Web Analytics Made Easy - Statcounter

دور ششم مذاکرات برجامی در وین پس از بازگشت هیئت های مذاکره کننده از پایتخت های متبوع، ادامه پیدا می کند. خبرگزاری میزان – گمانه زنی ها در مورد دور ششم مذاکرات «وین» پیرامون احیای برجام همچنان ادامه دارد.   «میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین و رئیس هیئت مذاکره کننده روسیه در نشست کمیسیون مشترک برجام، در واکنش به اظهارنظر‌ها پیرامون طولانی شدن روند مذاکرات وین، ضمن توصیه صبر به این دسته از افراد، گفت «من بر این باورم که مذاکره کنندگان کلافه نشده اند، اما کمی خسته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واضح است که مذاکرات وین به زمان مازاد برای تکمیل موفقیت آمیز این روند طولانی و نسبتا پیچیده نیاز دارد.»   وی پیشتر نیز از جلسه مشترک هیئت روسیه و آمریکا در جریان مذاکرات وین در مورد برجام خبر داده و گفته بود «موضوع‌های دشوار همچنان در دستور کار قرار دارند.»   در عین حال، به گزارش «دیپلماتیک»، نمایندگان کشور‌های حاضر در مذاکرات وین اعلام کردند، با وجود دست یافتن به پیشرفت در چند موضوع، هنوز اختلاف‌های رفع نشده‌ای وجود دارند.   این پایگاه به نقل از دیپلمات‌های غربی و مقام یک کشور غربی نوشت «یکی از موانع عمده باقی مانده در مذاکرات وین درباره برجام، تلاش ایران برای دریافت تضمین از آمریکا جهت تکرار نشدن تجربه خروج از این توافق است؛ ایران پیگیر است تا ضمانت‌هایی برای عدم خروج آمریکا از برجام دریافت کند؛ این در حالی است که طرف آمریکایی قادر به ارائه چنین تضمینی نیست.»   یک مقام غربی نیز گفت «سعی می‌کنیم خلاق باشیم، اما این که تا کجا بتوانیم پیش برویم، محدود است.» بیشتر بخوانید: تداوم مذاکرات وین در چارچوب‌های مختلف رفع تحریم‌ها جزو اساسی برجام است یک دیپلمات غربی حاضر در مذاکرات وین نیز گفت که این دور از مذاکرات احتمالا بیشتر به طول بینجامد؛ چراکه رایزنی‌های بیشتر هیئت‌های حاضر در وین با پایتخت‌ها در دستور کار قرار گرفته و احتمالا مذاکرات تا سه شنبه ادامه پیدا کند.   یکی دیگر از مقام‌های غربی حاضر در وین نیز گفت «احتمالا وقفه کوتاهی در مذاکرات ایجاد می‌شود، اما دقیقا معلوم نیست مذاکرات چه زمانی از سر گرفته می‌شود.»   از سوی دیگر «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز از ارائه جدول زمانی در مورد زمان پایان ششمین دور مذاکرات وین پیرامون برجام خودداری کرد.   وی تاکید کرد «توانسته ایم به پیشرفت‌هایی برسیم، اما چالش‌ها همچنان باقی مانده اند؛ درباره ششمین دور مذاکرات هیچ چارچوب زمانی نمی‌توانم ارائه بدهم.»   در همین حال وب سایت «وزارت خزانه داری آمریکا»، ادعا کرد این وزارتخانه دستورالعملی جدید برای معافیت مبادلات دارویی ایران با هدف مقابله با کرونا صادر کرده است.   دور ششم مذاکرات وین از روز شنبه آغاز شد و در حال حاضر به دلیل رایزنی هیئت‌های حاضر با پایتخت‌ها متوقف شده است.   انتهای پیام/ برچسب ها: تحولات بین الملل برجام مذاکرات وین

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: برجام تحولات بین الملل برجام مذاکرات وین مذاکرات وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۷۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور کارت سوخت در حداقل زمان ممکن انجام می شود

علی اکبر عرب عامری، مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص آخرین وضعیت کارت های سوخت  جایگاه های سوخت کشور گفت: با توجه به افزایش مصرف بنزین در ایام تعطیلات نوروزی و استمرار مسافرت‌ها به دلیل تعطیلات عید سعید فطر، تعداد کارت‌های آزاد در جایگاه‌ها به جهت رفاه حال مسافرین، افزایش و این کارتها به تعداد کافی و متناسب با نیاز جایگاه‌ها در اختیار ایشان قرار گرفته و در حال حاضر نیز قابل استفاده می‌باشد.

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص اینترنتی شدن کارت سوخت هم گفت:در حال حاضر با توجه به موجودی مناسب کارت خام، صدور کارت سوخت، پس از ثبت درخواست در دفاتر پلیس در حداقل زمان انجام و با توجه به ایجاد زیرساخت لازم توسط شرکت ملی پخش، طرح تولید کارت هوشمند به صورت الکترونیکی در دستور کار بوده و در صورت ایجاد زیرساخت توسط سایر دستگاه‌ها، امکان تولید کارت هوشمند در کمترین زمان میسر خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • دیپلمات سابق ایران: اینکه 10 کشور برای دفع حمله ایران مجبور به همکاری بودند مهم است
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • بهره برداری از بیمارستان اسلامشهر ۵۰۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد
  • دیپلمات آمریکایی ادعاها درباره نقش ایران را در منطقه تکرار کرد
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج ترامپ از برجام است
  • آمریکا : شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • کاخ سفید: شرایط فعلی منطقه، نتیجه عملکرد ترامپ با برجام است
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • درخواست ترامپ برای اجتناب از پیگرد قضایی بررسی می‌شود
  • صدور کارت سوخت در حداقل زمان ممکن انجام می شود