Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «حمید ملانوری» استاندار خراسان‌جنوبی در اولین ساعات آغاز فرآیند رأی‌گیری، به همراه خانواده در یکی از شعب اخذ رأی شمال شهر بیرجند (مدرسه سردار سلیمانی بیرجند) حضور پیدا کرد.

وی با حضور در این شعبه، رأی خود برای مشارکت در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، به صندوق انداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان‌جنوبی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران، انتخابات را محور تعیین سرنوشت کشور دانست و اظهار داشت: با حضور در این شعبه تجدید بیعت با صبر و استقامت و شهدا را مد نظر داشته و امیدواریم شاهد ایجاد امید برای جوانان و مردمان ایران باشیم.

ملانوری با تأکید بر اینکه مردم بدانند  انتخابات یک رفتار فرهنگی و تکلیف شرعی محسوب می‌شود، تصریح کرد: برای هر ایرانی در هر جایگاهی فرض و واجب است در این انتخابات شرکت کند.

وی با بیان اینکه انتخابات یکی از اهداف و محورهای اصلی انقلاب و از تأکیدات امام (ره) و رهبر معظم است، عنوان کرد: شرکت مردم در انتخابات به پاس زحماتی که در دوره‌های گذشته کشیدند از اهمیت بالایی برخوردار است و به احترام شهدای سلامت از مردم استان درخواست داریم که این تکلیف را در ساعات اولیه ادا کنند.

استاندار خراسان‌جنوبی مطرح کرد: اساس و پایه کشور ما بر مشارکت مردم و مردم‌سالاری دینی شکل گرفته لذا مردمان با فرهنگ خراسان‌جنوبی در دوره‌های گذشته انتخابات حضور باشکوه و جدی خود را نشان دادند و امروز نیز با حضور گسترده خود حماسه‌آفرینی خواهند کرد.

ملانوری گفت: از ۵۶۰ هزار واجد شرایط رأی دادن در استان حدود ۱۶ هزار رای اولی هستند که جشن تکلیف سیاسی خود را برگزار می‌کنند و نخستین انتخاب سیاسی را انجام می‌دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی شعب اخذ رأی ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده و دغدغه بیماری کرونا وجود ندارد و با هماهنگی انجام شده با وزارت کشور تا ساعت ۲ بامداد فردا هم ارای مردم اخذ‌ می‌شود.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی ملانوری حضور در صحنه مشارکت خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۸۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ولادت در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: ولادت در خراسان‌جنوبی افزایش داشته و در سال ۱۴۰۱ نیز حائز رتبه دوم شده است.

مرتضی امیرآبادی زاده، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ با ثبت ۱۵ هزار و ۲۷۶ واقعه ولادت در استان، ولادت‌ها رشد ۲.۶ درصدی را به ثبت رسانده است.

وی افزود: در مدت یادشده ۱۰ هزار و ۳۴۸ واقعه ولادت در مناطق شهری و ۴۹۲۸ واقعه ولادت در مناطق روستائی ثبت شده است.

امیرآبادی‌زاده با بیان اینکه در سال گذشته به ازای تولد هر ۱۰۰ دختر در استان، ۱۰۵ پسر متولد شده است، تصریح کرد: میانگین سن مادران در بازه زمانی فوق ۳۰ و پدران ۳۴ سال بوده است.

مدیر کل ثبت احوال استان اظهارکرد: در سال ۱۴۰۲، پنج مورد سه قلوزایی و ۱۷۳ مورد دو قلوزائی نیز در استان به ثبت رسیده است که بیشترین مرتبه  فرزندآوری مربوط به فرزندان دوم خانواده با ۳۲ درصد و در رتبه‌های بعدی فرزندان اول و سوم عنوان کرد.

وی بیان کرد: خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۱ با نرخ ولادت ۱۷.۹ حائز رتبه دوم در کشور شده است و لذا نام‌های امیرحسین، امیرعلی، حسین، ابوالفضل، علی و محمد در گروه پسران و نام‌های فاطمه، فاطمه زهرا، زینب، ریحانه، زهرا و حلما در گروه دختران نیز در سال گذشته بیشترین فراوانی را در میان اسامی دارا بوده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عذرخواهی رئیس جمهور کره‌جنوبی پس از شکست حزبش در انتخابات پارلمانی
  • حمایت ۵۰ درصدی از شرکت‌های خلاق برای حضور در نمایشگاه «آبادیران»
  • حمایت 50 درصدی از شرکت‌های خلاق برای حضور در نمایشگاه «آبادیران»
  • افزایش ۱۰۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطریه در خراسان جنوبی
  • افزایش ۱۰۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطریه در خراسان جنوبی امام خمینی (ره)
  • افزایش ۱۴ درصدی بارش‌های اردبیل طی سامانه اخیر
  • افزایش ۴۸ درصدی میزان بارش باران در تربت‌حیدریه
  • مهارت آموزی بیش از ۲ هزار عشایر و روستایی در دوره‌های فنی و حرفه‌ای
  • افزایش ولادت در خراسان جنوبی
  • دوره آموزش مربیگری فوتسال سطح یک آسیا در شاهرود آغاز شد