی امکانات، توانایی و اختیار ندارد، از بودجه کشور گرفته تا مباحث علمی،صنعتی و مسائل انسانی و یا از لحاظ امنیت و آبادانی، این رئیس جمهور است که می‌تواند حرف اول را بزند و تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز باشد.

لذا آنچه مورد نیاز ملت و کشور است داشتن یک رئیس جمهور کارآمد با کفایت جهادی و انقلابی چراکه قانون همه چیز را در اختیار رئیس جمهور قرار داده است.

با این حال برابر رهنمودهای رهبری معظم انقلاب به این نتیجه می‌رسیم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ یکی از حساس‌ترین مهمترین و سرنوشت سازترین انتخابات پیش رو می باشد که می‌طلبد همه مردم عزیز ما و هر کس که دل در گرو نظام دارد در این انتخابات با حضور حداکثری و انتخاب اصلح به پیشرفت و آبادانی کشور کمک کرده و شاهد ایرانی آباد و آزاد باشیم.

به گزارش ایرنا، انتخابات شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری همزمان با سیزدهمین دوره همه‌پرسی ریاست جهموری در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ از صبح امروز آغاز شده است.

۴۵۹ هزار و ۵۷۳ در استان ایلام واجد شرایط اخذ رای در انتخابات پیش رو هستند که از این تعداد ۲۲۵ هزار و ۶۷۲ نفر زن و ۲۳۳ هزار و ۹۰۱ تن مردم هستند.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ ایلام رسانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ ایلام رسانه انتخابات ۱۴۰۰ ایلام رسانه رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۷۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد

در اولین روز محاکمه دونالد ترامپ در پرونده «خرید سکوت»، دادستان‌های ایالت نیویورک آمریکا دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور را به نقض قانون و فساد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ با تلاش برای پنهان کردن رابطه با یک بازیگر فیلم‌های مستهجن متهم کردند.

براساس گزارش العربیه، اعضای هیات منصفه در این محاکمه مهم به طور مختصر از دیوید پکر، اولین شاهد و ناشر سابق «National Enquirer» شنیدند که او در طرحی برای سرکوب داستان‌هایی که ترامپ نمی‌خواست منتشر شود، شرکت داشت و به رئیس‌جمهور سابق کمک کرد تا در انتخابات پیروز شود.

ترامپ در اولین محاکمه خود متهم به جعل سوابق تجاری برای سرپوش گذاشتن بر پرداخت ۱۳۰۰۰۰ دلار به استورمی دنیلز، ستاره فیلم‌های مستهجن در سال ۲۰۱۶ برای پنهان کردن روابط خود که به گفته او ده سال قبلتر رخ داده بود، شد. اما در مقابل ترامپ به بی گناهی اعتراف و انجام این کار را رد کرد.

متیو کولانجلو، دادستان کل آمریکا گفت: این یک توطئه برنامه ریزی شده، هماهنگ و بلندمدت برای تأثیرگذاری بر انتخابات ۲۰۱۶ بود، برای کمک به پیروزی دونالد ترامپ از طریق هزینه‌های غیرقانونی برای ساکت کردن افرادی که در مورد رفتار او حرف بدی برای گفتن داشتند.

از سویی دیگر تاد بلانچ، وکیل ترامپ به هیات منصفه گفت که رئیس جمهور سابق هیچ جرمی مرتکب نشده است و دادستان نباید این پرونده را مطرح می‌کرد.  او افزود: تلاش برای تأثیرگذاری در انتخابات اشکالی ندارد، به این می‌گویند دموکراسی، آنها چیز شومی را به این ایده اضافه کرده اند که انگار جرم است.

پرونده خرید سکوت ممکن است تنها مورد از چهار پرونده جنایی علیه ترامپ باشد که قبل از انتخابات ریاست جمهوری که قرار است در ۵ نوامبر برگزار شود، رسیدگی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • استقبال پرشور از رئیس جمهور در قدیمی‌ترین دانشگاه لاهور
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • دیدار آیت‌الله رئیسی و رئیس‌ سنای پاکستان
  • دیدار رئیسی با رئیس‌ سنای پاکستان
  • رئیسی به بشار اسد تبریک گفت
  • روسای جمهور ایران و پاکستان دیدار کردند
  • استقبال پرشور علامه پاکستانی از سفر رئیسی
  • اخبار سفر رئیس‌جمهور به پاکستان / رئیسی: سطح روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به میزان سطح روابط سیاسی نیست
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان