Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-23@23:16:09 GMT

حضرت رضا(ع) نمونه رهبری با اخلاق و کریم است

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۶۹۸۲۴

حضرت رضا(ع) نمونه رهبری با اخلاق و کریم است

یک کشیش کاتولیک گفت: حضرت رضا(ع) نمونه رهبری شایسته و با اخلاق و کریم است.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از آستان‌نیوز، دکتر کریستوفر پل کلوهسی، کشیش کاتولیک و نماینده موسسه اسقفی مطالعات عربی و اسلامی در رم در نشست بین‌المللی «امام رضا(ع) و ادیان الهی» که با حضور جمعی از اقلیت‌های مذهبی و سرکنسولگری عراق و پاکستان در رواق دارالرحمه حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: بی‌شک در مطالعات غربی مباحثی همچون اسلام شیعی، تاریخ و الهیات، امامت و به ویژه سیره امام هشتم شیعیان بسیار مورد غفلت واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی ابراز کرد: در گفتار، رفتار، گفتگوها و مناظرات، کلمات حکمت آمیز، سبک زندگی حضرت رضا(ع) درس‌های مهمی نهفته است که می‎تواند الگو و سرمشقی برای جامعه معاصر باشد.
دکتر کریستوفر با بیان اینکه رهبر و پیشوا باید از کیفیت اخلاقی و معنوی برخوردار باشد، ادامه داد: در طول تاریخ رهبران، زمامداران و پیشوایان مذهبی یا سیاسی زیادی بودند که به مردم کمک می‌کردند تا آنان را راضی نگه دارند در حالی که بویی از معنویت و اخلاق نبرده بودند. در سیره و فرهنگ حضرت رضا(ع) برابری انسان‌ها، آزادی اندیشه و جلوه‌هایی از توجه به تقریب مذاهب مشاهده می‌شود.

حضرت رضا(ع) منبع خیر و رحمت است
الاب ایلی صادر؛ رئیس رهینه یسوع الفادی از کشور لبنان نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه ائمه اطهار جانشینان رسول خداوند و اوصیاء ایشان هستند، گفت: امام هشتم شیعیان منبع فیض و رحمت بوده و چه فیضی از این بالاتر که ایشان از سلاله امام حسین(ع) بودند.
وی بیان کرد: پدر بزرگوارش، ایشان را به یمن و برکت نام جدش امیر المؤمنین، علی نام نهاد و مادر ایشان تمام خصوصیات یک بانوی مسلمان از جمله عفت، طهارت و ... را دارا بود و از زنان بزرگ و مؤمن اسلام به شمار می رفت.
این راهب مسیحی ادامه داد: حضرت رضا(ع) به کهکشانی از القاب زیبا ملقب شده که هر کدام به یکی از صفات و شخصیت والا و بزرگ ایشان اشاره دارد؛ زندگی این حضرت چراغ راه هدایت شوندگان و راهنمای سائلین راه تقوی و عبادت بود.
 وی با بیان اینکه تمام این ویژگی‌ها، ارزشها و صفات حضرت، نیاز به تعمق و تفکر دارد، خاطر نشان کرد: ما باید از محبت فراگیر این شخصیت برجسته با سایر ادیان و مذاهب، درس بگیریم، مسیر انبیاء را دنبال کنیم و در لوای پرچم پروردگار یکتا و کتب آسمانی با هم متحد شویم.

عرض ارادت به ساحت حضرت رضا(ع) از نقاط مختلف جهان
چندره گویت بهارتیه دکترای فرهنگ و زیان سنسکریت از دانشگاه دهلی دیگر سخنران این نشست بین المللی  گفت: دو سال پیش که به شهر مشهد و حرم حضرت رضا(ع) مشرف شدم شاهد تشرف زائرانی از کشورهای مختلف هند، پاکستان، عراق و... بودم و به این نتیجه رسیدم مردم این شهر به تاسی از امام خود مردمی مهربان و مهمان دوست هستند.
وی ادامه داد: حرم حضرت رضا(ع) مکانی بسیار مقدس است و از همین رو عاشقان و ارداتمندان بسیاری از کشورهای دور یا نزدیک خود را به این آستان مبارک می‎رسانند و عرض ارادت می‌کنند.
بهارتیه افزود: با مشاهده فرهنگ و سبک زندگی مردم ایران عاشق و دلباخته آنان شدم و آرزو دارم بیشتر به این شهر سفر کنم.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حرم مطهر رضوی امام رضا ع حضرت رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۶۹۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی تولید محصولات زراعی دیم در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، سید عماد شاهرخی با بیان اینکه طرح جهش تولید در دیمزار‌های لرستان با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در دست اجرا است، گفت: این طرح هم اکنون در سال سوم اجرایی قرار دارد که در بازه زمانی پنج ساله، قرار است سالانه ۲۰ درصد به تولیدات دیم استان افزوده شود.

وی اظهارداشت: اصلاح الگوی کشت، رعایت تناوب، توسعه کشاورزی محفاظتی و توسعه مکانیزاسیون از محور‌های اصلی طرح جهش تولید است که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، منابع مالی آن را تامین می‌کند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) لرستان هم گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سه سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان برای تامین ماشین آلات، تامین نهاده‌ها و بیمه این طرح سرمایه گذاری کرده و ۳۰۰ مهندس کشاورزی هم امسال به کشاورزان در اجرای این طرح کمک می‌کنند.

مجید طائف افزود: مزارع گندم، جو، حبوبات و دانه‌های روغنی دیم زیر پوشش طرح جهش تولید در دیم زار‌ها قرار دارد که در تلاشیم تولید محصولات دیم استان در پایان پنج سال دو برابر شود.

سال گذشته حدود ۷۵۰ هزار تن انواع محصولات زراعی در لرستان تولید شد که پیش بینی می‌شود امسال به ۸۸۰ هزار تن برسد.

دیگر خبرها

  • امامزاده‌ای که زیارتش مانند زیارت سیدالشهدا (ع) است
  • اثر جدید حسن روح‌الامین منتشر شد/ تصویرسازی دیجیتال از شعر رهبری
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • اعزام ۲۶ کارگر خراسان جنوبی برای دیدار با رهبری
  • جلسات درس اخلاق آیت الله هاشمی علیا برگزار می شود
  • جشن‌های دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • جمع کردن کتب ضلال، گاهی اثر عکس دارد!
  • ببینید | سبب غائب شدن امام زمان(عج) کیست؟
  • افزایش ۲۰ درصدی تولید محصولات زراعی دیم در لرستان
  • حسین شریعتمداری خطاب به فضائلی: چرا حضرتعالی این تذکر [حضرت آقا ]را - برفرض واقعی بودن- علنی کرده‌اید؟!