Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ان‌بی‌سی نیوز، روز سه‌شنبه، دما در دره مرگ کالیفرنیا به ۱۲۴ درجه افزایش پیدا کرد و این منطقه را نه‌تنها گرم‌ترین نقطه در ایالات متحده آمریکا، بلکه یکی از گرم‌ترین مکان‌های جهان (اگر نخواهیم بگوییم گرم‌ترین آنها) کرد.

با افزایش درجه دما به ۱۰ تا ۳۰ درجه بالاتر از متوسط در روز سه‌شنبه، ده‌ها رکورد در سراسر وایومینگ، یوتا، داکوتای جنوبی، نوادا، آریزونا و کالیفرنیای جنوبی شکسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسپر در ایالت وایومینگ، رکورد قبلی ۹۳ درجه خود را با ۹ درجه افزایش شکست. بسیاری دیگر از شهرهای غربی هم شاهد همین میزان افزایش دما و حتی شدیدتر بودند؛ بیلینگز در ایالت مونتانا، رکورد قدیمی خود را ۱۰ درجه (رکورد جدید: ۱۰۸) شکست و چولا ویستا در کالیفرنیا، رکورد خود را با ۱۳ درجه افزایش شکست (رکورد جدید: ۸۹).

درجه حرارت ثبت‌شده در همه زمان‌ها در روز سه‌شنبه در بیلینگز ۱۰۸ درجه، سالت لیک سیتی ۱۰۷ و شایان در وایومینگ ۹۴ ثبت بود.

انتظار نمی‌رود که موج گرما تا هفته آینده کاهش یابد. ۱۱۰ میلیون آمریکایی با دمای بیش از ۹۰ درجه و بیش از ۲۰ میلیون نفر با دمای بیش از ۱۰۰ درجه مواجه خواهند شد.

دمای بالا، رطوبت کم و وزش باد شدید نگرانی‌ها را در مورد شرایط ایده‌آلی که برای آتش‌سوزی وجود دارد، افزایش می‌دهد.

تبخیر مقادیر زیادی آب از مخازن کلیدی، دریاچه‌ها و رودخانه‌ها ناشی از گرمای بی‌وقفه منجر به کاهش منابع آب و انرژی شده است و باعث می‌شود اپراتورهای شبکه برق در چندین ایالت از ساکنان بخواهند مصرف خود را کاهش دهند.

کارشناسان هواشناسی از همه افرادی که در مناطق هشدار گرما زندگی می‌کنند می‌خواهند که در مکان‌های سربسته بمانند و زیر آفتاب قرار نگیرند. آب زیادی بنوشند و مراقب همسایگانی که ممکن است به دلیل گرمای خطرناک نیاز به کمک پیدا کنند، باشند.

در این گرمای شدید ناشی از تغییر اقلیم، امواج گرما طولانی‌تر و شدیدتر می‌شوند و موجب آتش‌سوزی در سراسر غرب و افزایش هکتارها زمین سوخته خواهند شد.

کد خبر 608303 برچسب‌ها گرما ایالات متحده آمریکا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: گرما ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۹۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در برخی مناطق استان کرمان

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: برای امروز افزایش ابر و بارش باران در مناطق شمال، شمال غربی و جنوب غربی استان پیش بینی می‌شود.

مریم سلاجقه با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان صاف تا کمی ابریست، گفت: از امروز تا پایان هفته افزایش ابر پدیده غالب جوی است و برای امروز بارش باران را در نیمه غربی استان داریم.
 
 وی افزود: از فردا بارش‌ها در سطح استان تقویت می‌شوندو بیشینه بارش هااز روز سه شنبه تا پایان هفته بیشتر مناطق استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: همچنین بارش‌ها همراه با رعدوبرق همراه هستند و با توجه به بارش‌های هفته قبل آبگرفتگی معابر، جاری شدن رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست در ارتفاعات بارش تگرگ است لذا از صعود به ارتفاعات اکیدا خود داری شود.

سلاجقه افزود:طی این مدت نیز وزش باد را در سطح استان شاهد هستیم؛ و از نظر سرمازدگی خطری محصولات را تهدید نمی‌کند.
 
وی تصریح کرد: شهداد در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۴ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لاله زار با دمای یک درجه سانتیگراد خنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده اند.

 سلاجقه حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۹درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۲۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل تا هفته آینده
  • اوج گیری گرما در اروند
  • گرمای شدید در بنگلادش ۴ قربانی گرفت
  • افزایش 5 درجه ای دمای هوا درآذربایجان غربی
  • گرما در بنگلادش قربانی گرفت
  • هشدار هواشناسی؛ تهرانی‌ها آماده باشند
  • پیش‌بینی هواشناسی/ هوای تهران سرد می‌شود؟
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در برخی مناطق استان کرمان
  • رشد ۵ درجه‌ای گرما در آبادان و خرمشهر