Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرورزشی کنفدراسیون فوتبال آسیا روز گذشته اعلام کرد در مرحله سوم مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که در ماه سپتامبر برگزار می‌شود، از کمک داور ویدئویی (VAR) استفاده می‌کند.

هرچند هنوز نحوه برگزاری این مرحله از مسابقات مشخص نیست اما روزنامه «الاقتصادیه» عربستان به نقل از یک منبع آگاه در کنفدراسیون آسیا اعلام کرد تمایل این نهاد به برگزاری بازی‌ها به صورت رفت و برگشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دلیل شیوع ویروس کرونا، AFC مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را در دو فصل گذشته به صورت متمرکز برگزار کرده است. مرحله دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ هم به صورت متمرکز در یک کشور از هر گروه برگزار شد (به استثنای گروه چین که در امارات برگزار شد)

در صورتی که AFC بخواهد مرحله سوم انتخابی جام جهانی را به صورت رفت و برگشت در خاک خود کشورها برگزار کند، استفاده از VAR برای بعضی از کشورها از جمله ایران عملیاتی نیست.

این تکنولوژی در سال‌های اخیر در بعضی از کشورهای آسیا از جمله قطر، عربستان امارات مورد بهره برداری قرار گرفته است اما فدراسیون فوتبال ایران به دلیل مشکلات مالی و زیرساختی هنوز نتوانسته آن را به خدمت بگیرد.

یکی از دلایلی که پرسپولیس میزبانی در دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۰ را هم از دست داد، نداشتن تکنولوژی کمک داور ویدئویی بود.

به نظر می‌رسد در کنار بعضی از مشکلات دیگری که فوتبال ایران در حال حاضر برای گرفتن میزبانی دارد، نداشتن VAR هم مزید بر علت خواهد شد تا تیم ملی ایران از میزبانی در حساس‌ترین مرحله رقابت‌های انتخابی جام جهانی محروم شود.

ایران در سید نخست مرحله سوم انتخابی جام جهانی در کنار ژاپن قرار دارد و احتمال دارد با تیم‌هایی چون استرالیا، کره جنوبی، عراق، عربستان، امارات و… همگروه شود.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: تیم ملی تیم ملی خبر ویژه مقدماتی جام جهانی انتخابی جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۸۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقدماتی انتخابی فوتبال جام جهانی ۲۰۲۶؛ ترکمنستان ۰ - ایران ۱

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، تیم ملی فوتبال ایران امروز (۷ فروردین) در شهر عشق‌آباد مقابل تیم ملی ترکمنستان قرار گرفت تا بازی چهارم خود را در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ انجام دهد.   دیدار رفت این دو تیم با نتیجه پنج بر صفر به سود شاگردان امیر قلعه‌نویی به پایان رسید.    تیم ملی فوتبال ایران اکنون با هفت امتیاز در صدر جدول گروه E این رقابت‌ها قرار دارد. تیم ازبکستان نیز با هفت امتیاز و تفاضل گل کمتر در جایگاه دوم قرار گرفته است.   امیر قلعه نویی برای این دیدار حسین حسینی، شجاع خلیل زاده، رامین رضاییان، محمدحسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، سعید عزت الهی، محمد قربانی، محمد محبی، سامان قدوس، مهدی قایدی و مهدی طارمی را به عنوان بازیکنان اصلی راهی میدان کرد.   دقیقه ۳۹ حسین کنعانی‌زادگان از داور کارت زرد دریافت کرد.


گل اول ایران: دقیقه ۴۵+۵ مهدی قائدی گل اول ایران را ثمر رساند.  

دیگر خبرها

  • صعود ۶ تیم به جام ملت‌های آسیا و دور بعدی انتخابی جام جهانی فوتبال
  • صعود 6 تیم به دور بعدی انتخابی جام جهانی در قاره آسیا + عکس
  • صعود ۶ تیم به جام ملت‌های آسیا و دور بعدی انتخابی جام جهانی
  • نتایج کامل دیدارهای دور چهارم مرحله دوم انتخابی جام جهانی در آسیا؛ ۸ تیم صعود کردند
  • قطعی شد: تیم ملی، سال 2027 در خاک عربستان
  • تساوی تاریخی تاجیکستان با عربستان در جشن نوروز
  • صعود خونین تیم‌ملی با برد تاریخی در عشق‌آباد! / فرار سه امتیازی از چمن مصنوعی و بازی خشن ترکمن‌ها
  • مقدماتی انتخابی فوتبال جام جهانی ۲۰۲۶؛ ترکمنستان ۰ - ایران ۱
  • مقدماتی انتخابی فوتبال جام جهانی ۲۰۲۶؛ ترکمنستان ۰ - ایران ۰
  • ایران یک گام تا صعود به جام ملت‌های ۲۰۲۷