Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، متن اطلاعیه شورای نگبهان به شرح زیر است:

«با احترام و تبریک دهه مبارک کرامت، در آستانه برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در استان‌های تهران، مرکزی، آذربایجان شرقی، کهکیلویه و بویر احمد، همدان، گیلان و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان در استان‌های تهران مشهد، مازندران هیئت مرکزی نظارت آمادگی دارد تخلفات و شکایت مربوط به همه فرایند انتخابات را به صورت مستقیم از طریق ذیل دریافت نماید:

سامانه مردم ناظر: mardomnazer.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

shora-gc.ir

شماره تلفن متصل به شبکه های اجتماعی: ۰۹۳۶۳۲۳۳۸۳۹

شماره تلفن ثابت:۰۲۱۶۴۳۶۳۶۳۶

شماره فکس: ۰۲۱۶۴۳۶۳۴۳۱

کد خبر 608378 برچسب‌ها انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم شورای نگهبان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۰۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت محمد مهاجری از دو شبهه انتخاباتی

به گزارش «تابناک»، محمد مهاجری در کانال تلگرامی خود یادداشتی تحت عنوان "دو شبهه انتخاباتی که وزیرکشور دوست ندارد برطرف کند" نوشت.

در یادداشت مهاجری آمده است: انتخابات مجلس دوازدهم بسیار پرحاشیه بود؛ حاشیه هایی که از جمعیت شرکت کننده در انتخابات پررنگ تر می‌نمود.

از قانون جنجالی مجلس برای دومرحله ای کردن ثبت نام، ردصلاحیت چهره های شاخص، سکوت طولانی و کاملا مشکوک رئیسی برای دعوت مردم پای صندوق رای، دعواهای مجلس و وزارت کشور بر سر عزل معاون سیاسی این وزارتخانه، تلاشهای گسترده برای ازبین بردن انگیزه حضور احزاب و شخصیتهای موثر و... بخشی از این حاشیه هاست.

با این همه دو اقدام که می‌توانست انتخابات را شفاف تر کند و به نقطه سیاه در کارنامه وزیرکشور تبدیل نشود، از طرف وی ناشنیده گرفته شد و به همین دلیل نام او را در زمره برگزارکنندگان "انتخابات شبهه دار" ثبت کرد.

نخست، اعلام نکردن آرای خوانده‌شده به تفکیک هر صندوق. این کار نه هزینه گزافی دارد و نه به لحاظ عملیاتی کاری سخت است. اما مزیت بزرگش شفاف شدن انتخابات است.

دوم که بسیار مهمتر است، اخذ رای با کارت ملی - بدون ارائه شناسنامه - بود. شایعات متواتری وجود دارد که افرادی به قصد رای دادن به شعبه مراجعه کرده‌اند و به آنها گفته شده که رای داده اید! معنایش این است که کدملی شهروندان در اختیار کسانی قرار داشته و می‌توانسته اند با آن رای بدهند و عملا سلامت انتخابات را مخدوش کنند. ایجاد سامانه ای که شهروندان بتوانند با واردکردن کدملی ، از رای دادن یا ندادن مطلع شوند کار بسیار ساده ای بود و هنوز هم می‌توان این کار را کرد. اما ظاهرا وزیرمحترم کشور گوش‌شان سنگین است و شیهه ها و شایعه ها را به کفش شان حساب نمی‌کنند.

دیگر خبرها

  • انتخابات مجلس در فضایی امن و توأم با آرامش و با مشارکت خوب مردم برگزار شد
  • با اجرای قانون شفافیت مالی تا حدودی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • روایت محمد مهاجری از دو شبهه انتخاباتی
  • تحلیل بادامچیان از علت رای نیاوردن باهنر و نوبخت
  • بادامچیان: مجلس دوازدهم یک مجلس پرهیاهو خواهد بود /ائتلاف شانا و پایداری در مرحله دوم تاثیری در انتخابات ندارد
  • شریعتی: پایگاه رأی قالیباف در انتخابات شرکت نکرد/ اگر شورای نگهبان و رئیسی بیعت کنند، اصول‌گرایان هم در انتخابات بعدی رای نمی دهند
  • ونزوئلا در تب و تاب انتخاباتی
  • چکش‌کاری قوانین انتخاباتی/ اصلاح قانون انتخابات شوراها چه شد؟
  • بررسی سهم زنان در انتخابات ادوار مجلس شورای اسلامی
  • شکست پروژه تندروها علیه روحانی در سال ۱۴۰۲ /سالی سخت تر از دوران ریاست جمهوری!